Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulle tehty sectiot 2/2006 ja 11/2007, nyt vauvakuume kolmannesta jo orastaa, heti saa tulla kun haluaa, mutta olisiko viisaampi vielä odotella? Onko muita, joilla sectioita tehty lyhyillä väliajoilla useampia? Eka sectio raskausmyrkytyksen ja toka epäonnistuneen käynnistyksen vuoksi.

Kommentit (5)

Mutta tiedän ainakin yhden tutun, jolla kaksi sektiota takana ja nyt raskaana, niin tulee automaattisesti suunniteltu sektio. Minä ymmärsin, että arpikudoksen takia.

ei mulla kyllä ole kopiota, muistelen lääkärin vaan sanoneen, että seuraavat leikataan, jos niitä vielä tulee... täytyypä selvitellä.

Joo, meille syntyi viime yönä kuusi supersuloista parsonrussellinterrierin pentua, 2 tyttöä ja 4 poikaa! :x

Kiitos ja hyvää kesää myös teille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos on niin siellä yleensä lukee leikkavan lääkärin kommentti jos olisi huomannut edellisessä sektiossa kohdunseinämän ohentumista tai jotain muuta minkä takia olisi hyvä odottaa. Vuosi on vanha kunnon nyrkkisääntö, mikä pätee myös alatiesynnytyksestä ja raskaudesta toipumiseen. Lihakset ehtivät palautua ennalleen paremmin. Fakta on kuitenkin se, että ihmiset tulevat raskaaksi omaan tahtiinsa. Kenen kroppa (kohtu) kestää viisi sektiota ja kenen ei sitä yhtäkään kunnolla on mahdoton ennustaa. Useampi aiempi sektio lisää kiinnikkeiden määrää jolloin itse sektio voi olla hankalampi teknisesti leikkaavalle lääkärille ja vauvan syntyminen kestää kauemmin. Kiinnikkeet voivat aiheuttaa myös kipua kohdun kasvaessa uudessa raskaudessa.

Teillä onkin kotona melkoisesti jo vilskettä kun on vielä koiravauvoja. Muun jaksamisen tiedät parhaiten itse miehesi kanssa. Hyvää vointia perheellesi mihin tulokseen sitten tulettekaan. :)

Juu, niin olen ymmärtänyt, että loput tulee sitten sectiolla. Sopii minulle enemmän kuin hyvin ja se johtuu kai tosiaan arvista, masu/kohtu ei kestä normi synnytyksen "repimistä"...

Hyvinkin vastasi kysymykseen, juuri tuota pähkäilinkin, että miten kauan sectioiden välissä pitäisi olla ja onko sillä merkitystä, kun niitä on jo kaksi tehty.

Nyt seuraavana synnyttää kuitenkin koira, oikein sääliks käy, kun tossa omaa avautumisvaihettaan läpi käy...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat