Vierailija

Miksi puuro aina tulee lautasesta yli?? Olen kokeillut tehdä (vauvalle) puuroa kupissa, syvällä lautasella, kulhossa, ties missä! Mutta aina tulee yli!!

Ohjeessa sanotaan 3 min täydellä teholla, 700 w.

Olen kokeillut välillä keskeyttää 1 min jälkeen, sekoitan ja laitan 2 min lisää jne. Olen alentanut lopussa lämpötilaa, mutta silti käy huonosti.

Annos on pieni, joten kuivahtaa " aikuisten" keittolautaselle tehtäessä. Siltä lautaselta tulee vähiten yli. Pienemmästä tulee herkemmin yli.

Tyhmää.

Miten SINÄ teet puuroa MIKROAALTOUUNISSA?

Kommentit (17)

Teen normaalilla syvällä lautasella: 2 dl vettä 1dl hiutaleita. 600W ja 3 minuuttia. Koskaan ei ole tullut vielä yli. En sekoita välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Säteilyttäminen on Suomessa kiellettyä muutoinkin. Jos ostat kaupasta esim. ranskalaisia omenoita, ne voivat olla säteilytettyjä, ja terveydelle haitallisempi kuin mikroruoka.

Ennen teinkin kattilassa. Nyt hankittiin mikro. Ajattelin vähentää tiskin määrää (ei tule sitä kattilaa tiskattavaksi...).

Pitänee siis laittaa vähän pienemmälle teholle.

Välillä täytyy sekoittaa ja välillä vähennen tehoja, mutta sitten kypsennän pitempään. Yleensä laitan nestettä hiukan enemmän kuin ohjeessa, ettei pääse kuivumaan.

muuten tulee yli. Itse teen oman aamupuuroni (kaurapikahiutale) niin, että se on täydellä teholla (oisko jotain 850W) 1min30sek, jonka jälkeen sekoitan, sitten vielä toiset 30 sek, jonka jälkeen taas sekoitan.. sen jälkeen sitä voi pitää noin 15 sek, kunnes se rupee tulemaan yli. Todellakin joutuu vahtimaan koko ajan. Multa se puuro tulee aina yli jos unohdan vahtia.. Helpompi ehkä kattilassa, mutta.... ;P

ja se on sun vakituinen puurokattila ja osaat keittää puuron käräyttämättä sitä pohjaan niin pinnoitetusta kattilasta varmaan lähtee ihan huuhtelemalla mahdolliset puuronrippeet.

Itse teen kaurapuuron pikakaurahiutaleista näin: 1dl hiutaleita, 2dl vettä/maitoa, täydelle teholle (800w) 1min ja sitten sekoitus, jonka jälkeen tarvittaessa vielä 30 sekuntia täydellä teholla. Ei tule yli!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat