Laitatteko aina lapsen/lasten nimet ensimmäisenä kortteihin tmv? Miksi?

Vierailija

Tätä näkee tosi paljon korteissa, että lapset kirjoitetaan ennen vanhempia. Vaikka kyseessä olisivat vanhempien ystävät, joille kortti lähetetään.

Jos siis perheessä vaikka vanhemmat Maija ja Matti sekä tytär Liisa, itse laittaisin: Maija, Matti & Liisa

Kommentit (10)

Vierailija

Laitan itsekin "arvojärjestyksessä" eli mieheni ja minä ja sitten vasta lapset. Yleensä perinteiseen tyyliin vielä mies ihan ekaksi.

Vierailija

Joidenkin kortteihin viimeiseksi vielä koirakin. ;-)

Miehen ja oman nimen paikkaa vähän vaihtelen sen mukaan, kumman puolen ystävälle tms. kortti on. Eli esim. joulukortti omalle lapsuuden ystävälle menisi järjestyksessä minä, mies, vanhempi lapsi, nuorempi lapsi ja koira.

Vierailija

Jos se on nimipäiväkortti lapsen kummisedälle, silloin lapsen nimi eka, sit äiti ja lopuksi isä.

Jos taas laitan kortin omalle opiskelukaverilleni, laitan sen vain itseltäni.

Jos laitan kortin perhetutulle, laitan eka itseni, jos tuttu on "mun puolelta". Jos tuttu on "mieheni puolelta", laitan hänet eka, sit itseni ja lopuksi lapsen nimi.

Vierailija

jos mun kavereille/ sukulaisille, laitan Anna, Antti, Aapeli ja Alli jos miehen suvulle tms aloitan miehellä, jos lapselle laitan Aapelin ja Allin ensin

Vierailija

- Virtaset

tai

- Taina, Pentti, Viola ja Matias (= äiti, isä, esikoinen ja kuopus)

Jos kortti menee lasten kummeille tai serkuille kirjoitan

- Viola ja Matias + vanhemmat

Aiheen vierestä mutta:

Hassua oli kun anoppipuolikkaan tytär lähetti osoitteenmuutoskortin esikoisen nimellä. Esikoinen oli tuolloin vuoden ikäinen.

Vierailija

Yleensä laitan ensin oman nimen, sitten miehen ja lapset ikäjärjestyksessä. Olemme olleet sen verran kauan jo yhdessä mieheni kanssa, että hänen ystävänsä ovat minunkin ystäviä. Joten ei siis tarvetta laittaa miehen nimeä ekana.

Joskus harvoin voidaan laittaa: Matti perheineen (eli pelkän miehen nimen mukaan), hänen kaukaisemmille sukulaisilleen.

Lasten nimet voivat tulla ensin lasten synttärikortteihin. Ei kuitenkaan meidän kummilasten kortteihin. Tai isovanhemmille lähteviin kortteihin. Tapauksesta riippuen.

Vierailija

Yleensä laitan ensin oman nimen, sitten miehen ja lapset ikäjärjestyksessä. Olemme olleet sen verran kauan jo yhdessä mieheni kanssa, että hänen ystävänsä ovat minunkin ystäviä. Joten ei siis tarvetta laittaa miehen nimeä ekana.

Joskus harvoin voidaan laittaa: Matti perheineen (eli pelkän miehen nimen mukaan), hänen kaukaisemmille sukulaisilleen.

Lasten nimet voivat tulla ensin lasten synttärikortteihin. Ei kuitenkaan meidän kummilasten kortteihin. Tai isovanhemmille lähteviin kortteihin. Tapauksesta riippuen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat