Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko ostaneet lapsille noita "halpis"-tennareita esim. H&M:ltä tai Lindexiltä?

Vierailija

Ostin pojalle (5 v) tänään sellaiset H&M:ltä. Maksoi muistaakseni n. 10 €. Meillä on muina kenkinä nahkaiset kävelykenkä-tyyppiset kengät piha- ja puistokäytössä, sandaalit ja sitten siistimmät kengät kyläily- yms. käyttöön. Noi nahkaiset puistokengät näyttävät noin kuukauden käytön jälkeen jo aika kämäisiltä, joten niiden rinnalle ostin noi tennarit. Tennarit eivät varmaan miltään osin täyttäneet hyvän kengän kriteereitä, mutta ei kai ne pojan jalkaakaan tässä kesän aikana pilaa. Harmi vaan, kun en voi itse tietää, miltä ne pojan jalassa tuntuu. Vaikka pojalla olisi kaksi numeroa liian pienet kengät jalassa, poika ei koskaan valita kengistä, joten ei noista tennareistakaan mitään sanoisi, jos ne tuntuisi huonoilta.

Tytölle (2 v) ostin Prismasta halvat (9 €) kangaskengät lähinnä kyläily- yms. käyttöön, koska sandaalit ovat jo aika kuluneet kärjistä, eikä niitä kehtaa kohta käyttää muualla kuin pihalla/puistossa. Lisäksi on kahdet nahkaiset ensiaskel-tyyliset kengät. Juhlasandaalit jäivät pieneksi, mutta uusien etsiminen on edessä, joten ihan mihinkään parempiin juhliin noita kangaskenkiä ei ole tarkoitus laittaa.

Kertokaahan kokemuksia noista halpis-tennareista/kangaskengistä, kun en ole sellaisia aiemmin lapsille ostanut!

Kommentit (6)

Vierailija

Mikseivät kangaskengät sopisi lapsille? Mä en ihan edes varmaan ymmrätänyt kysymystä... Mun mielestä kangastossut, tennarit ym. on kesällä ihan ehdottomat! Helpot, halvat, mukavat, kestää kesän ja sillä hyvä :) . Meillä ollut CM:n merkittömiä halpiksia, Converseja, Cientoja, CM:n Proseccejä, Lellikellejä, kaikki yhtä kivoja ja pidettyjä.

Vierailija

Tukevissa kengissä poika hikoilee ja sandaaleita ei juuri suostu käyttämään, eli joku tuollainen kangastossutyylinen olisi ihan kiva, vaikka vähän kalliimpikin (jos on vastaavasti parempi).

Itselläni on pujotettavat Vansin kumitossut, jotka ovat mielestäni kyllä ihan ehdottomat, en haluaisi nyt juuri edes muita kenkiä käyttää... Harkitsen tuollaisia jo pojallekin, kun itse olen pitänyt niitä sekä helppoina että mukavina.

Siis tällaista mallia:

http://www.tinyzone.dk/product.asp?product=4537&sub=84&page=1

Sopisivatko kolmivuotiaalle?

Vierailija

Noita alle 10 € kenkiä pidän itse kyllä halpiksina, ainakin jos eivät ole minkään merkkiset, heh. Itse mietin myös sitä, että tuskin mikään kalliskaan kangastennari tai kangaskenkä on ns. hyvä kenkä, joten eiköhän noi halvat kengät aja nyt asiansa muiden kesäkenkien rinnalla. Mulla oli myös lapsena 80-luvulla kesäisin kangaskenkiä ja mä muistan, että jotkut niistä hankasivat ikävästi. Hämärästi kuitenkin muistan, että olisin pitänyt niitä paljaissa jaloissa, joten se taisi olla enemmänkin oma (ja äidin) vika kuin kenkien vika.

Vierailija

Niin, no tälläkin palstalla (ja lastenlehdissä ym.) on välillä lueteltu hyvän kengän merkkejä: tukeva kantakappi, kiertojäykkä pohja, juuri päkiän kohdalta taipuminen ja mitä niitä nyt onkaan. Nuo kangastossut ovat taas usein vähän sellaisia "pletkuja" eli eivät välttämättä täytä näitä kriteereitä.

Toisaalta sitten taas meidän 3-v. pojalla ei ole mitään ongelmia jalan tai kävelyn kanssa, eikä sellaisia ensiaskeltyyppisiä kenkiä muutenkaan enää hänen koossaan ole (28), että tuskin se niin kovin vakavaa on...?

Vierailija

Muistan täällä käydyn keväällä keskustelua siitä, että myös ns. hyvillä merkeillä on huonoja kenkiä, muistaakseni joku oli hulluilla päivillä tai vastaavilla huomannut, ettei edes se ecco tai superfit automaattisesti täytä hyvän kengän kriteerejä, kun malleja on paljon ja kenkiä kai teetetään monissa eri tehtaissa. Tähän liittyen, en oikein osaa kuvitella, että mikään tennari, oli sitten kuinka kallis tahansa, olisi mitenkään verrattavissa esim. kunnon nahkakenkään. En kyllä tunne tennareita kovin hyvin, fiilispohjalta tämä kommentti.

Muistan, että omassa lapsuudessani 80-luvulla joka kesäksi ostettiin kangaskengät, joten itsekin tänä vuonna ajattelin, että on aika lasten saada ensimmäiset tennarinsa, varsinkin, kun tulevat ns. kunnon kenkien rinnalle käytettäviksi eivätkä päivittäiseen käyttöön. Meillä siis mahdollisesti kenkätarve (toisella menossa sandaalit jo rikki enkä uusia kalliita sandaaleja osta tälle kesälle ja toisella jalka saattaa venähtää, kun ei vähään aikaan ole kovasti kasvanut), ja kun kivat tennarit tuli vastaan, niin ostin. Molemmat Cienta-merkkiset ja Stockmannilta, pojan kokoa 30 ja hinta oli 19,90e ja tytön koko 22 hintaan 10,90. Ovat aika kapean jalan kenkiä. Miellyttivät äidin silmää, toivat mieleen oman lapsuuden ja ennen kaikkea ratkaisivat kohtuuhintaan meidän mahdollisesti hyvinkin pian akuutin kenkäongelman :-)

- Reeta

Vierailija

Omalla pojallani (6v.) on ns 'löysät nilkat'. Lähes jokavuosi ollaan ostettu lenkkarit h&m:ltä,koska poika tykkää niiden tyylistä. Joo voi olla halpoja, mutta kun kysyin pojan fysioterapeutilta mistä löytää mahdollisimman tukevat kengät (uskoen,että niiden hinnatkin ovat pilvissä) ,niin vastasi kenkiä katsoen, että tässä tilanteessa ja tämän ikäisenä on tärkeää ettei kengät tue liikaa,muuten tasapaino ja nilkat eivät pysty 'kunnolla' vahvistumaan mitä liian tukevat kengät eivät anna tehdä, joten en ainakaan tuomitse hinnan mukaan. Kaikkien parhaimmat olisivat 'alastomat kengät' mistä tuki puuttuu. Mutta tällaista meillä. Muut voivat olla erimieltä..

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat