Kuinka paljon olette säästäneet kotihoidonkautta varten?

Vierailija

elän nyt säästeliäästi

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

mulla on ollut 8 500 kummankin lapsen kotihoidontukea helpottamaan, mutta aika pieneltä tuelta se tuntuu, eli olisi pitänyt olla ehkä 2x toi, niin olisi voinut jatkaa kohtuullisella elintasolla eikä köyhäillä. Olen ollut kotona kunnes lapset ovat olleet 2.5 v

Vierailija

Ekalla kerralla ei ollut mitään säästössä ja ei tarvinnutkaan.

Silloin vain yksi asunto ja yksi auto ja yksi lapsi.

Tokalla kerralla on säästössä noin 800 euroa per kuukausi, koska meillä on kaksi asuntoa, kaksi autoa ja kaksi lasta, niin juoksevat kulut ovat nyt suuremmat.

Vierailija

-maksoin äitiysloman aikana osamaksut ja luottokorttivelat pois. Peruin lehtitilaukset, hoitovapaan aikana kaikki kulutus minimiin

-hoitovapaalla maksoin opintolainasta pelkkiä korkoja jonkin aikaa

-tein keikkatöitä, että sain joitakin satoja euroja lisää

Vierailija

Lainaus:

Se muuten olikin kunnon rahasampo, normaali palkka, ei hoitomaksuja ja vielä kotihoidontuki päälle.

Mietittiin samaa vaihtoehtoa, mutta tuumattiin että rahaa tärkempää meille on se, että ollaan yhdessä perheenä muutenkin kuin jouluna ja juhannuksena :(

Vierailija

Eli ennen kuin kotihoidonkausi on alkanut niin paljon ootte laittanut sukanvarteen, jotta voi sieltä sitten ottaa kun putoaa kotihoidontuelle!!!

Ap

Vierailija

Esikoinen meni hoitoon 10kk, kuopus vasta 2v, silloin hoidimme vuorotyöjärjestelyjen turvin, eli olimme molemmat töissä mutta eri vuoroissa. Se muuten olikin kunnon rahasampo, normaali palkka, ei hoitomaksuja ja vielä kotihoidontuki päälle.

Vierailija

kotihoidontuen aikana olisin saanut 10 x enemmän palkkaa, jos olisin ollut työelämässä

säästöä tuli vain lasten mielenterveydessä- kotihoidossa tuli tasapainoiset lapset

Vierailija

Nyt on siis säästötilillä noin 11 000 e. Pidän myös vuosilomani vanhempainvapaan päätteeksi. Minulla on pitämättömiä lomia 5 viikkoa, joten saan siis 5 vko palkan ja lomarahat päälle. Siitä tulee siis lisää liki kahden kuukauden palkka (nettona reilut 4 tonnia).

Eli hoitovapaalle on rahaa 15 000 e. Aion pitää 10 kk. Mutta olen budjetoinut, että saan käyttää 400 e / kk.

Vierailija

Melkein koko tuen sain säästöön. Mies maksoi vuokran ja laskuja, minä ruuat ja laskuja, mutta lapsilisistä. Sain niitä nuorimmaisen kotihoidontuen aikaan viidestä lapsesta. Sain myös kuntalisää, hoitolisää ja toiseksi nuorimmaisestakin jotain sisarkorotusta. Olen myös akateeminen ja taitava talousihminen. - 9

Vierailija

ja jokaista kotihoidontukikuukautta kohti on käytetty n 400-500 euroa säästöistä. Tuohon 5 vuoteen siis sisältyy 2 äitiysrahakautta, jolloin säästöjä ei olla tarvittu, koska minulla hyvä äippäraha.

Nyt loppuivat säästöt ja viimeinen vuosi mennään niin, että lainasta maksetaan vaan korkoja eli siten meillä on tuo sama n 400/kk käytössä kun ei mene lyhennyksiä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat