Siljan terminaalilta Djurgårdeniin- millä?

Vierailija

Lasten kanssa olemme menossa, ja mietin millä pääsee parhaiten Djurgårdeniin. Lähteekö terminaalista busseja hyvin, ja mahtuuko rattaat hyvin kyytiin yleensä?

Edellisellä kerralla oltiin Vikingillä, ja silloin vain käveltiin Slusseniin, mutta tuolta Siljalta on pitempi matka Djurgårdeniin, joten tarvii varmaan turvautua johonkin kulkupeliin..

Kommentit (5)

Vierailija

Lähti heti kun astuttiin laivasta ulos, oli muistaakseni tietty ovi josta portaat tuohon vesibussiin.

Sit piti kävellä.

Rattaat oli mukana

Sorry jos olen väärässä paikassa

Vierailija

Eiköhän me jollain konstilla perille päästä ;)

Ja tosiaan, muuten olisi tuo vesibussi ollut hyvä, mutta kiertoajelu ei nyt tällä kertaa ehkä ollut ajatuksissa..vaikka lapset ehkä hyvin jaksaisivatkin..

Vierailija

eli tuo Junibacken sijaitsee myös Djurgårdenin saarella.

Eli vesibussillakin pääsisi? Siljan sivuilla oli tosi huonosti noita vinkkejä, joku bussi ilmeisesti myös ajaa jotkut vuorot Djurgårdenin kautta. Viimeinen vuoro takaisinpäin laivalle meni vaan minusta aika aikaisin..kun tietää että aika kuluu siivillä maissa kuitenkin..

Lisää vinkkejä saa antaa :)

Vierailija

metrolla Karlaplanille ja sieltä sitten bussilla 44 tai 47 pääsee Skansenille kätevästi. Kyselkää laivan infosta vinkkejä lisää.

Vierailija

Se on kiertoajelu, joka sitten matkalla pysähtyy Djurgådenilla. Todella kallis ja koska se on kiertoajelu, olisi kiva, että ne omat lapset jaksaisi istua ja suht hiljaa, että kanssamatkustajat kuulee selostuksen.

Itse olen aikoinaan ollut, kun omia lapsia oli kaksi, olisivatko olleet 2v ja 4v. Ei ollu kauhean kivaa ja todella kallista.

Terminaalin vierestä lähtee Tukholman kaupungin busseja. Infosta saa liput ja kerrotaan bussin nrot. Niihin mahtuu rattaita. Sopu sijaa antaa, olen ollut niin, että mukana on ollut ainakin 6 rattaat. Ne joilla menee kasaan ja lapset aika isoja laittavat rattaat kasaan.

Bussi pysähtyy Djurgårdenin sillan kupeessa, josta joutuu kävelemään perille. Matkaa on jotain alle 1km. Varmaan 600m.

Me ollaan sitten sieltä pois päin kävelty leikki-ikäisetn kanssa keskustaan ja käyty siellä jossain ja metrolla laivalle takaisin. Ei sovi ihan kävelyyn tottumattomille lapsille.

Vielä yksi vaihtoehto on mennä metrolla keskustaan ja sieltä pääsee museoraitiovaunulla myös siihen Djurgårdenin sillan kupeeseen.

Kysele laivan infosta kaupunkioppaalta, se on siellä sitä varten!

Hauskaa matkaa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat