Uranainen- tukeeko miehesi uraasi?

Vierailija

Miten organisoit ilta- ja ylityöt sekä - työmatkat?

Kuka hoitaa lapsia silloin?

T: ylennyksisitä perhesyistä kieltäytymään joutunut

Kommentit (3)

Vierailija

Meilla tyopaikat ja lapsen hoitopaikka ovat vierekkain... Yleensa mina vien lapsen ja puoliso hakee, joten kumpikin ehdimme vuorollamme keskustella lapsen oman hoitajan kanssa. Jos jommalla kummalla on kokouksia, toinen vie / hakee lapsen vastaavasti. Ylitoista yritetaan sopia etukateen, meilla helpottaa se, etta tyo on ajattelupainotteista ja lapsi nukkuu hyvin, joten usein ylityot tulee tehtya iltayhdeksan jalkeen.

Tyomatkoja teemme molemmat ja varmistamme etukateen, etta kaikki pyykit on pesty ja kaapit taynna ruokaa, jotta kotiinjaavan puolison elama helpottuu. Yleensa jompikumpi on matkalla kerran kuussa, mutta tana kevaana meilla oli pitempi matkarykelma niin, etta tuskin tapasimme toisiamme kuukauteen. Kutsuimme toisen isoaideista luoksemme auttamaan lapsen hoidossa tuoksi ajaksi ja teemme luultavasti jatkossa samoin.

Koska meilla molemmilla on kohtuupitkat lomat ja voimme jarjestaa muutaman vapaapaivan lyhyella varoitusajalla, olemme myos pariin otteeseen paattaneet ajoittaa matkat mummolaan niin, etta toinen puoliso on pidemmalla tyomatkalla tai haluaa tehda pitkia paivia projektin loppuunsaattamiseksi.

Keskusteluja tulee lahinna tilanteissa kun molemmilla on kalenteri taynna kokouksia ja lapsi sairastuu. Siina sitten karsitaan pikavauhtia kaikki kokoukset jotka voidaan, siirretaan muutama ja jaadaan vuorotellen lapsen kanssa kotiin. Vain kerran on kaynyt niin, etta molemmille oli varattu tyomatka samalle paivalle eika kumpikaan suostunut perumaan - siina oli pakko hankkia hoitaja lapselle. Muuten jompikumpi on aina pystynyt joustamaan ja toistaiseksi suhteellisen tasapuolisesti.

Ymmarran hyvin ongelmaasi. Kahden urakeskeisen ihmisen on haastavaa sovittaa toitaan yhteen ja lapsiperheessa se on moninkertaisesti haastavampaa. Todella harmillista, etta olet joutunut kieltaytymaan ylennyyksista! Toivottavasti saat jatkossa uusia tilaisuuksia ja puolisosi ymmartaa kuinka tarkeaa haasteet ovat molempien motivaatiolle ja sita kautta myos perheen hyvinvoinnille.

Vierailija

Siksi käytännöss meillä ei ole juurikaan kahdenkeskistä aikaa - jotta hoitopäivä ei venyisi kovin pitkäksi, toinen meistä aina vie lapsen ja jää sitten myöhempään illalla töihin, toinen taas lähtee aikaisin töihin ja hakee lapsen aikaisin hoidosta. Työmatkat sovitetaan niin etteivät ne mene päällekkäin. Kun mies on reissussa, minä olen kotona ja päinvastoin.

Vierailija

---mieheni hoitaa sairaita lapsia- mutta on itse töissä 7 pv/ vk- ja osin matkatöissä

olen itse vakituisessa työsuhteessa

ja haluan hoitaa lapset hyvin

työntantajanikin järjestää maksutta sairaan lapsen hoitajan tärkeän palaverin ajaksi/ hätätilanteessa tarvittaessa

mutta KAIKKI iltatyöt ja ylityöt ovat mahdoton yhdistelmä

T. ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat