Kumpi hoitopaikka olisi parempi

Vierailija

Yli 50v pph, haja-asutusalueella, muut hoitolapset 4- ja 5-vuotiaat tytöt.

vai

Pieni päiväkoti taajama-alueella, nuorehkot hoitajat, osa muista lapsista jo ennestään tuttuja.

Meidän lapset 3v tyttö ja 1v poika

(Valinnan varaa ei tietenkään oikeasti ole)

Kommentit (15)

Vierailija

Tykkää kuitenkin seurailla enemmän isompien puuhia.

Minä ainakin olen tyytyväinen, kun oma 1-vuotiaani pääsee sellaiseen pph-paikkaan, jossa muut lapset ovat isompia. Näin hänelle riittää enemmän syliä.

Vierailija

Itse en veisi ikinä pph:lle omien kammottavien kokemusten vuoksi.

Hoitajan ikä ei ole aina suoraa verrannollinen miten hyvä/huono hän on.

Vierailija

jos toiminut pitkään ammatissa on kyllä maailman katsomuksen muututtava työhistorian aikana.... käykää nyt edes tutustumassa tähän hoitajaan mistä ihmeestä tiedät kuinka ihana ihminen hän on lapsille..

aikanaan kun esikko aloitti pph:lla 10 kk iässä en tiennyt hoitajasta mitään. parin tutustumis kerran jälkeen en olisi toista hoitajaa pojallemme edes voinut toivoa. viihtyi hyvin koko sen ajan kun hoidossa oli (jäi kotiin minun ja veljensä kanssa ollessaan 3,5 v) ja seuraavaksi menee eskariin joten päiväkoti on vaihtoehtomme mutta veljen koitan hänelle saada hoitoon sitten ensi syksynä...

Vierailija

Tarina on oikeastaan sellainen, että haluttiin lapset päiväkotiin, mutta kunta ei halua antaa meille sieltä paikkaa. Saatiin pph-paikka, en tunne ihmistä paremmin, mutta olen kuullut toiselta (tutulta) pph:lta, että olisi ihan jees tyyppi. Mietin vaan, että alanko jankuttamaan päiväkotipaikan perään, vai olisiko pph:ssa jotain sellaista hyvää, jota en näe.

ap

Vierailija

itse päikkärissä olleena ja töissä päikkärissä niin mun on ehdottomasti sanottava että päiväkoti on parempi. En toisaaltaymmärrä tätä pph:ta miksi sitä suositaan varsinkin pienillä lapsilla. Ei siellä ole välttämättä samanikäistä seuraa.

Vierailija

Lainaus:

Minä ainakin olen tyytyväinen, kun oma 1-vuotiaani pääsee sellaiseen pph-paikkaan, jossa muut lapset ovat isompia. Näin hänelle riittää enemmän syliä.

Riippuu tietysti hoitajasta. Onhan se aika iso riski.

Ajattelin kaveri-asiasta lähinnä sitä, että onko 1v koko ajan vain tyttöjen leikkien tiellä ja tönittävänä pois, kun syö barbien kengät. Kun muita vaihtoehtoja seuraksi ei ole.

ap

Vierailija

oon meinaan nähny leikkipuistossa useasti pph:ta jotka vaan istuu penkillä ja juttelee keskenään eikä ees tiedä missä lapset viilettää ja sit joillain pph:lla lapset saa leikkiä vaan yhdessä huoneessa ja silloinkin vedetään ovi perässä kiinni.. oon ite nähny sellasta tapahtuvan... päiväkodissa valvotumpaa ja muutenkin enemmän tekemistä

En kuitenkaan halua kaiikkia pph:ita sorsia on niitä hyviäkin mutta kannattaa todella tarkkaan harkita asiaa ennen kuin laittaa lapsensa pph:lle

Vierailija

orientoiduttu päiväkotiin.

Hyvät asiat päiväkodissa:

Päiväkoti on meille ennestään tuttu

Koulutettua henkilökuntaa, ohjattua toimintaa, leikkipaikat ihan eri luokkaa kuin pph:lla

Esikoiselle kavereita jo ennestään

Ei loma-ajan varahoitopaikkaongelmia tms.

Useampia hoitajia, yhden ihmisen mielipiteet vaikuttavat vähemmän

Huonot asiat/uhkat pph:lla:

Yli 50v hoitaja, todennäköisyys maailmankatsomusten syvään ristiriitaan on suuri

Haja-asutusalue: missä ne oikein ulkoilevat? Muita lapsia ei varmaan ole missään. Tylsää!

5-, 4- ja 3-vuotiaat tytöt - leikkivätkö keskenään, vaan jääkö meidän tyttö kolmanneksi pyöräksi? Meidän tyttö on yleensä ollut poikien kanssa kaveri, kun on voinut itse valita, ei ole mikään nukeilla leikkivä tyyppi (pph sanoi, että on tyytyväinen kun saa tyttöjä hoitoon, kun ovat rauhallisempia... Mulla nousi niskakarvat pystyyn)

Entäs meidän 1v, kuka sen kaveri on? Vai onko vaan tönittävä pois pilaamasta tyttöjen leikkejä?

Minä en oikeastaan keksi yhtään hyvää asiaa pph:ssa just nyt.

ap

Vierailija

En siis ole ap, mutta mulla oli esikoisen kanssa aikoinaan ERITTÄIN hyvä kokemus pienen hoidosta pph:lla. Hänestä tuli lapselle tosi läheinen ja vieläkin pidetään yhteyttä, vaikka lapsi ei ole vuoteen ollut siellä.

Nyt pitäisi hakea molemmille lapsille paikkaa ja toinen tosiaan vasta 1-vuotias. Hänet siis mielummin laittaisin pph:lle, mutta toisaalta olisi parempi saada molemmat samaan paikkaan. Ja 5-vuotiaan taas on parempi mennä pk:iin, koska sitten alkaa esikoulukin yms..

Vierailija

Mieti nyt ite, pph jolla isoja hoitolapsia ja yksi pikkuinen verrattuna päiväkotiryhmään, jossa 12 alle 3-vuotiasta. Kummassakohan 1-vuotias saa enemmän huomiota?

Isommallekin pph:lla kuitenkin ihan sopivan ikäiset kaverit, joten hänkin varmasti viihtyy.

Vierailija

varsinkin, jos hän on ujonpuoleinen. Jos pienempi taas on hyvin sosiaalinen ja rohkea, voisi päiväkotikin olla yhtä hyvä vaihtoehto. Ota selvää onko päiväkodissa omahoitajasysteemi käytössä. Ja myös miten suuri pienten ryhmä on lapsimäärältään. Jos lapsimäärä on jotain 12 luokkaa ja lapsilla on omahoitajat, päiväkoti on ihan hyvä juttu. Muussa tapauksessa 1-vuotiaalle on parempi olla pph:lla ainakin aluksi (vaikkapa 3-vuotiaaksi).

Vierailija

ja halusin heidät ehdottomasti pph:lle. Etenkin pienemmän vuoksi, mutta myös esikoinen on ollut aika arka leikkimään isommassa porukassa, joten hänellekin koen pienemmän ryhmän paremmaksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat