Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten mielestä emme ole perhe!!

Vierailija

Siis mies ja minä. Aina kun olen puhunut että 'meidän perhe' sitä ja tätä, niin kun on käynyt ilmi, että olemmekin lapseton perhe, niin kommenttina on ollut poikkeuksetta jotain tyyliin 'ai eihän sulla perhettä sitten olekaan'.

Vittu! Tasan on meillä perhe, vaikka vastentahtoisesti lapsettomia olemmekin. Meidän perheeseen kuuluu aviomies ja minä.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Se johtuu siitä, että mulle perheeseen kuuluminen on tosi tärkeetä. En ole koskaan tuntenut kuuluvani siihen perheeseen, mihin synnyin. (En siis tunne olevani yhtä heidän kanssaan.) Nyt kun minulla on koti (asuin siis vanhempieni luona, en kotona) ja perhe, tuntuu kurjalta kun minulle sanotaan että minulla ei ole perhettä. Että olen perheetön.

Mieheni sisko asuu vanhempiensa luona kihlattunsa ja pienen poikansa kanssa. Hänellä siis on kaksi perhettä: vanhemmat koska asuvat saman katon alla ja mies+lapsi. Ja kun hän sanoi mulle että mulla ei oo perhettä, en voi mitään mutta melkein itku tuli. En muka kuulu mihinkään perheeseen, kun en asu omien vanhempieni kanssa enkä appivanhempien kanssa eikä minulla ole lapsia.

Perhe nyt vaan on mulle tärkee juttu. Siihen liittyy kuulumista, välittämistä ja toisista huolehtimista.

Joku viittasi että kyse on samasta, kuin jos puhuis että minulla ei ole kotia vaan asun osakeasunnossa (vai miten se meni). Kyllä sekin tuntuisi kurjalta, jos minulta koti vietäisiin. En omista seiniä tässä ympärillä, mutta tämä on meiän perheen koti. Täällä on rakas ja täällä myös minä saan päättää, joten tämä on kotini.

Vierailija

niin oletan, että siihen kuuluu joitakin muitakin jäseniä kuin vain mies ja nainen.j

Miksi se on ap sinulle niin tärkeää, että te olette miehenne kanssa perhe? Miksi ette vain voi olla pari?

Vierailija

Puhuimme meistä perheenä jo ennen kun aloimme yrittää lasta. Vastine oli sama silloinkin ja totesin ja korjasin asiaa huvittuneena. Nyt kun lapsia emme taida saada, minua on alkanut loukata se, että ihmisten mielestä lapsen puute tekee meistä ei-perheen.

Kuten aiemmin jo sanoin, meistä tuli perhe kun avioiduimme. Ja kun yksi tuolla sanoi elatuksesta, niin aviopuolisoilla on velvollisuus toisen puolison elatukseen ja oikeus elatetuksi tulemiseen.

Vierailija

aiemmin ollut avomies, eksä, mutta en kyllä kertaakaan ajatellut, että ollaan perhe. Perheessä on oltava aikuisia/aikuinen ja lapsia/lapsi. Piste. Kaksi aikuista EI ole perhe!

Vierailija

ja tänä päivänä avioliitolla voi olla monta muutakin tarkoitusta kuin lasten hankkiminen. Meneväthän monet naimisiin vielä vanhalla iälläänkin.

Mutta perinteisesti näin on ajateltu, että avioliitto sidotaan perheen perustamista varten. Ja esim katolisessa kirkossa tämä puoli on vielä voimakkaammin esillä kuin luterilaisessa kirkossa.

Lainaus:

vaikka tarkoitusta? Pitäisiköhän erota tarkoituksettomasta liitosta siis?

Vierailija

Kaksi ihmistä muodostaa mielestäni perheen silloin kun on kyse lapsesta ja yksinhuoltaja isästä/äidistä.

Aikuinen nainen ja mies on mielestäni pari.

Vierailija

Koska ydinperhe on vanhemmat + lapset, te olette siitä ytimestä se ydin, eli vanhemmat (toistaiseksi vielä ilman niitä lapsia). Yksinkertaista, eikö? ;)

Vierailija

Perhe on kahden tai useamman henkilön muodostama yhteisö, jossa usein vähintään kahden yksilön välillä on pitkäaikainen kiintymyssuhde.

Tavallisimmillaan perheeseen kuuluu kaksi eri sukupuolta edustavaa henkilöä sekä heidän mahdolliset jälkeläisensä eli lapset.

Vierailija

Olette pari, ette perhe. Jotenkin vain miellän että perheeseen kuuluu lapsia, ja jos ei lapsia niin edes eläimiä. Jotain "huollettavaa" siis, jotain josta on "elatusvelvollinen". Miehesi ja sinä olette pari. Eikä siinä ole mitään loukkaavaa tai negatiivista mielestäni.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat