Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhepäivähoitaja!!!

Vierailija

Jos aikoo alalle, kummaksi olisi järkevämpi ryhtyä: kunnalliseksi vai yksityiseksi?

Kummankin suurimmat plussat ja miinukset?

Kiitos vinkeistä jo etukäteen.

Kommentit (7)

Vierailija

Ja kyllä on heikoilla kantimilla ohjaus. Sitä ei ole oikeasti ollenkaan, eli ihan omillaan on saanut tulla toimeen. Mutta toisaalta, minä en ohjausta ole kaivannutkaan, kun olen sen tyypin ihminen, että haluan tehdä asiat niin kuin itse parhaaksi katson. Mitään askartelumateriaaleja en ole saanut, mutta yhden syöttötuolin ja matkasängyn sain. Kulukorvaus on aika mitätön, samoin palkka. Mulla on ollut aika lyhyet työpäivät, enimmillään 9,5 tuntia ja lisäksi tietysti iltaisin siivoamiset ja ruuan valmistukset. Varahoito järjestyy kunnallisella puolella hyvin, mikä on iso plussa.

Vierailija

Kyllä mun ymmärtääkseni yksityinenkin saa kulukorvaukset ja jopa kulukorvauksen kodista jotka otetaan huomioon ymmärtääkseni verotuksessa. Oisko kotikulukorvaus ollut 300e/vuosi ja ateriakulukorvaus joku 90e tai sinnepäin per lapsi kokopäiväinen per kk.

tai näin ainakin yksityisten pph:n sivuilla jossa tietopaketti.

Meidän kunta kyllä avittaa yksityisiäkin hoitolasten saannissa, sen verran tiukka tilanne hoitopaikoista täällä.

Vierailija

Yksityinen hoitaja saa vähentää verottomana hoitomaksusta 95,50€ kulukorvausta ja se on kyllä parempi kuin kunnallisella konsanaan! Mitään askarteluamteriaaleja ei kaupunki kyllä jaa. Täällä (Oulu) ollut joskus niin että jollain alueella hoitajat saa joululahjaksi askartelutarvikkeita, mutta ei kaikki.

Oma kokemus on se että kunnallisella puolella ohjaajat on pk:n johtajia ja tosi kiireisiä. Ohjausta ei kyllä olen saanut meidän alueella juurikaan.

Myös yksityisillä hoitajilla on yksityisen perhepäivähoidon ohjaaja.

Vierailija

ja tunnen muutaman yksityisen. Hehkutan kunnallisen nimeen ihan sen vuoksi, että alalle ohjaus on helpompaa, saat tukea. Yksityisenä olet omillasi. Yksityisenä joudut myös itse järkkäämään hoidettavasi. Toki palkkaus on parempi. Kunnallisena saat myös yleensä hyvän tukijoukon ympärillesi, jos asut taajama-alueella. Saat ateriakorvaukset, joita yksityinen ei saa, samoin askartelumateriaalit yms. Yksityisenä saat ehkä vieläkin vapaammin suunnitella ohjelmasi, mutta ei kunnallisenakaan kukaan "huohota" niskaan eli työ on itsenäistä ja vapaata.

Uusimmat

Suosituimmat