Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Haluaisin ostaa kantoliinan, mutten tiedä niistä mitään. Vauva on nyt reilun viikon ikäinen, ja haluaisin käyttää kantoliinaa ainakin puoli vuotta.

Osaisko joku suositella kantoliinaa? Niitä on eri merkkisiä ja -hintaisia, mutta mitä eroa niissä muuten on?

Olen menossa Helsinkiin maanantaina ostoksille. Olisko joku liike keskustassa?

Kommentit (12)

meillä ollut käytössä ja aivan mahtava. Vauvan kanssa oli kätevää ja ihanaa, ei mitään itkuja, sen kun piti liinassa, vauva nukkui ja valvoi omia aikojaan ja välillä vaan imetin. Kun sopivan tiukalle sitoi, niin ei väsynyt edes tuntikausienkaan kantamiseen. Suosittelen todella lämpimästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

koska se on niin helppo käyttää. Lähinnä siis jos on ihminen kuten minä... ei kiinnostus riitä opettelemaan sidontoja sun muita ja kantavan pitkää pätkää koko ajan mukana.

Rengasliina on suht siist päällä vaikka vaavin sieltä pois ottaakin ja esim Nova (joka mulla on) on ihanan ohkainen. Ja suht edullinen myös... jotain kolmisen kymppiä..

että trikoista liinaa pitää kietoa monta kertaa itsensä ja lapsen ympärille, että se on tukeva? Jostain alan kirjasta vasta olin tuon lukevinani. Siinä vielä sanottiin, että sen takia kudottu (?) liina voi olla jopa vähemmän kuuma esim. kesällä, kun sitä tarvii vaan yhden "kerroksen" ?

Meillä koitettiin eri liinoilla ja eri kantajilla, kurssilla käytiin ja oppaat luettiin, mutta ei vaan kelvannut liinassa olo. Liikkeellelähtö ei rauhoittanut yhtään, liina ei kelvannut vauvana, vähän isompana vauvana eikä taaperona.. Meidän lapsi oikein INHOSI sitä kun laitettiin liinaan, hän ei muutenkaan tykkää olla sumpussa eikä viihdy edes sylissä muuta kuin äkkiä kääntymässä!

Pitkä trikoinen on paras. Katso vinkkejä kantoliinakanava.fi. Keskustassa ainakin Bebes myy, tosin ei taida mitenkään halvimmasta päästä. Bebes on Kampin keskuksessa.

vauvabuumin pitkällä trikooliinalla!

Tänään just piruillessa kiusasin tuota 3 vuotiasta kun ei muka jaksanut kävellä ja pistin liinaan sen.. Hyvinhän tuolla kantoi vielä!

Kyse siis sidonnasta.. Itse käytän ristisidontaa.. Ensin vuo mahalta seläntaakse, siellä ristiin ja olkapäitten kautta takas eteen. Taas ristiin ja solmu.. siinä se! Menee 30 s. kun sitoo! Ja tukevasti pysyy vauva naama eteenkäsin tai rintaavasten!

Suosittelen TODELLA lämpimästi!

Sidontoja on tuhansia, mutta itse en ole tarvinnut kuin tuota! Sillä kantaa kevyesti 10 kg..

3 vuotta vanha liina ja ei se kyllä pilalle ole venynyt? Venynyt toki joo, mutta sitten vaan kireämmälle sen sidon!

Lainaus:

Ja kun on kesävauva kyseessä, niin mahdollisimman ohut ja väriltään vaalea niin et pakahdu sen liinan sisään.

kokeilin rengasliinaa ja amazonasia, mutta paras trikoinen pitkä, sitomisohjeita kestovaippainfosta??? muistaakseni

pakko se vinkata, että välttämättä ei onnistu liinailu. Tai siis meillä ei ole onnistunut ainakaan. Aina, jos olen yrittänyt lasta laittaa liinaan (lapsia on 3) niin ovat alkaneet huutamaan aika kovaa!! Totesin sitten vaan että meille ei sovi liinailu. Mun mielestä idea on kyllä loistava! :)

Käytetään kyllä isommalla lapsella kantoreppua.. se on jees.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat