2-vuotiaan kuivaksi opettelu

Vierailija

Kannattaako jatkaa harjoituksia, kun lapsi ei halua ollenkaan istua potalla. Tekee sinne kyllä tarpeensa kun potalle viedään, potalle menoa edeltää yleensä jonkinasteinen vastaan rimpuilu. Itse ei mene potalle. Viikon ajan on nyt oltu ilman vaippaa ja nyt on pari päivää mennyt siten, että lattialle on mennyt vain yksi pissa. Mietityttää vaan tuo haluttomuus potalle, eikö ole vielä kuitenkaan valmis? Ilmoittaa kyllä milloin pissa on tulossa.

Kommentteja ja kokemuksia nyt kaipailisin.

Kommentit (6)

Vierailija

jos siis osaa jo ilmoittaa hätänsä. Minun mielestäni hän on jo kuiva, nyt vaan pitää keksiä se keino että minne pissitään ;)

Vierailija

Tuli mieleen tuosta ettei halua potalle...

Meillä tyttö ei tykännyt ikinä mennä potalle pyydettäessä. Olin jo ihan varma että menee vähintään 2,5 ikävuoteen ennen kuin tyttö suostuu opettelemaan kun oli 1v9kk ikään mennessä pissannut vain pari kertaa pottaan. Ja siis oli kuitenkin potalla jos istunut säännöllisesti.

kesäloma alkoi kun tyttö oli juuri 1v 11kk ja samalla kotona ajattelin ottaa vaipan pois. AINA jos tyttö oli ilman housuja, hän osasi pyytää potalle, mutta jos jalassa oli vaippa tai pikkuhousut niin pissasi. Potalle EI suostunut pyydettäessä, vaan pyysi päästä sinne itse. Ja ennen 2v-synttäriä oli vanhempien yllätykseksi täysin kuiva!

Vierailija

ei suostunut potalle menemään enkä väkisin alkanut pakottamaan. Nyt lapsi on 2,5 v ja vaippa ainoastaan nukkuessa tai jos lähdetään jonnekkin kauemmaksi. Ostin tytölle hienoja prinsessa-alushousuja ja alkoi niitä heti pitämään ja käymään potalla. Joskus harvoin sattuu vahinko.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat