Vierailija

jos raapii, tulee pieniä näppylöitä. Mikähän vaiva tämä on, ja uskaltaako laittaa kortisoni-voidetta?

Sivut

Kommentit (34)

Lainaus:

Minulla oli raskauden loppukolmanneksessa allergiaa istukalle, joka ilmeni juuri noin. Kutina ja pienet rakkulat käsissä ja jalkaterissä. Myöhemmin myös maha kutisi ja muuallakin oli kutinaa kai. Ei muista enää. Laitoin sellaista mietoa kortisoniliuosta ja se aina siksi hetkeksi auttoi. Se allergia sitten hävisi synnytyksen jälkeen parissa viikossa, tietysti, kun istukkakin häipyi..

Mutta kannattaa toki kysäistä.

Minullakin vastaavia rakkuloita käsissä ja kutisi kauheesti. Epäilivä että olin kosketusallerginen jollein..Testit tehtiin ettei ollut rakausmyrkytyksen oireita, mutta tuota istukka-allergiaa en oo kullutkaan. Oiskohan mulaa ollut myös samantapainen.. hmmm.

Lainaus:

jos synnäriltä sanotaan, ettei ole hätää, miksi ihmeessä uskoisin sinua, enkä puhelimeen vastannutta kätilöä?

ap

Hepatogestoosiin kutina on tosiaan väärässä paikassa. Kannatta rasvailla hyvin, joskus se voi auttaa ja maananataina neuvolaan jos ei helpota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla oli raskaudessa turvotusta ja kutinaa kovastikin, ja maksa-arvoja testattiin useampaankin kertaan - mitään ei kuitenkaan koskaan löytynyt. Toki asia kannattaa tarkistuttaa (ja toivottavasti näin on tehty, mikäli kutina ei ole lakannut), mutta ei tuo kutinakaan heti meinaa pahinta.

Itselläni oli samoja oireita raskauden aikana viime kesänä, kutina oli käsivarsissa ja säärissä enemmänkin, mutta neuvolassa siihen suhtauduttiin vakavasti, otettiin maksa-arvot, koska se saattaa olla merkki raskausmyrkytyksestä, minulla ei ollut mitään, ilmeisesti oli kuumuden ja raskauden aiheuttaman turvotuksen aiheuttamaa. Kannattaa kuitenkin käydä heti varmistamassa asia. Raskauden aikaisten oireiden kanssa ei voi mielestäni olla liian varovainen.

Mamma -80

mainitsin raskausviikot, niitä on 37 (viesti 18/19 tms, otsikossa).

Soitin päivystykseen. Noudatan niitä ohjeita, joita sieltä sain - ellei kutina lopu, maanantaina yhteys neuvolaan. Jätin jo neuvolaan soittopyynnön.

Turvotusta on ollut pidemmän aikaa, se ei ole lisääntynyt, sitä on seurattu sekä neuvolassa että äitipolilla. Mainitsin siitä, koska oletan, että turvotuksen takia kiristynyt iho kutisee enemmän.

ap

samaa mieltä kuin edellä. Ota heti yhteyttä päivystykseen. Siskolla oli samantyyppistä kutinaa, osoittautui raskaushepatoosiksi (meniköhän nimi oikein...) ja sisko joutui joksikin aikaa sairaalaan tarkkailtavaksi. Kaikki sujui kuitenkin hyvin ja vauva nyt on jo iloinen viisi-vuotias.

tässä käsiä raapiessani laitoin s-postia neuvolaan, soittelen sinne huomenna, kuten synnäriltä käskettiin (kun kutina ei siis lakannut)

Sinulla on ollut jo aiemmin raskaushepatoosi niin todennäköistä on että saat sen uudelleen.

Kerroit kyllä ensimmäisessä viestissä turvotuksista ja kutinasta ja nehän on niitä tyyppioireita. Minua ei kosketa jos vauvastasi tulee sairas sinähän sitä vammaista sitten hoitelet loppuikäsi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat