Doppler-kysymys: vain istukan äänet kuuluivat?

Vierailija

Hei, minulla on todella tyhmä kysymys: olin neuvolassa ja vain istukan äänet saatiin kuulumaan. Voiko istukan äänet kuulua, ilman että lapsen sydän sykkii? Laite kuitenkin mittasi ääniksi 170 kertaa minuutissa eikä neuvolan täti kommentionut asiaa mitenkään. Nyt pari päivää myöhemmin alkoi epäilyttämään, että voiko joku olla vialla...? Kyselee huolestunut Pauliina2002

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla kokeiltiin kuunnella ääniä rv 11 ja mitään ei kuulunut mutta koje mittasi kuitenkin vauvan sykkeen 130-150. Sullakin koje antanut reippaat sykkeet!! Tuskimpa on mitään syytä huoleen :) Mulla oli lääkärikin paikalla katsomassa ja sanoi että aivan normaalia on!! Onnitteli hyvistä sykkeistä :)

Vierailija

Neuvolan täti sanoi ennen kuuntelua, ettei takaa että sydänäänet vielä kuuluu. Kävin reilu viikko sitten np-ultrassa ja siellä kaikki ok. Mutta nyt siis kävi mietityttämään. Tämä on mun 7. raskaus ja kotona on kaksi lasta, joten menettämisen pelko on melkoisen suuri...

Vierailija

Millä rv:lla sä olet? Tuo 170 kuulostaa aika kovaksi istukan virtaukseksi. Mä olen ymmärtäny, että napanuorassa virtaa veri äidin rytmin mukaan... Voin olla väärässäkin. Näin ihan mutu-tuntumalta tuntuis, että ei kai istukkakaan toimi, jos vauvan sydän ei lyö! Olis kai se täti jotain sanonu, jos olis epäilly jotain olevan vialla.

Vierailija

Toisinaan vauvan sydänäänet kuuluvat istukan kautta, etenkin jos istukka on kohdun etuseinämässä. Mullakaan ei viimeksi saatu vauvan ääniä kuulumaan "suoraan", vaan tulivat kaikuna istukan kautta. Jos kone kerran on antanut tuollaiset lukemat, niin kyllä ne ihan vauvan sydänäänet on, omat sykkeesi on kuitenkin huomattavasti alhaisempi. Huoli pois, eiköhän pikkuisella ole siellä kaikki ihan hyvin! :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat