Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua ärsyttää tutin vastustajat!!!

Vierailija

Juu ja olen itse imettänyt lastani yhden vuoden ikään asti ja tutista ei tarvinnut vierottaa, vaan viskasi sen itse 11 kuisena, eikä enää halunnut takaisin.

Mutta siis asiaan. Mä en ymmärrä, miksi nykyään ollaan niin kovasti tutteja vastaan. Se on oikeasti ihan hyvä kapistus ja mua ainakin helpotti paljon, sillä mun pojalla oli kova imun tarve. Muutamalla tutulla on ollut pienokaisia, joille ei ole annettu tuttia ja jestas sitä kiljunaa ja mölinää mitä nuo lapset pitävät. Ovat jotenkin onnettoman oloisia koko ajan ja sitten imevät sitä peukkua vielä 4 vuotiaana, niin, että nahkat lähtee ja hampaat kasvaa kieroon. Mikä pakko on olla antamatta tuttia. Se luo lapselle turvallisuutta, eikä sitä ole tarkoitus loppuelämää imeä. Siitä on helpompi vieroittaa kuin peukusta ja esim. kesällä taapero ei tunge suuhunsa kaikkia mitä maasta löytää, kun suussa on tutti. Onko täällä kukaan kanssani samaa mieltä? Ja ettei jäänyt epäselväksi, kannatan imetystä ja vierihoitoa sekä perhepetiä, en siis ole mikään kylmä äityli.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

ystäväni oli juuri ulkomailla etelä-euroopassa, ja hän sanoi kiinnittäneensä huomiota siihen, että siellä oli tosi monella tutti suussa vielä 4-5-vuotiaanakin. Joten ei luulisi meidän tuttikulttuurin olevan kovin kamala asia.

Vierailija

eikä mölynnyt eikä ollut onneton. Vauvan suu on niin kaunis ja sellainen kuolainen muovipalanen näyttää niin rumalta. En tykkää tuteista. En tiedä mihin tarvitaan.

Vierailija

ettei ole olemassa lasta, joka väistämättä tarvitsisi tuttia, koska muuten se olisi onneton mölisevä turvaton kersa. Just puhuttiin parin kaverin kanssa asiasta, ja ne sanoi, että kun ei niillä tullut ekan lapsen kanssa tuttia käytettyä, niin ei ne sitten sitä antaneet muillekaan lapsille. JA ihan normaaleilta nuo lapset näyttää, eivät ole möliseviä ja turvattomia.

Jos ei sille lapselle tuttia anna, niin kyllä se ihan luonnostaan osaa ilman sitä olla ilman sen suurempia traumoja.

MUTTA mä en ymmärrä miksi se tutti muka olisi niin kamala kapine. Mä ajattelin, että olisin tän kolmosen kanssa jättänyt tutin käyttämättä, vaan niin tuo ruma muovikapine helpottaa meidän arkea, että taas sitä käytetään tää eka vuosi. Ei se ole imetyksestä ainakaan pois.

Summa summarum antaa kaikkien kukkien kukkia ja toisten lutkuttaa rumaa muovikapinetta ja toisten ihaila pienten lasten kauniita suita.

Vierailija

Jokaisella on ollut tutti alusti asti.

Maidontulo on tasaantunut nopeasti ja lapsi on saanut rintaa aina kun haluaa.

Lapsentahtisesti olen imettänyt päivällä ja yöllä.

Ja yllätys yllätys, joskus lapsi ei huolinut rintaa, mutta tutti kelpasi!

Lainaus:

haluaa, eikä maitoa tule liikaa. tutti on läheisyyden keinotekoinen korvike. lapsella ei ole tarve imeä muovia vaan äidin rintaa.

Vierailija

En tunne ainuttakaan peukaloa syövää lasta. Omat eivät ole koskaan syöneet peukkua, eivätkä muutkaan jotka ovat tutittomia 1 v iässä.

Vierailija

Kyllä mölyt loppuu kuin seinään se suuhun pantaessa. Ja vieläpä 2 vuotiaaksi asti sai esikoinen imeskellä. Vieroitus kesti muutaman päivän ja sitten sitä ei enää edes muistettu.

Vierailija

toimia lapsen tuttina ekat vuodet. Aina kun vähän älähtää, tissi suuhun. Ei ihme, että opitaan jo vauvana "väärinkäyttämään" ravintoa. Omasta kokemuksesta sen verran, että esikoinen kaipasi imeskeltävää aina kun oppi jotain uutta taitoa ja jossen olisi tuttia hänelle antanut, ei olisi nukkumisesta eikä mistään muustakaan tullut yhtään mitään. Itse en suostunut tutiksi hänelle, koska niin julmaa kuin se onkin, myös minun piti saada nukuttua jotta olisin jaksanut aamulla lapsen kanssa pitkän päivän kahdestaan.

Vierailija

Lainaus:

haluaa, eikä maitoa tule liikaa. tutti on läheisyyden keinotekoinen korvike. lapsella ei ole tarve imeä muovia vaan äidin rintaa.

meidän kolmikuukautinen puskee pois nänniä kun on syönyt ja alkaa kitisemään? Niinkuin se haluaisi vielä imeä, mutta turhautuu, kun on kuitenkin maha täynnä. Kun laitan sille tutin suuhun, rauhoittuu heti ja alkaa tyytyväisenä louskuttamaan tuttia. Miten tämän selität?

Vierailija

Kyllä minusta tutti on kauniimpaa katseltavaa kuin pikkulapsen "kaunis" suu, josta valuu kuolaa ja sinne laitetaan vaikka mitä...en tiedä muiden lapsista, mutta meidän muksu osaa imeä sitä mielestäni nättiä tuttia ilman kuolavanoja tms.

Vierailija

jos et olisi missään vaiheessa antanut tuttia niin sitten tuollaista tilannetta ei tulisi. Maidon tulo tasaantuisi pian sellaiseksi, että jos vauva on kova imemään, niin sitten se imisi välillä tyhjää, eli maha ei menisi liian täyteen. Tutti on kuin tupakka aikuisille siinä mielessä, että siihen tottuu hetkessä ja alkaa tarvita sitä, mutta jos ei koskaan aloita niin ei kaipaa yhtään.

Vierailija

lapsi ei koskaan tarvinnut tuttia, hän imi rintaa. Ei myöskään ime/ole imenyt peukaloa.

Mutta ymmärrän kyllä, etteivät kaikki jaksa imettää aina, vaan antavat tuttia/korviketta koska väsyisivät liikaa. Minäkin olin hyvin väsynyt, koska lapsi imi usein, mutta se ei haitannut kun oli vain yksi lapsi. Nyt kun toinen tulee, niin aion kyllä kokeilla tuttia tms. apukeinoa, koska muuten en jaksa kahden lapsen kanssa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat