Pieni vauva, onnistuuko läsnäolo-opiskelu? OV

Vierailija

varmuuden vuoksi etsi hoitorinki- entä jo lapsi sairastuu- entä jos lapsi on koiiikkivauva jne...vilkas vauva---

jo yksi luotettava lastenoitoaja riittää- esim. naapurin rva, jolle maksat esim. mll taksan mukaan- 8,40 e/ tunyi plus kulukorvaukset= noin 10 / e tunti

ja lottovoitto on anoppi mummi ...jos sellainen hoitajana on olemassa

Kommentit (8)

Vierailija

jossakin lähistöllä vaunuillen vauvan kanssa ja tuo sen sulle vain tissillä käymään?

Jos siis pullo ei kelpaa? Tissillä oleva vauva ei varmaan kamalasti häiritse opetusta, ainakaan minun kahden lapsen kokemuksellani.

Vierailija

Eiköhän onnistu - meillä tuollaiset ovat ainakin onnistuneet. Molemmat lapset ovat suostuneet juomaan pullosta, ja pumppaaminenkin on sujunut ihan ok, vaikka ei hauskaa olekaan. Kannattaa varastoida pakastimeen maitoa (jos siis on pelkällä äidinmaidolla).

Ainoa isompi ongelma ollut vastaavissa, että jos lapsi on kovin nuori, niin rinnat pakkautuvat hirveän nopeasti täyteen maitoa ja omasta olosta tulee vähän tukala. Silloin rintoja voi käydä tyhjentämässä välillä vaikka vessassa pumpun kanssa. Tämä ongelma helpottaa myöhemmin.

Vierailija

Isä haluaa hoitaa lasta siinä missä minäkin ja onneksi tukee minua muutenkin, on sanonut, että ottaa vapaaksi ne päivät, jos minun pitää käydä koululla. Koulu on n. kuuden kilsan päässä kotoamme ja meillä on auto, joten varmasti onnistuu sekin, että mies hengailee vauvan kanssa lähistöllä. Minun valmistuminen kuitenkin hyödyttää koko perhettä, pääsen sitten nopeammin töihin aikanaan.

Olen vain ihmeissäni näistä vauva-asioista, olen ymmärtänyt, että on joku "synti", jos vauvan jättää hetkeksikin jonkun muun hoitoon, kun vauva on vielä pieni. En aio kasata muita kouluhommia keväälle, kesälle enkä syksyllekään, mutta tosiaan nuo muutamat kurssipäivät olisi hyvä käydä pois. Miehen lisäksi meillä on eläkkeellä oleva ihana lapsirakas anoppi, joka on jo sanonut, että milloin vain voi hoitaa vauvaa. Myös oma äitini asuu 9km päässä meiltä ja on jo ilman kysymistäkin ottanut vähemmän töitä ensi keväälle. Haluan kyllä hoitaa lasta kotona niin kauan kuin mahdollista ja mieluiten jätän lapsen hoitoon isälleen, vaikka on mukava tietää, että lapsenhoitoapua on saatavissa!

Ei ole oikeasti mitään hajua millaista elämä on pienen vauvan kanssa!

Vierailija

Aion pitää äitiysloman, mutta minua vaivaa yksi iso kurssi, jonka alta saaminen auttaisi valmistumista. Eli kurssi alkaa syksyllä, la joulukuussa. Kurssi jatkuu n. 7:n päivän ajan vielä keväällä (pari kertaa helmi- ja maaliskuussa, pari huhtikuussa). Nuo 7 päivää vaatisi koululla oloa klo 9-15. Jätänkö koko kurssin pois, vai onko raakaa jättää vauva isälleen päivän ajaksi, niin saan tehtyä kurssin alta pois? Isällä on mahdollisuus siis ottaa vapaiksi nuo minun koulupäivät, eli vauva olisi isänsä hoidossa. Onko tämä järjestely huono, voiko äiti jättää vauvaa välillä päiväksi isälleen?

Odotan esikoista, en tiedä näistä asioista vielä mitään! Eli älkää ihmetelkö kysymystä. En tunne edes ketään lapsiperhettä, joten en voi kysyä keneltäkään muulta!

Vierailija

aivan täysin vauvasta. Jos lapsesi on tyytyväisenä hiljaa niin voit ottaa se mukaan kurssille, mut itkuinen vauva pilaa muidenkin oppimisen täysin. Jos imetät ei vauva voi olla isällään.

Vierailija

Ei tietenkään ole raakaa jättää lasta oman isänsä hoitoon, hyvä ihme sentään. Tietysti sillä edellytyksellä, että isä on aktiivisesti perheen elämässä. Muutama mietittävä asia on kuitenkin ja kaikkiin et voi etukäteen varautua.

Jos imetät lastasi, voi lapsi alkaa hylkiä tuttipulloa jossain vaiheessa. Silloin ei voi lapsen luota olla pois juurikaan imetysväliä pitempään. Jos imetät, niin kannattaa varautua siihen, että joudut lypsämään maitoa kurssipäivän ajan.

Jos ymmärsin oikein, niin kurssipäiviä on 7. Ne saat varmastikin onnistumaan kunhan lapsi vaan huolii tuttipullon. Jos kurssi sen sijaan edellyttää muutakin opiskelua, niin sen onnistumisesta ei oikein voi tietää ennen kuin lapsi on syntynyt. Jos lapseksesi sattuu vaikka huono nukkuja, joka nukkuu kaikki unensa lyhyissä pätkissä ensimmäisen puoli vuotta, niin silloin ei opiskelusta välttämättä tule mitään. Jos lapsi taas nukkuu hyvin yöt ja pitkiä päiväunia, niin kyllähän siinä sitten ehtii tehdä vaikka mitä.

Totta kai kannattaa kurssille ilmoittautua. Jos kurssi jäisi vaikka kevään osalta kesken, sovit proffan kanssa jotkut erityisjärjestelyt millä suoritat sen loppuun.

Vierailija

Imetys on ainut asia, joka voi tulla ongelmaksi. Jos vauva ei huoli pulloa, niin silloin isällä on keinot vähissä. Kannattaa opettaa vauva juomaan myös pullosta. Muuten isä on kyllä yhtä hyvä hoitaja vauvalle kuin äitikin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat