Mihin kellonaikaan voi vielä porata?

Vierailija

Naapurin remonttireiska porasi yhdeksän jälkeen. Kävin ilmoittamassa, että nyt se loppuu.

Sälli yritti vielä kinua yhtä reiän poraamista, vaikka sanoin, että pieni poikamme nukahti just. Kehotin häntä tekemään remppaansa jonain muuna aikana, mutta ei kuulemma ehdi.

Sanoin vain, että poraaminen loppuu nyt.

Porannut ei enää ole, mutta vieläkin naputtelee, vaikka kello on jo pian 23.

Mun mielestä vois alkaa välillä poraamaan muijaansa, jotta saisivat itsekin lapsia, niin tietäisi pässi ehkä sitten, mikä aika on fiksua porailla seinää.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Remonttia tehdessämme porasimme itsekkin siihen saakka.

Pakko tehdä kun päivät olemme töissä.

Isännöitsijältä varmistimme, että poraaminen on sallittu 22.00 saakka.

Asukkaille tietty ilmoitimme ja kaikki ymmärsi hyvin.

Vierailija

Tai siis mies on nyt porausvuorossa. Rempan aikataulu painaa päälle, lupasimme itsellemme saavamme tämän remontin valmiiksi juhannukseen mennessä.

Vierailija

..ole pakko porata nimenomaan klo. 20-22. Ei sellaista remonttia olekaan.

Kerrottakoon nyt, että se pässi tosiaan naputteli eilisiltana klo.24 asti. Tänään on ollut hiljaista ainakin klo.15-18, vaikka ääniä kuului, ettäpaikalla oltiin.

Jos vielä aikoo tänään porata, tottakai menen taas "häpäisemään" itseni, eikä minua kukaan estä.

Ja minun elämäni pyörii "nico-petterimme" ympärillä sen verran, että hänen puolestaan olen valmis kuolemaan. Sen verran naapurieni on sopeuduttava, ettei silloin enää porata, kun pojumme menee nukkumaan. Muuten tulee vaikeuksia, kuten jo totesin, ja minusta saa kyllä vittumaisen naapurin, jos itse homman aloittaa.

Vierailija

...kiitti vastauksista!

"Pakko tehdä kun päivät olemme töissä."

Siis ihan pakko porata 22.00 saakka?

Minun puolestani saa naputella vasarallaan vaikka puoleen yöhön, mutta nimenomaan poraaminen on mielestäni lopetettava viim. 20.00. Sen takia, koska lapsi/lapset naapurissa nukkuu.

Sama mulle, mitä viralliset säännöt sanovat, mutta naapurisopu ei kanssani säily, jos tuohon aikaan porailee. Vaikeuksia tulee.

Lähinnä kaipaisin kommentteja sellaisilta, joilla itsellä lapsi/lapset menee nukkumaan 20-22 välillä.

Vierailija

Jos et kestä elämisen ääniä, muuta omakotitaloon. Onhan se ikävää jos lapsi herää kesken unien jne. mutta jos niin naapurien porauksen tmv. vuoksi 1.3 kertaa vuodessa tapahtuu, se on vain kestettävä!

Ja tuosta omasta asenteestasi huomaat, mikä on ihmisluonto; "Minusta saa kyllä vittumaisen naapurin jos itse homman aloittaa".

-Sinä aloitit jutun, naapuri porasi sallittuun aikaan, ja syöksyit oven taakse valittamaan.

-Naapuri oli kysynyt saako YHDEN reijän vielä porata, oolit sanonut että ei saa kun muksu nukkuu

=Naapuri oli porannut yliaikaa, kaikella todennäköisyydellä viddumaisuuttaan kun naapurin akka tuli huutamaan ja ei sitä yhtä reikää olisi antanut porata.

Voit toki alkaa heimoamaan ja olemaan viddumainen koska lapsen unta häiritsi (vai häiritsikö edes...?) naapurin poraaminen YHTENÄ iltana, mutta onko se sen arvoista?

Viha ja katkeruus ovat negatiivisia tunteita, ne riuduttavat ihmisen oman sydämen. Koittaisit olla positiivinen, ja antaa myös muiden elää elämääsi.

Vaikka olet valmis kuolemaan lapsesi puolesta, koko maailma ei pyöri hänen ympärillään...! Koko maailma huomioiden lapsesi on yksi kärpäseen p*ska tapetissa, samoin kun joku naapurin poraaminen, eli kuuluu sarjaan ketään ei kiinnosta.

Jokainen mökyää joskus, se sinun oma muksusi saattaa joskus uhmaiässä HUUTAA ja KIRKUA kello kahteentoista saakka, ja naapurit eivät voi mitään. Vai saako naapuri tulla huomauttamaan ettei hän/hänen vaimonsa/kissansa saa unta, kun lapsenne huutaa, ja antaa ilmastointiteippiä pennun suun tukkimiseen?

Jo vain olisit täällä rääkymässä miten törkeitä naapureita teillä on ja kumma kun ei mitään elämisen ääniä saisi kuulua jne. jne. jne.

Sillä naapurilla ehkä oli hyvä syy poraamiseen, ehkä työpäivät ovat venyneet ylitöiksi ja nyt viikonloppuna oli tuparit tulossa tmv. ja kämpän piti olla kunnossa, eikä hän ollut ehtinyt aiemmin koota olkkarin tv-tasoa ja laittaa tauluja seinille.

Vierailija

kahdeksan on ehdoton takaraja. Meidän kerrostalossa tehdään remppaa kolmessa asunnossa ja kertaakaan ei ole pora soinut ilta-aikaan eikä sunnuntaisin. Sen sijaan yksi tampio tamppasi mattoja pitkänäperjantaina.

Vierailija

..aloittaa poraaminen myös aamu kuudelta?

Silloinhan "yleinen hiljaisuus" päättyy.

Jotain fiksuutta, ja järjen käyttö sallittua, hyvät kanssaeläjät!!!

Vierailija

ja pienempi nukkuukin vielä äärimmäisen huonosti. Mutta olen sitä mieltä, että yleiseen hiljaisuus aikaan asti saa tehdä remonttia ja siis myös porata. Itse kun palaan työelämään takaisin jonakin päivänä, joudun käymään myös yöllä suihkussa jne. ja kuten joku tuolla kysyikin, niin huolehditko siitä, että lapsesi ei häiritse ihmisiä, jotka nukkuvat yövuoron jälkeen, sillä lasten mekastuskaan ei ole esim. seitsemännen yövuoron jälkeen päivällä valvoessasi sen vuoksi enää kovin mukavaa, mutta oletko saanut valitusta tällaisestä?

Yleensäkin kerrostalossa asuvan on vaan totuttava erilaisiin elämän ääniin tai sitten muutettava omakotitaloon, jossa naapuritkin vielä mahdollisimman kaukana. Mä en edes hermostu naapureiden pitämistä juhlista, olen joskus itsekin ollut nuori ja lapseton. Ja jonakin päivänä he myös huomaavat ehkä olevansa perheellisiä ja heillä on sama edessa, kuunnella naapureita. Miksi joka asiasta pitää aina jaksaa valittaa?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat