Kuka muu inhoaa juhannusta kuin minä?

Vierailija

Siitä saakka, kun olen aviomieheni kanssa alkanut olemaan yhdessä (n.18v sitten) olemme viettäneet juhannusta hänen vanhempiensa mökillä. Emme ole koskaan vielä saaneet sinne kutsua jussiksi OMIA ystäviämme, vaikka mökki on "mieheni". Anoppi tulee sinne hääräilemään omiansa ja kutsuu siskonsa ja äitinsä sinne. Sitten syödään anopin ruokaa, ja tehdään kaikki jutut niin kuin hän haluaa; saunomisesta lähtien.

Tämä sukujuhannus on jo perinteeksi muodostunut, eikä mieheni siitä halua poiketa, vaikka tietää hyvin etten välitä tulla sinne mökille. Olenkin joinakin vuosina jäänyt kotiin jussiksi. Tylsäähän sekin on, mutta parempi vaihtoehto kuin olla siellä mökillä. Muutaman kerran olen saanut varattua etelänloman juuri jussiksi meidän perheellemme (meillä on 3 lasta), sehän onkin hämmästystä herättänyt miehen sukulaisissa kun JUHANNUKSENA ollaan Suomesta pois!

Ensi viikolla se piina taas alkaa:(

Kommentit (9)

Vierailija

juhannusta, koska tuntuu että Suomessa ainoa oikea tapa jussin viettoon on mennä maalle hyttysten syötäväksi. Jos haluaisi vaikka viettää mukavia hetkiä kotona niin saa kyllä tosi pitkiä ja kummeksuvia katseita. Joskus jopa säälitellään.

Vierailija

kuules, nyt sanot sille sun miehellesi, ettet halua viettää juhannusta anopin mökillä!!! Jos kerran olette jo noin kauan olleet naimisissa (ja siis viettäneet jo monta juhannusta yhdessä), niin eiköhän teillä ole oikeus olla joskus pois sieltä anopin helmoista.

Vai miehesikö välttämättä tahtoo mennä sinne?? Yritäppä ylipuhua miehesi tänä juhannuksena, että teette jotain sellaista mitä SINÄ haluat tehdä. Eikö olisi jo korkea aika kuunnella myös sinua??

Tollasestahan tulee ihan stressi eikä siinä kukaan nauti eikä viihdy...

Tsemppiä... bdbdbdb

Vierailija

appivanhempien mökille. Minä pidän niistä juhannuksista todella paljon (ja anopin tekemästä ruoasta). Onneksi on juhannus vapaata.

Vierailija

mutta Juhannus. Ihan keskisuven juhla. Olen kesäihminen ja mökki-ihminen. Juhannus on minulle vuoden tärkein juhla. Muut juhlapäivät töissä eovät harmita, mutta juhannus kyllä ketuttaa... Tuleva Juhannus on VAPAA!!! IHANAA!!!

Vierailija

mulle se on lähinnä se ja sama. Ei herätä erityisempiä intohimoja. Paljon enemmän tykkään kaikista muista "koko kansan juhlista". Isovanhempien kanssa mekin jussia vietetään, heidän mökillään lasten ehdoilla. Juhannuksessa kivaa on se, että saa ylimääräisen vapaapäivän. Muuten ei varmaan eroa normi kesäviikonlopusta. Paitsi, että kaupat on kiinni...

Vierailija

olen nyt viettänyt 40 juhannusta kotona. Vanhemmillani ei ole mökkiä, ei miehen vanhemilla eikä meilläkään. Vähän tylsältä joskus tuntuu, kieltämättä

Vierailija

Anoppila tosin on lähes maalla järven rannalla, mutta he menevät aina jussiksi miehen sedälle karseisiin ryyppybileisiin, joten ei oikein sinnekään voida mennä, kun isäntäväki on itse poissa. Ja lapsia ei todellakaan haluta sinne ryyppäjäisiin viedä, vaikka on meitä sinnekin kutsuttu. Voisihan sitä tietysti joskus vuokrata mökin, mutta aina heräämme tähän asiaan liian myöhään ja vuokramökit ovat jo menneet.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat