Vierailija

Veljenpoikani on 5kk. Ja vanhemmat on maailman ylisuojelevaisempia.

Muksu on syntymästä asti saanut korviketta sekä tissimaitoa. Tuttipullot ja niiden osat keitetään jokaisen kerran jälkeen vieläkin.. Tutit keitetään jos vaikka vaan pääsee tippumaan lattialle.

Lusikat joilla vauvaa syötetään, keitetään.

Ihoa rasvataan koko ajan vaikka ei ole ihottumaa eikä iho ole kuiva. Takapuoleen laitetaan aina joka vaipanvaihdon jälkeen rasvaa ettei vaan tule vaippaihottumaa.

Vauvaa ei päästetä lattialle sellaisessa paikassa jossa on eläimiä.

Ja jos sattuu vanhempi koskemaan eläimeen, kädet täytyy pestä heti, tai ainkin ennen kuin koskee vauvaan.

Vauvan vaatteet pestään lv:llä, ja lv:n huuhteluaineella.

Vauvan vaatteita ei pestä samaan aikaan 5v isoveljen vaatteiden kanssa.

Vauvalle ei pueta vaatteita jotka on joskus ollut kissaperheessä.

Ei kristus sanon minä. Ja vastustuskykyä saa mistä, hmm ei mistään.

Kommentit (13)

Ja yksi ei vie vauvaansa kauppaan ennenkuin kolmevuotiaana, ei anna vieraiden edes koskea lapseen ennenkuin on käytetty käsidesiä... Ja tässä jäävuoren huippu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos ihan välttämättä haluaa. Hysteeriseltä tuo kyllä kuulostaa.

Onko se isoveli ihan ok?

Eipä silti, mulla on sukulainen, joka ei anna lastensa käydä vessassa missään muualla kuin kotona. Ei myöskään esim. meillä, vaikka kuinka sanoisin, että hei olen pessyt vessat juuri ennen kuin tulitte ja lapsi itkisi, että on hätä...

Samoin käytettiin lv:tä. ihoa hoidettiin öljyllä ja peppualuetta suojattiin talkilla. Myös me emme päästäneet lasta pyörimään eläinten kanssa lattialle. Minusta nuo on ihan ok. Muut menee yli hilseen. t. meidän lapset on jo12v ja 4v. ei allergiota ei mitään. 4v ei ole sairastanut päivääkään KOP KOP KOP

tuttien ja pullojen keitto:

joskus keitettiin. muuten ihan normaali tikaus riitti meillä.

ihon rasvaus: ihoa ei saisi rasvata jos ei ole kuiva. miksi totuttaa vauvan iho turhaan jatkuvaan rasvaukseen. outoa..

ilmakylvyt ovat paljon parempi keino estää vaippaihottumaa kuin rasvaus. rasvaus meillä vasta jos on todella tarpeen.

meillä on kissoja.

ja lapsi saa ihan vapaasti koskea kissoihin.

vauvan vaatteet pestiin lv pesuaineella ja huuhteluaineella alkuun muttei pestä enää. ja ne on aina pesty samassa koneessa meidän vaatteiden kanssa.

vauvan vaatteiss luonnollisesti on kissankarvoja jatkuvasti, kun kissoja kerran on kotona.

ja olen samaa mieltä. allergia lasta taita veljesi kasvattaa :(

Tuollainen käytös on lähinnä itserakkautta, katsokaa kaikki kuinka hyvä vanhempi MINÄ olen, MINÄ suojelen lastani näin hienosti...

Koska jokainen normaali ja tolkullinen ihminen on varmasti jo saanut tietoonsa sen, että liika hygieenisyys on haitallista ja nimenomanan aiheuttaa allergioita eikä suinkaan estä sairauksia. Kohtuus kaikessa.

Pyykit on pesty jo ennen lapsen syntymää lv:llä. Mies on pahasti allerginen kissoille, joten meillä pyritään välttämään kissankarvojen kotiin kulkeutumista. Jos kyläpaikassa oli mielestäni likaista vauva köllötteli lattialla oman viltin päällä. Tämä tietysti lopetettiin kun vauva alkoi liikkua. Tuttipullot pestiin jokaisen käyttökerran jälkeen, koska vauvalla oli erityiskorvike käytössä ja silloin pullot tulee keittää jokaisen käyttökerran jälkeen. Tutti huuhdottiin jos tippui kotona lattialle, kaupan tms. lattialle putoamisen jälkeen tietenkin keitettiin. Lapsi on allerginen, mutta allergiat puhkesivat jo ensimmäisen elin kuukauden aikana. Myös me molemmat vanhemmat olemme olleet erityisen allergisia.

Niin ja lapsemme saa tonkia pihalla multakasaa ja jopa syödä multaa, iik!

Lapsemme on nyt 1,5 vuotias, sairastanut normaalisti ja on ihan normaalisti kehittynyt ;)

mutta toisaalta ei vauvaa kannata tahallisesti altistaa haitallisille bakteereille ajatuksena että vältetään allergia.

Esim. pullojen keittämisestä on annettu ohje, että ne keitetään siihen saakka kunnes vauva saa kiinteää ruokaa ja ainakin itse tätä noudatan. Muuten lapsemme altistuu kyllä alusta asti esim. eläimille.

Lastamme rasvataan päivittäin koska on atoopikko. Iho näyttää kuitenkin ulkopuolisen silmiin hyvältä. Ongelmia tulee vasta, jos rasvauksen lopettaa. Tiedätkö ap varmasti kaiken kyseisen vauvan terveydentilasta? Mekään emme kuuluta lapsemme erityiskorvikkeesta tai ihonrasvauksen syistä kaikille.

t. 12

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat