Tyytymättömän lapsen vanhemmat

Vierailija

miten jaksatte? Itsellä 2 v poika ja vauvasta asti ollut tätä samaa... Siis todella itkuinen ja nukkuu vähän. Tuntuu että tässä menettää itseluottamuksen rippeetkin kun ei ilmeisesti osaa hoitaa omaa lastaan että hän olisi edes joskus tyytyväinen. Nyt tietysti uhmaikä mutta se ei tunnu niin pahalta kun tietää että se on normaalia, vaikeampi suhtautua tuollaiseen jatkuvaan kitinään jolle en keksi yleensä mitään järjellistä syytä. Ja koska hän on ainoa lapsi niin vertailukohtaa ei ole. Kertokaahan kokemuksianne muutkin.

Kommentit (7)

Vierailija

kirjoja temperamenteista. Samoin kirja Tulistuva lapsi, jonka on kirjoittanut joku yhdysvaltalainen terapeutti, oli todella hyvä! Saat vähän näkökulmaa! Me ihmiset olemme erilaisia, ja koskee toki myös lapsia.

Kirjojen avulla saat ymmärrystä, sillä tiedän itsekin, miltä tuntuu, kun lapsi on negatiivinen (ja meillä myös tulisielukin!). Niiden jälkeen olen ymmärtänyt lastakin paremmin, ja osaan olla ottamatta hänelle luonteenomaista käytöstä itseeni ja ohjata häntä käyttäytymään toisin.

Vierailija

olen myös muutenkin lukenut paljon noista temperamentti eroista. Olen itsekin kuulema ollut lapsena samanlainen ja varmaan vieläkin. Eli tiedän että pitäisi osata olla ottamatta itseensä ja pysyä rauhallisena mutta eihän se aina onnistu. Pitää vain yrittää jaksaa. Se varsinkin kyllästyttää kun lapsi herää melkein joka kerta tosi pahalla päällä, menee kauan ennen kuin rauhoittuu edes jotenkin. Ai niin ja 2 on tutkittu ja käytetty lääkärillä ym. ap

Vierailija

oli vauvana ja taaperona varsin negatiivinen ja 'vaikea', nyt 3-vuotiaana oikea aurinko!!

Yritä säilyttää kannustava mieli ja asenne + yritä saada apuja nukkumisasiaan,. meilläkin huonosti nukkuminen olis yksi jatkuvan kärtyisyyden syy.

Vierailija

Sinun kannattaisi käyttää lasta asiantuntevalla lastenlääkärillä ja jutella aiheesta. Terve lapsi ei ole koko ajan itkuinen ja tyytymätön, hänellä on varmasti paha olla.

Vierailija

Itse ainakin huomaan että meillä alkaa "kierre" kun hermostun 2v kitinästä-- eli kun aloittaa, harmistun ja siitä hän peilaa mun tunteita -- kierre valmis..

Vierailija

Näin voi toki olla, mutta usein syy on kuitenkin lapsen pahassa olossa. Lapsi ei itke ellei hänellä ole paha olla. Se voi olla kipua, nälkää, turvattomuutta, tylsyyttä, mitä vain.

Pieni lapsi tarvitsee lähtökohtaisesti aina samoja asioita, lämpöä, läheisyyttä, turvallisuuutta, rytmiä elämään, rutiineja ja uusia kokemuksia.

Älkää tuudittautuko "temperamenttiseen" lapseen, selvittäkää, mikä hänellä on hätänä.

- Kahden hyvin voimakastahtoisen pojan äiti

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat