Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kipu rinnassa olla rintasyövaän oire? Pelottaa....

Vierailija

Mulla on pari päivää vihlonut vasenta rintaa. Mitään kyhmyä en sieltä löydä, mutta pelottaa silti. Menkatkin on just, mutta mulla ei koskaan ole ollut rinnat kipeät menkkojen aikaan (niin kuin joillakin voi olla?)

Aion kyllä käydä lääkärissä, mutta tahtoisin mielipiteitä tai kenties kokemuksianne asiasta.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Se aiheuttaa juilimista ja särkyä, minulla vasemman rinnan ja kainalon aluella. Vihjeenä vihlomisen lisäksi oireena möykkyinen rintakudos.

Vierailija

6 vuotta sitten ultra sekä mammografia. Tulos mastopatiaa eli ilmeisesti hyvänlaatuista sidekudoskasvainta.

Ongelma on että ajoittain tuntuu kyhmyä ja on kipua ja taas aikoja ettei kumpaakaan?? Tuo mastopatia ilmeisesti käyttäytyy niin.

Kuukautisia ei ole kun kierukka ollut kohta 5 vuotta.

Mammografiaan pyysin uutta lähetettä mutta sanottiin ettei hyvä sädettää turhaa näin nuorta. Olen 35.

Ultraan voisin tietty mennä.

Mulla vakuutus joten saisin rahan takaisin jos yksityiselle menisin mut varmaan monella pieni pelko jos sittenkin on pahaa...

Itse hoidan paljon kuolevia syöpäpotilaita.

Vierailija

Oli ihan tietty kohta missä kipu oli. Muutamanviikon päästä tuli patti ja menin lääkärille. Kuvat ja koepalat otettiin jossa löytyi syöpä. Nyt rinta leikattu ja hoitoja odottelen. Menisin tutkimuksiin sinuna ihan vaan kaiken varalta. Eipähän sitten tarvitse murehtia turhia. Ja kaikenlisäksi olin käynyt syksyllä mammografiassa jossa ei näkynyt mitään..

Vierailija

samaa kovaa vihlomista tuntuisi samaan aikaan jotenkin myös selän puolella samalla kohdalla kuin rinta, kun vihlontaa on. Se on päivittäistä, muttei koko aikaista. Möykkyjä/patteja en rinnoissa ole kyllä tuntenut. Tosin olen kyllä kuoleman väsynytkin, hiukset lähtee päästä tukkoina, niin pahaa huimausta että saatan horjahdella jne. (mutta myös 2 pientä lasta eli kaikki voi johtua kaikesta, väsymys, vitamiinien puute jne.) Lääkäriin en kehtaa mennä ilman "syytä"

Vierailija

Minulla oli ajoittain vihlovaa kipua, mutta siis ihan kuukausien ajan. Kyhmy oli epämääräinen, enkä aina ollut varma oliko se kyhmy, vai mikä. Minulla oli rintasyöpä

Vierailija

parin viikon ajan. Kipu on juuri sydämen kohdilla, mutta mielestäni rinnassa. Vasemmasta rinnasta löytyi hyvälaatuinen sidekudoskasvain vuosi sitten ja se tutkittiin vaarattomaksi ohutneulanäytteellä. Voisiko tuo sidekudoskasvain aiheuttaa vihlontaa? Pitäisiköhän se poistattaa??

Vierailija

Monet sanovat että "syöpä ei satu". Mutta sattuipa vaan minulla. Ja äidilläni myös, joka on käynyt taudin läpi reilu 20 vuotta sitten. Mutta useinhan syöpä löydetään "vahingossa" joukko mammografioissa. Kipua ei kuitenkaan kannata vähätellä.

Vierailija

Minulla oli pitkään rinta kipeä, rinnan "sisällä" tuntui vihlontaa ja kipupistoja, rinnan yläpuolella kipua ja ihme möykky, kipu tuntui myös kainalossa ja selässä lapaluussa. Menin lääkäriin ja möykky ultrattiin ja se ei ollut mikään. Sain lähetteen fysioterapiaan, kun myös selkäpuoli oli kipeä. Fysioterapeutti vähän kokeili kylkiluitani ja ne oli ihan jumissa ja todella kipeät!!! Ny tolen käynyt fysioterapiassa noin 7 kertaa ja oireet ovat vähän parantuneet. Kylkiluuthan ovat kuin "tynnyri" rinnan ja selän ympärillä ja jos ne on jumissa, tulee kipua mitä ihmeellisimpiin paikkoihin. Fysioterapeuttini sanoi, että hänen luokseen tulee usein vanhempia miehiä, jotka ovat luulleet, että heidän sydämessä on vikaa ja on otettu kaikenmaailmat testit ja kokeet, mutta syynä on ollut vain kylkiluiden jumitus, joka on aihettanut niin pahaa kipua sydämen kohdalle, että miehet ovat luulleet saavansa sydänkohtauksen. Joten jos lääkärissä ei löydy mitään syytä, kantsii mennä varmuuden vuoksi fysioteraupeutille kokeiluttamaan onko lihakset, kylkiluut tms. jumissa.

Vierailija

Jos sulla on vihlontaa edessä ja myös selänpuolella, johtuu todennäköisesti jostain jumeista. Itselläni johtuu rintarangan fasettilukoista. Joskus se on epämääräistä vihlontaa, joskus taasen niin kovaa kipua ettei voi hengittää kunnolla. Silloin ei auta muu kuin käydä aukaisuttamassa lukot. Sinulla saattaa olla myös niska/hartiaseutu jumissa, josta voi johtua huimaus. Se ei ilmene useinkaan kipuna, vaikka pahastikin olisi jumissa.

Suosittelen käymään omt-fysioterapeutilla. He osaavat paremmin aukoa lukkopaikkoja ym. Heillä on puolet laajempi koulutus kuin tavallisilla fysioterapeuteilla.

Käy lääkärissä ja pyydä lähete omt-fysioterapiaan, niin saat kelalta osan takaisin.

Mulla on myös rinnoissa tuota vihlontaa aika ajoin. Olen välillä ihan paniikissa siitä. Rinnat on aivan muhkuraiset ja siellä täällä tuntuu patteja. Kerran olen yhtä pattia näyttänyt lääkärissä ja sain niin huonoa palvelua, etten kehtaa enää mennä saman asian vuoksi. Mä olen varma, ettei lääkäri edes löytänyt sitä kipeää hernettä, jota halusin näyttää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat