Luuleeko monikin vanhempi jonka lapsi on päivähoidossa,

Vierailija

etta juhannusaatto on hoitopäivä?

Kommentit (13)

Vierailija

Olemme mieheni kanssa olleet jo työelämässä n. 10 vuotta eri työpaikoissa, mutta samalla alalla ja nyt mieheni nykyinen työpaikka ilmoitti, että juhannusaatto on sitten palkallinen vapaapäivä ja aatonaattonakin lopetetaan aikaisemmin. Hämmästelimme sitä kun emme olleet ennen tienneet...aikaisemmin siis töissä aina aattonakin, joten kyllä, meitä tyhmiä löytyy ainakin 2 kappaletta täältä!!!

Vierailija

olisi tuoneet lapsensa hoitoon. Yksi isä jopa on (vuosi sitten) aamulla 6.30 kolannut ovella ja ollut kummissaan kun en ottanut lasta hoitoon.

Vierailija

Joulu- ja juhannusaatto ovat vapaapäiviä (kaupatkin menevät kiinni klo 13).

Uudenvuodenaatto ja vappuaatto ovat työpäiviä.

Joulupäivä, tapaninpäivä, uudenvuodenpäivä, loppiainen, pitkäperjantai, pääsiäismaanantai, helatorstai sekä itsenäisyyspäivä ovat vapaapäiviä (pyhäpäiviä). Tavalliset päiväkodit ja pp-hoitajat toimivat näiden mukaan.

Onko nämä muka vaikea muistaa? Olen tiennyt nämä aina.

Vierailija

asiasta etukäteen lasten vanhemmille, koska monilla ihmisillä on täysi työpäivä vielä juhannusaattonakin. Ei sitä välttämättä huomaa, ettei lasta saakaan viedä hoitoon...

Vierailija

esim. joka vuosi ihmetellään, että miksi minä, opettaja, tuon lapseni kiirastorstaina päiväkotiin hoitoon tai miksi lapseni tulee päiväkotiin, jos viereisessä koulussa, missä omat lapseni ovat, on vapaapäivä.

Vierailija

olen pitänyt tuota aina itsestäänselvyytenä, mutta sitähän se ei ole. On paljon ihmisiä joilla ei ole tuollaisia sääntöjä, esim sairaanhoitajat, ravintolatyöntekijät, poliisit... että saattaa se kämmi joskus jollekin käydä.

Vierailija

Minullekin yritettiin viime vuonna tuoda hoitolapsia juhannusaatoksi. Onneksi asiasta tuli etukäteen puhetta, ettei ovelta tarvinnut komentaa pois.

Vierailija

pitäisikö kaikki VESit ja TESsit osata, ennen kuin voi viedä kersaansa hoitoon, kai ne sieltä hoidostakin on velvollisia infoamaan.

Suomessa tekee tuhannet työntekijät töitä työaikalainsäädännön ulkopuolella, eli työajatonta työaikaa, joten ei kaikille tule mieleen, että juhannusaatto ei olisi hoitopäivä

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat