miten kannustaa 2v puhumaan?

Vierailija

ymmärtää kaiken, mutta ei puhu. Jos kysyn esim. otatko maitoa vai vettä niin hymyilee ja saattaa sanoa mamma..

Miten kauan vielä kestää?? hermot meinaa mennä!

Kommentit (4)

Vierailija

Minulla onneljä lasta ja eri aikoihin puhuivat vaikka kaikille samalla lailla puhuttiin, luettiin ja leikittiin. Kaksi vanhinta puhuivat kaksivuotiaina tosi hyvin, mutta kolmas ei nyt 2v4kk montaakaan sanaa puhu. Neljäs on vasta parin kuukauden vanha, joten hänestä ei vielä tiedä ja kaksivuotiaan kanssa olemme terapiajonossa. Erilaisia ovat ja se mikä toimii toisella ei toisella toimi. Kyllä ne aikanaan oppii puhumaankin.

Vierailija

Oma lapseni on puheliasta sorttia ja puhui kaksivuotiaana jo tosi paljon, mutta en tiedä onko kysymys synnynnäisestä ominaisuudesta vai siitä että se vain matkii ympäristöään. Päivähoito tietysti auttaa, siellähän ne lapset puhuvat keskenään päivät pitkät.

Myös mulla itselläni on tapana puhua sille koko ajan, esim. jos olemme kaupassa niin juttelen sille oikeastaan tauotta siitä mitä ympärillä on, mitä haetaan seuraavaksi, mitä ruokaa näistä voisi laittaa, miksi mä ostan tai en osta tällä kertaa jotain jne.

Vierailija

Puhe tulee sitten kun on tullakseen jos ollenkaan. Minä olen tuskaillut samaa jo pitkään 2v3 kk ikäisen kanssa, nyt ollaan puheterapeutin jonossa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat