Osaavatko kaikki vähän alle viisi vuotiaat laskea kymmeneen?

Vierailija

Meidän ei osaa ja olen aika huolissani. =(

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

luetteli numerot reilu 1.5v kymmeneen asti. 3.5v osaa laskea kymmeneen asti niin, että osaa oikeasti LASKEA, ei vain luetella, eli vaikka kuvasta kuinka monta mitäkin juttua on.

Vierailija

riippuu ihan siitä kuinka paljon olette harjoitelleet ja miten hyvin muutenkin puhe on kehittynyt.

Meidän nyt 3,5v osaa laskea aika hyvin kymmeneen, siis niin, että laskee esim sormia tai jotain kuvia, ei vain laskettele numeroita peräkkäin. Tosi usein vaan nelonen meinaa jäädä välistä pois ja sitten koko laskutoimitus sekoaa :)

Puhe on ollut vähän hakusessa, joten en kovasti ole yrittänyt edes opettaa laskemista, oon ajatellu, et kunhan eskarissa osaa laskea kahteenkymmeneen ja tunnistaa kymmenet, ni se riittää.

Vierailija

Lainaus:

luetteli numerot reilu 1.5v kymmeneen asti. 3.5v osaa laskea kymmeneen asti niin, että osaa oikeasti LASKEA, ei vain luetella, eli vaikka kuvasta kuinka monta mitäkin juttua on.

eri lapset kyseessä

Vierailija

Meillä poika 1v 10kk ei edes sano kuin muutaman sanan. Poika 4v osaa laskea ainakin kymmeneen, kahteenkymmeneenkin, mut sillon yleensä osa menee sekaisins

Vierailija

Nyt on kaksi ja puoli, ja tunnistaa numerot nollasta kahteentoista, oppi itse katsomalla kellosta, ja yhdestä britti telkkariohjelmasta, jonka nimi on Numberjacks.

Vierailija

Jo siis en mäkään yhtään OPETA mut meidän 1 vuotias osaa jo kirjoittaa, laskea yhteen ja tehdä vähennyslaskuja. On se vaan niin itse kiinnostunut siitä.

ei me patisteta eikä opeteta, onhan se kuitenkin hyvä osata laskea ja lukea ennen koulua

Vierailija

niin kerron ja luettelen numeroita. On ihan normaalia ja johan joissain lauluissakin tulee numeroita. Laskemiset ovat tulleet kauppaleikissämme. Kertotaulua ei meillä osata eikä lukea, eikä mikään tarve olekaan. Minusta vaan tuntuu, että osa vanhemmista ei tajua yhtään antaa lapsilleen virikkeitä. Kun on valpas ja kiinnostunut lapsi on hyvä vähän antaa tekemistä.

Vierailija

että numeroiden luettelemisella ei ole laskemisen kanssa mitään tekemistä? Sehän perustuu pelkkään ulkomuistiin. Jos jotain 5v:n pitäisi osata, niin se, montako kukkaa tai eläintä jossakin kuvassa on (lukumäärät alle10).

Vierailija

1,5 vuotiaana. Tyttö on nyt 2 v ja osaa laskea kolmeen.

Poika on nyt 4 v ja 10 kk ja laskee yhteen ja vähennylaskuja ja vähän osaa kertotaulua.

Joo ja on kotihoidossa, enkä minä mitenkään erityisesti opeta, on vaan tosi kiinnostunut numeroista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat