Vierailija

Koulutuksesta ja työstä nimittäin.

Haaveilin nuorempana lääketieteelliseen pääsystä. Minulla ei kuitenkaan ollut oikein mahdollisuuksia muuttaa silloin paikkakuntaa ja hain aivan muille aloille. Olen kuitenkin taas alkanut pohtia pitäisikö minun hakea lääketieteelliseen, kun vielä ehtisin nuorena ihmisenä.

Haluaisin kuulla teidän lääketieteellisen suorittaneiden mielipiteitä koulutuksestanne sekä työstänne. Millaisena koitte opinnot, olivatko ne haasteelliset/raskaat? Millaisiin tehtäviin suuntauduitte ja millaista työ on ollut?

Yritän puntaroida, onko pienen lapsen äidin kannattavaa hylätä oma alansa, josta on työkokemusta ja hyvä koulutus, mutta joka vain tuntuu niin vastenmieliseltä...

Kommentit (7)

En aikanaan lukenut lukiossa fysiikkaa joten lääkis oli sikäli pois suljettu ja suoritinkin sitten kaupallisen korkeakoulututkinnon. Nyt " vanhempana" on alkanut kaduttaa ja ajatus lääkiksestä houkuttaisi kovasti, etenkin kun oma ala ei tunnu yhtään omalta.

Vuorotyötä en halua tehdä, koska mieheni on jo vuorotyöalalla. Opintotukikuukaudet loppuvat kesken ja aika on tiukilla :) Hyvältä kuulostaa.

Lääketiede kiinnostaa kuitenkin minua tieteenä, samoin kuin biologia. Uskon kuitenkin lääkiksen työllistävän varmemmin. Täytyy käydä nostelemassa tätä ketjua välissä, olisi mukava kuulla töissä olevien mielipiteitä omasta urastaan.

En muista numeroa, joka kertoi haaveilevansa samasta vaihdosta, mutta minäkin olen kaupallisella alalla (laskentatoimi :D) ja se maistuu puulta!!!

- ap -

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt on kuitenkin jo yksi tutkinto ja opintolainaa sen mukaan. Opintotukikuukaudet on käytetty (yhteen tutkintoon) ja lapsia kaksi. Moni muukin ala kiinnostaa, joten lähden varmaan taas lyhyempään putkeen, jos rupean alaa vaihtamaan.

Päivystäminen ei myöskään erityisesti kiinnosta, joten palkkakaan ei varmaan olisi mitenkään ihmeellinen, jos lääkäriksi ryhtyisin.

Näin olen itselleni perustellut sen, että en lähde lääkikseen.

Koska ala on ennestään tuttu, kaikki asiat eivät ole uusia joten en koe sitä hirveän raskaana/ vaikeana. Tottakai tenttiin luku harmittaa kun aikaa ei meinaa repiä mistään...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat