1v3kk lapsi menee hoitoon elokuussa: kokemuksia ja näkemyksiä!

Vierailija

Miten tuon ikäinen pärjää? Menen takaisin opiskelemaan ja välillä joutuu lapsi parka olemaan hoidossa 9h, joskus 4 ja joskus ei ollenkaan. Eli päivät vaihtelevat huomattavasti. Ihan kauhea olo, mutta kun tulevaisuuden kannalta lienee äidin valmistuminenkin aikast tärkeää.

Kommentit (4)

Vierailija

Päin naamaahan sanotaan vain kauniita asioita. Kyllä mä tiedän, että lapsi kuitenkin tulee pärjäämään, on vain itsellä paska olo.

Vierailija

Lainaus:

Miten tuon ikäinen pärjää? Menen takaisin opiskelemaan ja välillä joutuu lapsi parka olemaan hoidossa 9h, joskus 4 ja joskus ei ollenkaan. Eli päivät vaihtelevat huomattavasti. Ihan kauhea olo, mutta kun tulevaisuuden kannalta lienee äidin valmistuminenkin aikast tärkeää.

kyllä lapsi siihen tottuu, mutta hoidon epässäännöllisyys voi pidentää sopeutumisvaihetta.

T. vuorotyöläinen, jonka lapsella epäsäännölliset hoitopäivät

Vierailija

Asiaa kyllä auttoi se että lapsi osasi jo puhua ja ilmaista itseään tosi hyvin, käveli ja oli muutenkin aika omatoiminen. Varmaan toinen meidän lapsista joka ei vielä kävellyt eikä puhunut tuossa iässä olisi pärjännyt huonommin ja äidilläkin olisi ollut isompi huoli.

Vierailija

älä ihmeessä täältä kysele näkemyksiä kun tiedät että tämä palstaa antaa aina lokaa niskaan! Itse olen ajatellut pala opiskeluni lopettelemaan silloin kun isompi on 3 v ja pienempi 1,5 v. Hiukan surettaa varsinkin tuon pienemmän laittaminen päiväkotiin, mutta toisaalta mietin että hän tulee olemaan siellä useimmiten melko lyhyitä päiviä ja vapaapäivinä pidän tietysti molemmat kotona (ellen lue tenttiin). Ja ihan normaaleja niistäkin lapsista tuntuu tulevan, jotka on jo 10 kk ikäisenä viety tarhaan. Pehmeämpi lasku tämä kuitenkin on.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat