Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on "A"-luokan loma sinulle? Perheen kanssa vai ilman??

Vierailija

Mua ärsyttää tää ihmisten "määrittely", että A-luokan loma on ilman perhettä, B-luokan puolison kanssa, ja jos joutuu lapsetkin ottamaan niin.... ties mitä C-luokkaa.

Mulle ainakin asia on just päinvastoin!

Mun mielestä on IHANAA matkustaa lasten kanssa, nähdä kun ne kokee juttuja ja saa elämyksiä, opettaa niille asioita ja matkustamista, tai vaan puuhailla ja pitää hauskaa yhdessä...

Yksin / muiden tuttujen kanssa matkustaessa on ANKEETA, kun ei ole rakasta miestä / lapsia jakamassa niitä asioita, kelaa vaan koko ajan miten mukava olisi tämäkin tehdä yhdessä perheen kanssa....

Kommentit (5)

Vierailija

Arjet menee töissä ja lasten ollessa koulussa ja tarhassa.

Iltoihin jää koko perheen kanssa vain 2-4 tuntia yhteistä aikaa.

Sitten taas menevät lapset nukkumaan.

Jokaisesta ylimääräisestä vapaa päivästä lasten kanssa nautimme suunnattomasti.

Yhteinen loma alkaa heinäkuussa ja matkaamme kahdeksi viikoksi koko perheen kanssa etelään ja ja se on A luokan loma!!

Vierailija

...ja mielenkiintoisissa paikoissa. Aina (anteeksi sananvalinta) vituttaa, että tämäkin mesta olisi kiva nähdä OIKEASSA seurassa eikä "kovat kaulassa". Eli kadehdin turisteja, jotka mennä löntystävät jätski kädessä ja valokuvaavat perhettään, kun itse tekee töitä. Onhan ne työmatkat ihan kivojakin, ei siinä mitään, mutta tasan yksi kollega on sellainen, jonka kanssa voisin matkustaa muutenkni.

Eli A-luokan loma on "seikkailuloma" perheen kesken jossakin vuoristossa tai muualla. Ihaninta oli Yosemiten kansallispuistossa, kun päivät vaellettiin 4-vuotiaalle sopivalla intensiteetillä ja illalla, kun lapsi nukahti kuin nuijalla olisi isketty (ja nauroi unissaan, höppänä), minä ja mies avattiin viinipullo ja katseltiin ihanaa luontoa. Ja paikkoja särki ja viini meni päähän ja voi että oli ihanaa!

Tai sitten maataan koko porukka laiturilla mökillä ja maalataan käpyjä. Ihan täydellistä.

Vierailija

Ehkä luokittelisin mielummin asiat jotenkin toisin kun tuolla tavalla arvottamalla.

Ollaan tehty aivan fantastisia matkoja kahdestaan mieheni kanssa, lähinnä pitkiä viikonloppuja kaupunkilomilla. Asuttu ihanissa (siis aikuisille ihanissa) keskustan luksushotelleissa, syöty hyvin, lennetty busineksessä, juotu viiniä ja vietetty ihania öitä ;) Aivan mahtavia reissuja.

Sitten toisaalta ollaan matkustettu lasten kanssa ihanille aurinkolomille ja autoiltu Euroopassa ja USA:ssa, nautittu siitä kun lapset pulaa vedessä, ajettu paikalliseen markettiin ja kokattu huoneistohotellin keittiössä, käyty vesipuistoissa, eläintarhoissa, huvipuistoissa, ajeltu pienissä kylissä joissa vaaleita lapsia on ihmetelty ja nautittu täysin erilaisista asioista.

Sitten on ollut todella kivoja kaverireissuja tyttöporukalla, naurettu vedet silmissä, shoppailtu, nautiskeltu kylpylöissä jne.

Kaikki omalla tavalla yhtä ihania vaikka ihan eri syistä.

Vierailija

Piti ihan kokea se, että tajusi. Kävimme matkalla mieheni kanssa kahdestaan, olihan se mukavaa mutta jotain puuttui, ikävöin lapsia valtavasti vaikkei ollut kyse kuin lyhyestä lomasta.

Tuon jälkeen olemme matkustaneet vain ja ainoastaan perheenä. Tehköön muut mitä tekevät, mutta minulle A-luokan loma tarkoittaa lomaa lasten ja miehen kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat