Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

on yksi tai useampi iso koiranrotjake. Ei mitään koiria vastaan, vaan vika on aina koiran omistajassa. Se on vaan niin raivostuttavaa yrittää nauttia kyläreissusta, kun kaikki aika menee koirien hyssyttelemiseen.

Kohta lähdetään just sellaiseen paikkaan, jossa koirat hyppii lasten päälle eikä omistajat "raaski" laittaa niitä toiseen huoneeseen. Valehtelematta KOKO AIKA menee siihen, kun jokainen vuorollaan hyssyttelee ja rauhoittelee niitä koiria.. Huoh!!

Sivut

Kommentit (26)

se on myös opettettu olemaan koiriksi, toisin kuin nämä lapset joita selkeästi ei yritetäkään kasvattaa olemaan ihmisiksi.

Mielenkiinnosta kysyn, että miksei koira saa tulla haistelemaan sinua? Niin koirat käyttäytyvät ja tunnistavat ystävän seuraavallakin kerralla.

haukkumaan lapsia muutama koirafanaatikko. Juuri niitä, joiden hurtat juoksee vapaina nuuskimassa ja repimässä housun lahkeita kun "ei se tee mitään. Miten se nyt noin puri kun ei koskaan ennen"

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Totta kai koira on siellä kotonaan, minun lapseni taas eivät. Minä en halua viedä lapsiani sellaisten koirien kotiin, eikä minua kukaan siihen pakotakaan.

samoin tyttöni on koirille allerginen. Ja on vaikeaa saada koiranomistajia ymmärtämään, että minulla ei ole zyrteciä nyt matkassa ja jos koira pääsee nuolemaan tai haistelemaan tyttöä, silmät ja nielu turpoavat hetkessä.

Yleensä hoetaan vain sitä, että ei se tee mitään.

En ymmärrä tätä ajatusta, että kaikkien pitäisi sallien piskien nuuskiminen ja kuolaaminen.

kysymys ei ole siitä ettetkö haluaisi nähdä ystävääsi, vaan siitä ettei tilanne hänen koiriensa kanssa nykyisellään toimi.

Lainaus:

Sitten ollaan vihaisia kun heillä ei käy ketään kylässä heidän huonostikäyttäytyvän koiransa takia.

Ottaa koiran mukaan tännekin, kun ei osaa olla yksin. Toki olen antanut luvan koiran tulla tänne, kun tosiaan koiravieraatkin ovat kyllä tervetulleita meille. Mutta tosiaan tuo koira vie enemmän huomiota kun lapsemme, kun on ns. vaativa ja voimakastahtoinen luonne:)

Sellaiset joiden suupielistä roikkuu sylki, ja päätä käydään hieromassa ja ravistamassa siinä vieraiden vieressä. Yök!

Kerran olin kylässä sellaisessa perheessä jossa tälläinen kuolaaja koira ja sen limat lensi suoraan mun lautaselle kun oltiin syömässä. hyi hem.. !

jotka käyvät vain ystävällisesti nuuskimassa ja pyytämässä yhdet rapsutukset ja ovat sitten omissa oloissaan tai muuten käyttäytyvät rauhallisesti, mutta yhdellä iäkkäällä sukulaispariskunnalla on tosi levoton keskikokoinen koira, joka vielä melkein kymmenvuotiaanakin käyttäytyy kuin pieni pentu. Haukkuu järkyttävän kovalla äänellä, hyppii ja raapii kuistilla ja eteisessä heti kun tullaan. Isäntäväki rääkyy sille perseestä asti, mutta koira ei välitä mitään. Sitten meinaa tulla sohvalle syliin tai ainakin istuu varpaiden päälle ja vaatii kyhnytystä ja pyyhkii suupieliään polviin. Taas vaikka sille miten huudetaan, niin on ehkä muutaman minuutin paikallaan, mutta jos kukaan yhtään nousee tai muuten liikahtaa, niin taas ollaan tunkemassa. Myös sitten pöydän ääreen tullaan tuuppimaan ja kerjäämään. Isäntäväki sitten pahoittelee koiran käytöstä kovaan ääneen ja pyytelee anteeksi. Luulisi olevan heistäkin rasittavaa, mutta kun eivät ole aikoinaan opettaneet koiraa tavoille, niin minkäs enää teet.

Samoin yhdellä tuttavaperheellä on pari koiraa, jotka myös haukkuvat ja poukkoilevat rauhattomina ja kerjäävät huomiota ja niillekin vain karjutaan. Pelkään mennä sinne kylään, otan aina etukäteen allergialääkkeen kun tiedän, että ne koirat tulevat niin liki enkä uskalla pistää mitään parempia vaatteita, kun kerran toinen niistä repäisi joko hampaalla tai kynnellä reiän upouuden paitani hihaan.

Olen nähnyt sellaisiakin koiria, jotka tottelevat ihan asiallisia käskyjä, joskin osin vähän viiveellä, jos ovat kovin innoissaan vieraista, ja jotka pysyvät sitten syrjemmällä ja omissa touhuissaan, eivätkä koko ajan pyri vieraiden syliin. Pitää vaan järjestelmällisesti opettaa koiraa siihen pennusta asti. Jotkut eivät sitä vain millään tajua...

Noissa esimerkeissä, jotka karjuvat koirille, on myös huomionarvoista se, että he ovat kasvattaneet lapsensakin karjumalla ja ainakin noilla vanhoilla ihmisillä tytär jatkaa samaa karjumislinjaa omien lastensa kanssa...

Limarihmat vain roikkuvat hameen helmasta kun olet antanut koirasi nuuskia kaikkia vastaantulijoita.

Ei ihme, että ihmiset vihaavat koiria enenevissä määrissä. Koirien kasvattajissa on todella paljon vikaa.

Kunnon koirankasvattaja pitää koiran vierellään, eikä päästä sitä nuuskimaan ja hyppimään vasten kaikkia vastaantulijoita.

No ehkä siksi kun ystäväni haluaa meidän joskus tulevan. Asia olisi eri jos hän ymmärtäisi pistää koiran siksi aikaa toiseen huoneeseen, mutta kun ei.

Sitten ollaan vihaisia kun heillä ei käy ketään kylässä heidän huonostikäyttäytyvän koiransa takia.

Siksi olen yrittänyt vierailla koiran omistavien ystävieni luona. Mutta nykyään käyn vain sellaisissa paikoissa, missä he osaavat hallita koiransa.

Luuletko, että väkisin tuppaannun sellaiseen paikkaan, missä on koiria? Yleensäkään ei tapanani ole mennä vieraisille paikkaan, minne meitä ei kutsuta. Ehkä sinulla ei ole tapoja ja olet oppinut tunkemaan ihmisten koteihin, halusivat he tai ei.

Lainaus:

samoin tyttöni on koirille allerginen. Ja on vaikeaa saada koiranomistajia ymmärtämään, että minulla ei ole zyrteciä nyt matkassa ja jos koira pääsee nuolemaan tai haistelemaan tyttöä, silmät ja nielu turpoavat hetkessä.

Yleensä hoetaan vain sitä, että ei se tee mitään.

kannattaaa ehkä tosiaan harkita sitä, että pitää allargialääkkeet mukana tai sitten selvittää asia isännille erikseen ja tarvittaessa skipata koko vierailu.

Ei koira nimittäin tarkoita nuuskimisellaan mitään, se puhuuh "koiraa" ystävällisin aikein. Jos koiran isäntäväki aina työntää sen muualle, kun tulee vieraita, koira alkaa pian vihata kaikkia sisällepyrkijöitä kuvitellen että niistä on vaaraa ja että sen paikka olisi suojelemassa laumaansa. Sen jälkeen se sitten voikin olla vaarallinen, jos pääsee murtautumaan loukostaan ulos.

Paitsi sellaiset vieraiden aikana joita koira ei haittaa. Tosin kahvittelun ajaksi laitan koiran pois. Sillä kun on niin paha tapa nokottaa.. En kyllä itsekään siedä koiria joita pitää koko ajan rauhoitella ja hyssytellä.

toiseen huoneeseen, turha valittaa täällä! e koti on koiran/koirien koti ja yhtä hyvin ystäväsi voi pitää koiriaan yhtä tärkeänä kuin sinä lapsiaan! Pidä sitten kanssa huoli siitä ettei lapsesi roudaa kaikkia lelujaan ym sinun vieraasi syliin teillä kyläillessään!!!

Kun meillä oli vielä koira, pidimme sen joko ulkona tai kodinhoitohuoneessa vierailun ajan. Päästimme sen sieltä vieraiden luo vain jos vieraat itse pyysivät.

Koirat on ok, jos ne eivät hypi päälle, eivät ole vihamielisiä eivätkä kuolaa ja karvaa vieraita kohtuuttomasti.

No, kyläpaikan voi aina valita. Mutta kun meille syntyi vauva, niin vieras otti lupaa kysymättä riehuvan, kuolaavan ja päälle hyppivät koiransa meille mukaan! Sanoi vain että "mies ei päässyt, otin sitten koiran mukaan". Jep.

He eivät olleet edes harjanneet sitä pitkäkarvaista eläintä aikoihin (sanoivat itse), ja karvaa lähti ihan tolkuttomasti. Me olimme juuri siivonneet ja vastasyntyneen kanssa ei ylimääräistä energiaa juuri ole, joten uusintasiivous otti tosi paljon päähän.

Nyt olen ilmoittanut kaikille meille tuleville koiraihmisille, että olkaa ystävällisiä ja jättäkää koiranne talonvahdiksi...

omistajat sanovat, että "kyllä koira on tottunut lapsiin". Niin, ovat varmasti tottuneet perheen omiin lapsiin, mutta mitäs kun minun vekara tulee repimään koiraa hännästä ja koira vaikka näykkäsee...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat