Seuraa 

Olen vähän alle vuoden ikäisen äiti ja seitsemännellä viikolla raskaana. Olen todella väsynyt ollut jo pari viikkoa ja tiuskin koko ajan pojalleni. Minusta tuntuu ettei hän muuta tee kuin huuda, vaikkei asia välttämättä ole näin. Olimme pari viikkoa sitten mieheni kanssa viikonloppulomalla, mutten silloinkaan saanut nukuttua, enkä rentouduttua, joten se siitä lomasta. Pelkään että pimahdan kohta ellen saa nukuttua kunnolla tai jotenkin pois tätä väsymystä. Ja nyt on alkanut pelottaa että teemmekin liian aikaisin toisen lapsen ja etten jaksa hoitaa heitä. Mieheni on sellaisella alalla että hänen vuoronsa ovat pitkiä, eikä hän niihin pahemmin voi vaikuttaa, joten hän tulee joskus illalla kotiin ja onneksi silloin on paljon pojan kanssa.

En osaa nukkua silloin kun poikani nukkuu päikkärit ja yöllä heräilen vaikkei poikani heräisikään.

Kommentit (8)

Itse olen saanut pari kertaa sosiaalitoimistosta maksusitoomuksen

ensi-ja turvakotiin " äidin" unikouluun, ja se on tullut ihan tarpeeseen.

Toinen paikka mikä voisi auttaa on tieten tk:n vuodeosasto, mutta suosittelen ensi-ja turvakotia.

Muutenkin kehoitan käymään ja puhumaan asiasta joko neuvolassa tai lääkärillä. Ja kilpirauhasen toiminta kannattaa tarkastaa.

Muoriska kera kolmen lapsen

kuulostipa tutulta. Meillä on tällä hetkellä kaks lasta, poika 1v3kk ja tyttö 2kk. Raskausaikana olin koko ajan tosi väsyny ja huusin pojalle ja miehelle ja sain itkukohtauksia. Jouduin käymään pari kertaa yössä vessassa enkä aina saanu unta sen jälkee. Vaikka poika nukku sen 9 tuntia yössä, tuntu etten sittenkään saa tarpeeks unta. Päivällä oli pipo kireellä koko ajan eikä mistään tuntunu tulevan mitää, kaikki tekeminen jäi viikonlopuks kun mies oli kotona ja anto mun nukkuu pävällä. Sillon siivottii ja pestiin pyykit jne. Perhe eli valmisruoilla ja miehen kokkailuitten varassa (ei huono idea, kun mies on tuleva kokki) ja mä tunsin itteni ihan surkimukseks.

Väsymys ei suinkaan loppunu uuden tulokkaan myötä, päin vastoin, sain vielä vähemmän nukutuks. Nyt pieni on 2kk ja alkanu nukkuu jopa 7 tuntii yössä ja mun nukahtamisongelmat on kadonnu. Mun neuvo on siis tämä: isovanhemmille lapsi hoitoon ensiavuks, mutta ohi se menee vasta kun lapset kasvaa.

Hyvää joulua ja jaksamista teille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselläni esikoinen on 1v5kk ja raskausviikkoja tänään tasan 7.

Olen myöskin tosi väsynyt! Esikoinen herättää n.5 kertaa

joka yö. Lisäksi 2 kertaa yössä pitää käydä vessassa, ja sitten klo:4-5

alkaa kauhea pahoinvointi.

En saa kotona mitään tehdyksi (siivous,pyykit) ja meillä syödäänkin

vaan valmisruokia. Tosi terveellistä raskautta ajatellen :(

Olen tosi kiukkuinen miehelleni, enkä lapsenkaan kanssa jaksa tehdä mitään, edes ulkoilla joka päivä.

Tyttö ei edes nuku päiväunia! Muutenkin aina nukkunut hirveen huonosti.

En siis oikein osaa antaa neuvoja. Mutta voisitko joskus viedä lapsen

vaikka hoitoon, että saisit nukuttua? Itselläni ei oikein ole paikkaa

mihin viedä.

Eiköhän väsymyskin jossain vaiheessa helpota.

Jaksamista!

Mutta näe tämä voimavarana, nyt sinulla on mahdollisuus puhaltaa

peli poikki. Ota asia puheeksi sairaalassa, ja pyydä tapaaminen sairaalansosiaalityöntekijän kanssa. Koska pojan sairastuminen vaatii monen tahon yhteistyötä, ja sinun voimavaroja, niin viimeistään nyt sinun on nostettava oma jaksamisesi esille.

Et sinä ole sen huonompi äiti jos tunnustat väsymyksesi ja lähdet ottamaan apua vastaan. Nyt jos koskaan te pojan kanssa tarvitsette sitä.

Tsemppiä ja parempaa uutta vuotta

Muoriska

ei oikein nappaa ja olenkin jo miettinyt että otan väsymyksen puheeksi neuvolassa puolentoista viikon päästä. Miehelleni juuri äsken kerroin kuinka minulla on paha olla ja hän oli hyvin ymmärtäväinen, vaikka yleensä vähätteleekin asioita. Tuli edes siitä parempi mieli.

itse olen MLL:n lastenhoitaja.. ja olen nähnyt monia äitejä jotka haluavat vain levähtaa arkisista hommista ja ehkä teidän tapauksessa raskaus myös väsyttää..

mutta siis kannattaa ottaa yhteyttä oman paikkakunnan MLL:n paikaan ja ottaa lapsenvahti (min 2h->)--suosittelen...

katsokaa www.mll.fi :)

4,2¿/h

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat