Onko asuinpaikka 14 km H:gin keskustasta mielestäsi kaukana (hyvät julkiset yhteydet)?

Vierailija

.

Kommentit (11)

Vierailija

Meiltä on kymmenen kilometriä keskustaan ja ärsyttää köröttää hitaalla bussilla puoli tuntia, eli tuntuu, että ollaan kaukanakin. Mutta toisaalta meillä on tuossa viljapelto muutaman sadan metrin päässä :)

Vierailija

Kyllä kirjoituksestasi vain sen kuva sai, että "ette te tiedä, mikä on OIKEA suurkaupunki = todelliset välimatkat". Sehän on aina mihin vertaa, eikö niin? Mutta miksi ihmeessä Lontoota ja Helsinkiä edes tarvitsisi verrata?

Se, että itse olen puolet elämästän asunut ulkomailla, ei ole saanut minua tuntemaan Helsinkiä pieneksi, onhan se kuitenkin tämän maan pääkaupunki. Toisaalta, ehkä se että suurimman osan noista ulkomaanvuosistani olen asunut kehitysmaissa, on saanut arvostamaan Helsingin puhtautta, turvallisuutta jne. ja ehkä olen siten hieman herkkänahkainen kaikille "Ameriikan serkuille", jotka henkseleitään paukutellen tulevat maailmalta ja julistavat Helsingin ja koko Suomen olevan oikea tuppukylä. :) Sama koskee joitakin Euroopan suurkaupungeissa asuvia ystäviäni, jotka jotenkin tuntuvat menettäneen siellä suhteellisuudentajunsa.

Mutta joo... Peace. :)

Vierailija

Mä mittaan pääkaupunkiseudulla matkat ajassa, en kilometreissä. Me asutaan 18 km:n päässä keskustasta ja bussilla menee liikenteestä riippuen 20-30 minuuttia, ei ole täällä mielestäni paljon.

Vierailija

Lainaus:

Jossain isommassa cityssä ei niinkään. Täältä Lontoosta katsoen huvittaa, kun erityisesti Hesari ja City-lehti hehkuttaa Helsinkiä suurkaupunkina ja metropolina.

vanhaa kotimaatanne niin nenänvarttanne pitkin ja kuvittelette jotenkin olevanne niin metropoliittoja että! :) Oikeasti, kun te tulette tänne "siel on menoo, meninkii, you know" -asenteellanne, niin teille vaan nauretaan - mutta ettehän te sitäkään tajua, luulette vaan että täällä ollaan kateellisia. :)

Terveisin puoli elämäänsä ulkomailla asunut

Vierailija

maassa on monta hyvää puolta ja luultavasti viihdyn Espoossa paremmin kuin täällä Lontoossa kun muutamme ensi vuonna takaisin. En myöskään pidä itseäni "metropoliittana", mikäli tarkoitat sillä suurkaupungin asukasta. Yleensähän metropoliitalla tarkoitetaan ortodoksikirkon piispaa.

Se, että pitää Helsinkiä pikkukaupunkina, ei automaattisesti tarkoita, että kyse olisi huonosta asiasta. Paitsi tietenkin niiden mielestä, joilla ei oikeasti ole kokemusta maailman suurkaupunkien rasittavista puolista.

Vierailija

Hyvien kulkuyhteyksien varrella ja matka yliopiston päärakennukselle (keskustassa) bussilla kesti 10 minuuttia kauemmin, kuin silloin kun kuljin sinne raitiovaunulla Mannerheimintiellä.

Eli kyllä tämä Helsinki kaikessa pienuudessaan on sen verran kookas kuitenkin, että 14 km päässä keskustasta asuessaan voi olla vielä samassa kaupungissa.

Vierailija

Jos olisit, niin luultavasti identiteettisi ei olisi noin vahvasti tyyliä "me täällä Suomessa nauramme teille eurooppalaistuneille".

Vähän sama kuin noissa kotona jaksamista käsittelevissä ketjuissa jotkut kirjoittajat julistaa, että vain henkisesti heikot uupuvat kotona ja sitten omaa uskottavuuttaan lisätäkseen allekirjoittavat viestin tyyliin "Neljän lapsen kotiäiti" vaikka todellisuudessa esikoinen on vasta 2,5kk.

Vierailija

Jossain isommassa cityssä ei niinkään. Täältä Lontoosta katsoen huvittaa, kun erityisesti Hesari ja City-lehti hehkuttaa Helsinkiä suurkaupunkina ja metropolina.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat