Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkusen kyllä jurppasoo, kun lapsi sai synttärilahjaksi

Vierailija

kummiltaan taskun pohjalta kaivellut kolikot, yhteensä 2,40 eikä mitään muuta.

Sinällään ihan ok, että edes kävi, vaikka vain puoli tuntia olikin.

Eniten jurppii se, että kummin nimi on paikkakuntamme rikkain listassa (verotus, tulot, omaisuus ja mitä nää nyt on) joka vuosi, eli rahaa kyllä olisi. Ja meidänkin tilanteen varsin hyvin tietää, molemmat työttömiä ja 6 hlö perhe:-(

Niin, että jos vaikka olis pikkuisen enempi raaskinu antaa, olis saatu lapselle jotain tarpeellista.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

oman lapsesi kummi käyttäytyisi noin. Siis piipahtaa synttäreillä ja kaivaa taskusta rahaa 2,40???!! Siis ikäänkuin alkeellinen almu.. Kummien tehtävä ei ole olla lahjakone, mutta on kohteliasta viedä synttäreille jokin lahja, vaikka itse tehty sukkapari tahi kortti..

Vierailija

mutta lapselle tuo raha on jo paljon. Minä en IKINÄ koe olevani velvollinen viemään kallista lahjaa vaikka varakas olenkin. Inhottaa ihmiset jotka (edelleen yleistä), valitsee kummit kukkaron mukaan. Ehkä tässä oli osoitus häneltä, ettei ala rahasammoksi lapselle. Ps. oman lapsen kummi ei tuo juuri koskaan lahjaa, mutta käy kylässä joskus ja se on tärkeintä!

Vierailija

Lainaus:

oman lapsesi kummi käyttäytyisi noin. Siis piipahtaa synttäreillä ja kaivaa taskusta rahaa 2,40???!! Siis ikäänkuin alkeellinen almu.. Kummien tehtävä ei ole olla lahjakone, mutta on kohteliasta viedä synttäreille jokin lahja, vaikka itse tehty sukkapari tahi kortti..

Vierailija

kirjoittaa tilitystä jostain ihmisestä ja hänen käytöksestään ja sitten joukolla päivitellään että voi voi ja soo soo.

On niin kauheaa ja niin hirveää tämä elämä.

Miten ne ihmiset kehtaaki olla niin... ihmisiä?!?

Samaa sakkia löytyy täältä. Ei yhtään sen kummempaa.

Vierailija

Tosiaam hyviin tapoihin kuuluu antaa synttärisankarille jokin lahja. Tollanen hilujen kaivaminen taskusta kertoo, ettei ole asiaa viitsinyt miettiä pätkääkään.

Vierailija

kummi on ajatellut silloin lasta- ja on huomaavainen- lahja voi olla vaikka 3 euron värityskirja ja tussit...

T. 4:n lapsen keskituloinen kummi

Vierailija

Tulee sellainen olo, että en minä tätä tarkoittanut kun pyysin kummiksi. Joku oli vaan pakko nimetä kummiksi, eikä kukaan ole sen takia velvollinen ostamaan mitään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat