VOIKO MENNÄ YLIAJALLE, jos aiemmat kaksi syntyneet lähellä LA:aa??? kokemuksia kaivataan!!

Vierailija

Moikka, mä oon nyt rv 35+5 ja juuri lekuri totesi, että paikat ihan kiinni. Suppareita on tullu, kipeitäkin, jo reilut pari kk:tta...Mitä kokemuksia teillä muilla useampia synnyttäneillä on, että voisiko kolmas/toinen mennä yliajalle, vaikka kaksi aiempaa/aiempi ovat tulleet ajallaan? Yliaikaisuus kovin mietityttää ja huolestuttaakin, olen pienikokoinen ja pelkään vauvan kasvavan liikaa lantioon nähden.

Tai kokemuksia siitä,e ttä paikat vielä näillä viikoilla suht kypsymättömät, mutta lapsi tullutkin etuajassa (mikä olisi toive)??

Kiva jos joku jaksaa vastata:-)

Kommentit (5)

Vierailija

Omani syntyneet rv

38+6

39+0

40+3

40+3

39+0 ja

40+5

Mutta toisaalta haluan myös lohduttaa sillä että vaikka nyt sulla varsin kypsymätön tilanne niin ei tarvitse kun kerran kunnolla supistaa ja se on menoaEihän näitä asioita voi ennustaa.

Mielestäni lääkäit eivät sais antaa näitä mielipiteitään"menee varmasti yli" tai "tämä ei kyllä loppuunasti pysy" sillä näin antavat monesti äidille turhaa painetta.

Mulla ja tutuilla niin monta kokemusta siitä miten lääkäri sanonut "menee yli"ja onkin lähes heti synnytys käynnistynyt tai "ei mene loppuun asti"ja onkin saanut oottaa 2 vkoa yli la:n....

Tsemppiä sulle kuitenkin loppuraskauteen!!

Vierailija

Eka syntyi rv 40+5. Nyt mennään viikoilla 41+1 eikä merkkiäkään synnytyksestä. Hiukan on sellainen olo kuin oma kroppa olisi pettänyt. Miksei se nyt voi toimia ja synnytys käynnistyä luonnollisesti? Jotenkin olen jo varautunut käynnistykseen, vaikken haluaisi...

Eliador 41+1

Vierailija

Meillä on kaikki lapset syntyneet aina vähän myöhemmin kuin edellinen...Eka syntyi 5 päivää ennen laskettua aikaa, toinen 5 päivää lasketun ajan jälkeen. Kyllä oli pitkät päivät! No, kolmatta odottaessa, lääkäri sanoi noilla viikoilla, että kohdunsuu sentin auki ja vauva laskeutunut, varaudu että tulee ainakin viikkoa ennen...Supistuksia tuli, lasketun ajan aikoihin tiheästikin. Tyhmänä sitten odottelin että ajoissa on tulossa. Mutta meni 11 päivää yli! Eli taidan olla joku luonnonoikku kun tollalailla meni, mutta toivotaan ettei teillä käy samanlailla :-)

Mutta ei se yliaikaisuus aina merkitse isompaa vauvaa, meillä ainakin esikoinen on ollut suurin (poika tosin), ja kuopus on ollut kaikkien pienin tuosta "hurjasta" yliaikasuudesta huolimatta.

Tsemppiä viimeisille viikoille!

Vierailija

Molemmat olivat jo niin alhaalla ja kohdunkaula lyhentynyt ja pehmentynyt. Mutta molemmat käynnistetty; esikoinen syntyi 40+3 ja kakkonen 41+5.

Ei sitä voi ennustaa, meneekö sulla kuin l.a:n ohi vai ei! Ei sitä tarvi kuin pari kovempaa supparia, niin kyllä paikat aukee... Jos olet pienikokoinen, niin eikö sulle tehdö synnytystapa-arviota? Meillä entisellä asuinpaikkakunnalla tehtiin kaikille ensisynnyttäjille äitipolilla synnytystapa-arvio ja muillekin, jos äiti on <160cm pitkä tai sf-mitta kasvoi yläkäyrällä (tai yli).

Vierailija

Ei synnytyksen alkamisajankohtaa kyllä voi mitenkään ennustaa. Minulla synnytykset rv 39, rv38 ja kolmas syntyi rv40+6. Eli tokan ja kolmannen välinen rv-ero oli lähes 3 vkoa. Tämä neljäs varmaan sitten menee sen pari vkoa yli, niin tulee koko sarja täyteen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat