Miksi tytöllä ei saisi pitää poikien osastolta ostettuja vaatteita?

Vierailija

Ihmettelettekö itse tällaista? Ärsyttää itseäkin kun pitää oikein miettiä, että laittaisiko kuitenkin esim vaaleanpunaisen lakin tytölle, jos päällä on joku "poikien" paita. Ja siis on ostettu uutena ihan sen takia, että on äidin makuun. Mitä mieltä?

Kommentit (11)

Vierailija

Esim ihania keltaisia, vihreitä tai oransseja vaatteita. Kokonaisuus harvemmin ollut poikamainen. En osta kuitenkaan tytölle juuri sinistä. En vain jaksa sitä ainaista pinkkiäkään.

Vierailija

osastoilta. Valitettavasti esikoiselle tuli jossain vaiheessa (päiväkodin vaikutusta mielestäni) kausi, jolloin vain vaaleanpunainen kelpaa.. joten olen hiljalleen siirtynyt tyttöjen vaaterekeille.

Huomasin jossain vaiheessa, että tyttöjen ja poikine vaatteissa oli huima kokoero. Tyttöjen 110 on paljon pienempi kuin poikien 110. Eli tytöt halutaan pukea jo leikki-ikäisinä piukkoihin vaatteisiin. Ei kiva. Siksi en ostakaan niitä ihan teineimpiä vaatteita, vaan reiluja ja reippaita vermeitä.

Vierailija

ei ainakaan kannata närkästyä, jos joku luulee häntä sitten pojaksi.

Meillä nuorempi lapsi on tyttö ja käyttää jonkin verran isoveljeltä perittyjä vaatteita. Tytön omasta toiveesta aina jotain tyttömäistäkin yritetään vaateparteen ujuttaa, se tuntuu olevan pienelle itselleenkin kovin tärkeää.

Vierailija

minua niin ärsyttää se että tyttöjen pitäisi olla päästä varpaisiin porsaanvaaleanpunaisia ja poikien tummansisinisiä...............

Vierailija

On ollut kotihoidossa, joten ei edes ajattele, että on jotain poika- ja tyttövärejä.

Itse tykkään sellaisista hillityistä yksivärisistä vaatteista ja niitä on paremmin poikien puolella. Ja tuo on totta, että mitoitus on eri, esim. kesäpaidat on tosi niukkoja tyttöjen vaateosastoilla.

Kukaan ei kuitenkaan erehdy pojaksi luulemaan, hiukset on pitkät ja usein palmikoilla.

Vierailija

Tällä kertaa kyseessä oli ihan vain ruskearaidallinen huppari, jossa tähden kuva keskellä. Sopisi mielestäni molemmille hyvin, mutta pidetään tosi poikamaisena yleisesti.

Lisäksi on hauska huomata, kuinka ruskea ja oranssi mielletään poikaväreiksi. Tytöllä pitäisi olla vain kukkaa ja vaaleanpunaista. Oikeastaan mitään unisex-vaatteita ei enää saa juuri yhtään, kun tytöille tehdään niin neitiä, niin neitiä. Ja pojille sitten autoa sun muita örvelöitä.

Vierailija

minä ostan jatkuvasti pojalleni tyttöjen osastolta vaatteita kuten tänään koivun värisen paidan jossa on pieni pinkki kissa rinnassa : ) Muutenkin ostan esim. trumpettihousuja 4v pojalleni jolla sattuu olemaan myös pitkäksi kasvanut polkkatukka.. (ja en, en toivonut tyttöä).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat