Antibiooteista maha sekaisin jo kuukauden+paha vaippaihottuma

Vierailija

Meillä nyt pian 8-kuinen poika sai antibioottikuurin korvatulehdukseen noin kuukausi sitten. Antibiootti aiheutti ripulin, josta vauva ei ole toipunut vieläkään. Saattaa siis kakata 5-10 kertaa päivässä. Korkeintaan yksi vaipallinen on "kiinteämpää" kakkaa, sellaista, jota sen voikin olettaa, kun vauva kuitenkin jonkin verran jo syö muuta kuin maitoa. Mutta muut ovat vaihtelevan löysää ja myös vaihtelevan väristä ripulikakkaa. Vieläkö tämä voisi johtua antibiooteista, vai täytyykö jo epäillä jotakin allergiaa? Imetän vielä ja syön itse maitohappobakteereja, samoin annan lähes joka päivä vauvalle Rela-tippoja. Ja jos allergiaepäily, mistähän päästä sitä kannattaisi lähteä purkamaan? Jostakin juuri luin, että korvikkeet sisältävät maissia, ja maissia sisältäviä ruokia poika on saanut muutenkin. Korvikkeita käytän vain puuron tekemiseen. ...

Sitten toinen kysymys. Onko kukaan koskaan kuullut, että Natusanin talkki voisi aiheuttaa allergisen ihottuman? Vauvan pylly lehahti eilen kirkuvan punaiseksi, oikein paloi rikki, kun tuli laitettua talkkia muutaman näpyn takia. Muistaakseni kerran aiemminkin kävi näin, ei vain ollenkaan näin pahasti. En siis ole juurikaan talkkia käyttänyt, vaan sinkkiä punotuksiin. Ja onko mielestänne tuo sinkki juuri paras hoitokeino "palaneeseen" pyllyyn? Ei ole herkkua pestäkään jatkuvasti kakkapyllyä, kun se on selvästi kipeä...



Kiitos kaikesta avusta!

Kommentit (2)

Vierailija

sillä antibioottikuuri saattaa laukaista allergian, tosin joskus se on vain väliaikaista yliherkkyyttä, eli tilanne rauhoittuu muutamassa kuukaudessa. Mutta ehkä kannattaa vähän seurata, mikä ruoka mahdollisesti aiheuttaa ripulia (yleisimmät maito, kananmuna, kotimaiset viljat ja ns. ykkösryhmän ruoka-aineet).



Mutta jos pepussa on paha ihottuma useamman päivän, siihen tulee yleensä hiiva, jota tavalliset voiteet vain pahentavat. Kannattaa ostaa apteekista Sibicortia ja kokeilla, lähteekö sillä. Jos ei lähde, sitten lääkäriltä lääkekuuri! TSEMPPIÄ!

Vierailija

Meidän 6 kk ikäinen atoopikko vauva sai myös taannoin antibioottikuurin ja aloin silloin heti kuurin alettua antamaan Rela tippoja, joita jatkoin vielä pitkään kuurin loputtua ja näin vatsa pysyikin melko hyvässä kunnossa. Sinuna jatkaisin sitkeästi Rela tippojen antamista (5 tippaa/vrk), ei niistä ainakaan haittaa ole, vaikka ripuli johtuisikin jostain muusta kuin syödystä kuurista! Meille sanoi eräs lastenlääkäri, että yksi antibioottikuuri sekoittaa puoleksi vuodeksi lapsen normaalin bakteerikannan! Huh huh!



Itse olen vaippa-alueen punoitukseen saanut ehdottomasti parhaan avun Bepanthen voiteesta (siitä punaisesta, eli rasvaisemmasta)! Sitä kun illalla laittaa peppuun, niin aamulla punoitukset ovat tiessään! Kannattaa kokeilla!



Lämpimiä kesän jatkoja! :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat