Ongelmia välilihan kanssa

Vierailija

Kaksi synnytystä takana, molemmissa jouduttu leikkaamaan välilihaa ja viimeksi kätilön kommentti oli, että todennäköisesti jokaisessa synnytyksessäni joudutaan leikkaamaan, tulee kuulemma niin korkealle ja on kireä.

Välilihan alue on parantunut viime synnytyksestä (4kk sitten) hyvin, mutta yhdynnässä se "nirhautuu" aina vähän ja on muutaman päivän sitten arka ja kirvelevä. Seksi onnistuu oikeastaan vaan siinä "normiasennossa" (eli mies päällä). Mitä ois tehtävissä? Ja voisko sitä välilihaa jättää esim. seuraavassa synnytysessä kursimatta niin ylös asti takasin? Vaikuttaako seksiin?

Kommentit (1)

Vierailija

Mulla oli ihan sama ongelma esikoisen syntymän jälkeen ja siihen auttoi kuopuksen syntymä 3v myöhemmin!

Kyselin asiasta moneltakin eri henkilöltä, kun olin kuopuksen kanssa vielä synnytys-sairaalassa. Alapään parantumiseen saattaa mennä vuosi puolitoista. Sen ajan mulle suositeltiin Ovestinia. Jos myöhemminkin on vielä samat ongelmat, saattaa kyseeseen tulla korjausleikkaus. Suosittelen käymään kunnon gynellä vaikka kesän jälkeen, kun synnytyksestä on hieman kauemmin aikaa.

Kun me lähdettiin tehtailemaan kuopusta, niin sain gyneltä vinkin, että välilihan voi voidella ennen yhdyntää Emlalla, eli puuduttavalla voiteella. Se kannattaa kyllä pyyhkiä pois, ennen yhdyntää, ettei kaikki paikat puudu :). Tylsäähän tuo on, mutta saatiin kuitenkin haluttu lopputulos. Toinen synnytys venytti vanhoja arpia ja ne antavat nyt myöhen. Yhdyntä sujuu siis niin kuin ennen synnytyksiä. Eli en joutunut korjausleikkaukseen, huh helpotus!

Lantiopohjanlihasten jumppaaminen voi myös tuoda avun.

Älkääkä unohtako liukastusvoidetta!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat