Vierailija

vai tekisittekö mitään?

Ikää pikkasen enemmän kuin omallani joka on 2,5 v. Tyttö käy yksin ja välillä ison veljensä kanssa yhdessä leikkipuistossa. Leikkipaikka on keskellä isompaa puistoa, vilkkaalle kadulle siitä on n. 100 metriä, tyttö tulee asuinkadulta, johon puistosta ehkä n. 50 metriä, talosta ei mitään tietoa.

Säälittää niin hirmusti tuo tyttö, yksin saa olla, kun muut ikäisensä äitiensä kanssa puistossa. Hiukan myös ärsyttää kun ei kukaan ole komentamassa kun tekee kaikkia tuhmuuksia.

Erittäin vastuuntunnotonta myöskin mielestäni, mutta en tiedä mitä pitäisi tehdä vai pitäisikö mitään? Ilmoittaa lastensuojeluun? Äitiänsä en ole ikinä nähnyt, mutta mieheni on ja kuulemma "pelottavan" näköinen.. Auttakaas nyt jotenkin..

Kommentit (19)

ehdottomasti tekisin jotain! Minua ei yksikään pelottovan näköinen isä tai äiti pelota niin paljon, etten lasta hädässä auttaisi! En voisi elää asian kanssa jos lapselle taphatuisi jotain. Mutta onhan meitä, tuttavani antoi pienen lapsen mennä autotielle seikkailemaan. Totesi vaan että siinä on vanhemmille opetus jos lapsi jää auton alle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onko tuo puisto mahdollisesti Hyvinkäällä? Täällä ainakin samanlainen surku tapaus. Olen nähnyt lapsen kahdesti ja on myös hyvin epäsiisti. Ja siis isompien lasten kanssa liikkeellä.

Mietinkin tuossa, että olisikohan tuossa pitänyt itsekin ilmoittaa johonkin lastensuojelun päivystysnumeroon...?

Niin, olen myös siis yrittänyt jututtaa lasta, että kertoisi mis asuu, että voisin saattaa kotio. Toisel kertaa kun näin hänet, lähti seuraamaan puistosta minua ja lapsia... Silloin tosin hänen isä ilmestyi jostain hakemaan häntä kotio.

Mulla vastaava ongelma, kun naapurin nuori äiti antaa 3-vuotiaansa vaeltaa meidän tontille, kurkkaa vain ovesta ja jos näkee minut pihalla, menee takaisin sisälle olettaen kai, että katson hänen kakaransa perään, koska omaanikin vahdin pihalla. Tällä tytöllä ei ole käytöstapojen häivääkään havaittavissa, ei puhu tai pukahda. Jos haluaa jotain niin tönäisee tai heittää lelulla. Nyt olenkin pyytänyt sitä menemään omalle pihalleen leikkimään meidän poikaa kiusaamasta.

Minkäikäinen isoveli sillä on? En tiedä oikein mitä voit tehdä, jos et halua huomauttaa siitä äidille. Enkä minäkään mielelläni alkaisi jonkun pelottavan muorin kanssa riitaa haastamaan. Mutta jos olet lapsen turvallisuudesta huolissasi, niin ehkä sitten kannattaa tehdä ilmoitus.

lastahan voi ihan hyvin joku pedofiili tms. hullukin tarkkailla, ja huomaa olevan yksin liikenteessä, ja se on menoa sitten.

törkeitä vanhempia, ja sääli erityisesti sitä tyttöparkaa.

mahtaa olla surullista elää noin.

auta lasta, ja tee ilmoitus.

heitteillejättösyytteen varmasti saavat tms!

Johan se on lain vastaista antaa noin nuoren ulkoilla yksin, voidaan siis vetää johtopäätös ettei perhe huolhdi lapsistaan kunnolla.

Olen itsekin tehnyt paikalliselle poliisille ilmoituksen perheestä, jonka 2-3v. lapsi ulkoili jatkuvasti yksin ja karkaili välillä ajotielle leikkimään jne.

Poliisit ottivat tosissaan asian ja kiittelivät, että olin kantanut huolta pikkuisen terveydestä.

Eli poika on jotain 8 vuoden paikkeilla, mutta tosiaan yleensä tyttö on puistossa ilman isoveljeäänkin..

Oon kovinkin suorapuheinen normaalisti, mutta tälle pelottavalle mammalle en mitään kehtaisi suoraan sanoa, koska uskon, että sillä en saisi mitään positiivista aikaiseksi, huutoa vaan, joten viranomaisille varmastikkin on ilmoitettava..

Tarvitsin tähän vähän samaa mieltä olevia, ennen kuin mitään teen, kun tuntuu, että muut vaan puistossa ihmettelee, mutteivat jaa ajatuksiani.. Mutta nyt sitten varmaan poliisin kautta..

Tuntuu kamalalta - mun tyttö on 3v3kk enkä voisi kuvitellakaan päästäväni häntä koskaan minnekään yksin. Vaikka asuisimme omakotitalossa, en uskaltaisi häntä edes omalle pihalle yksin laittaa.

Tarkistaisivat onko kotona kaikki hyvin. Minusta ei kukaan normaali vastuuntuntoinen äiti päästäisi tuon ikäistä yksin leikkipuistoon.

Meillä 3v5kk poika ja häntä en päästä edes kerrostalon pihalle yksin leikkimään, koska lähellä on parkkipaikka ja sen takana (hiljainen) tie. Ainoa paikka jossa poikani ulkoilee yksin, tai 7v siskonsa kanssa on äitini aidattu piha rauhallisella omakotitalo alueella. Sielläkin tosin tarkistan vähän väliä ikkunoista mitä poika tekee. Poikani on erittäin tottelevainen rajojen suhteen, mutta tuon ikäinen voi saada päähänsä vaikka mitä ideoita, eikä aina muista ohjeita/rajoja.

se piti kommentoida, että ei tuossa puistossa tosiaan ole mitään henkilökuntaa, luultavasti asiaan ois kiinnitetty jo enemmän huomiota..

tiedän tytön ja veljensä etunimen ja kadun jolla asuvat, joten todennäköisesti menen heti maanantaina tekemään ilmoituksen, enkä odota kunnes seuraavan kerran osutaan puistoon samaan aikaan..

sitä tyttöä on tarkkailtu kyllä useaan otteeseen ja tuohon ikään päädyttiin, hyvä vertailupohja omassa lapsessa.. Myöhemmin myös tyttö kertoi ystävälleni olevansa sen 3 v kun kysyi.

Hyvinkäällä juurikin! No on sitten toinenkin joka pähkäilee samaa, hyvä ;)

Hyvinkään kaupungin sivuilta löysin lastensuojelun puhelinnumeron (ja jopa valmiin ilmoituslomakkeen), aion tehdä ilmoituksen, oisko sitten jopa parempi jos ilmoituksia tulis useampia..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat