Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kuinka kauan itse suostuisit odottomaan kovassa vauvakuumeessa?

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vaikka ikävä kyllä kuinka monta lasta onkaan syntynyt perheisiin vain naisen " tekemänä" . Siinä sitten ihmetellään kun mies ei osallistu eikä plääh,plääh. Asia on puhuttava läpikotasin ja siihen haluun ja valmiuteen ei palkkä papin aamen riitä.

Samahan pätee myös naiseen. Siksi näistä asioista kannattaa todella keskustella ja sitten nainen voi itse miettiä kuinka tärkeitä lapset hänelle ovat, suhteeseen verrattuna.

Eräs kaverini halusi lasta vuosikausia, mutta miehelle ajankohta ei koskaan oikein sopinut. Pyysi aina puolisen vuotta harkinta-aikaa tms. Neljän vuoden jälkeen nainen halusi puhua asian juurtajaksain ja silloin mies tunnusti etti halua lapsia koskaan. Ei ollut vaan halunnut naiselle tunnustaa, koska pelkäsi tämän lähtevän. Mies toivoi että iän karttuessa naisenkin vauvakuume laimenee, tai ettei tämä enää nelikymppisenä uskalla lähteä muiden kanssa suhdetta yrittämään.

Mieheni sanoi, että jos jäämme odottamaan että hän tuntee olevansa valmis isäksi, voi olla ettei me koskaan saada lapsia ja hän ennenpitkää kyllä varmasti katuisi. Hän pyysi minua jättämään e-pillerit pois sitten kun haluaisin lapsen. Kertomatta hänelle siis. Aikamme jahkailtua jätin sitten pillerit pois ja mies näki heti alusta mistä on kyse ja oli heti alusta asti mukana lapsen yrittämisessä =)

Minä vastasin ainakin kysymykseen omalla mielipiteelläni. Että avioliitossa ei voi 2 vuotta kauempaa mielestäni odotuttaa lapsen hankintaa. Riippu tietenkin täysin siitä mimihin syihin vedotaan (esim. sairaus voi estää pidempäänkin). Avoliitossa tilanee sikäli hieman toinen.. OMASTA mielestäni!Ketään ole syyllistänyt!

" Tiedän tapauksia jossa mies odotuttanut vuosia ja sitten jättänytkin naisen ja vaihatnut nuorempaan, jonka kanssa tehnyt heti lapsia. Ja tämä vanhempin nainen siis

jäänyt lapsettomaksi. Näin voi käydä."

Naisen valinta on sitten se, että joko jää odottelemaan tämän miehen vauvahaluja tai lähtee ja hakee toisen.

Ei ketään voi pakottaa lapsentekoon. Ei miestä eikä naista.

Se avioliitto kun vain ei ole mikään tae siitä että perheessä olisi asiat kunnossa. Jonkun noinkin mitättömän asian kuin mahdollisen virallisen liiton perusteella vain on täysin turhaa ruveta tuomitsemaan toisia perheitä huonoiksi. Kyllä avioliitoissa syntyneitä lapsiakin hakataan, heillä on juopot vanhemmat tai vanhempi jne. Ja avoliitoissa syntyneillä lapsilla voi olla rakastavat vanhemmat ja tasapainoiset kotiolot. lapsille se vanhempien naimisissa olo tai naimattomuus ei todellakaan ole se tärkein asia.

...mutta naisella ei ole velvollisuutta hyväksyä sitä. Kyseessä on iso asia, josta olisi ilman muuta päästävä yhteiseen sopimukseen! Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän kyllä. Itsekin olen ollut tilanteessa, jossa rakas (avo)mies toisteli repliikkejä " joo, mutta ei vielä" ja " no mä mietin" parin vuoden ajan, kunnes lopulta joko sai mietittyä tai kyllästyi viivytystaisteluun tai päätti armahtaa minua. Tuloksena ihana tytär, jolla on loistava ja rakastava isä. Suurin syy miehen vastahankaisuuteen oli epämääräinen muutoksen ja epäonnistumisen pelko.

Tunnen myös pariskunnan, jossa miehellä on ollut vauvakuume jo vuosia, mutta nainen ei lämpene ajatukselle. Pari erosikin pitkälti tämän takia (avoliitosta), mutta palasi yhteen ja meni naimisiin. Asia on heille jatkuvasti kipeiden riitojen aiheena. Erilaiset näkemykset näin tärkeästä asiasta voivat kyllä olla parisuhteelle tuhoisia!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat