Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (10)

Sitten se lensi jonnekin avaruuteen !!!!!! Just.

No huonosti nukuttu yö taas täällä, mikähän se jännittää ? synnytys vai tuleva äitiys ? esikoinen on kuitenkin jo 5 v niin onhan siitä vauva ajasta jo aikaa ;) Siis jo viikon verran menny ihan pyörimiseksi, havahduin viime yönä siihen että masu oli jo sängystä " yli laidan" ja minä muuten menossa perässä , huoh täytyy nukkua päiväunet jos pystyy ;)

Kohta lähden katsoo ihan PIENTÄ VAUVAA, reilu viikon vanha , ihanaa näkee pienen vaaleanpunaisen nyytin :) En tässä kolmeen vuoteen olekaan nähny niin pientä. Vien tuliaisina vaaleanpunaisen bodyn ja tietty kahvileivät :)

Mutta nyt valmistautuu niin ehtii ...

minkki ja oskari 32+1

On itseasiassa kiusannu jo pari kuukautta. Välillä menee melkein kokonaan pois, mutta sitten taas saa voimia jostain. Tylsää, ihan kun ei olis jo muutenkin tarpeex voimaton olo.

Sama oli esikon kanssa. Yleensä olen flunssassa joka toinen vuosi, mutta esikon kanssa olin myös nuha-kuumeessa 7-8viikkoa putkeen. Mun osalta ainakin raskaus toivottaa pöpöt peremmälle.

Poika ja mieskin oli jouluna kipeinä, mutta ne on jo selvinnyt taudista. Mies lähti eilen työkeikalle ja tulee vasta perjantaina takas. Ihanaa!! Mä olen sellanen tyyppi, joka viihtyy välillä omissa oloissaan.

Tulisin varmaan hullux, jos en joskus sais olla yksin kotona(lapsia ei lasketa).

Vauvan tavarat odottaa edelleenkin paikoilleen laittamista. Vaatteet on tosin jo pesty, mutta kasattu hoitopöydän päälle odottamaan viikkaamista. Olis vähän ostettavaakin vielä, sitteri, rintareppu ja tietysti vaippoja, tutteja, rasvoja ym. kulutustavaraa mitä ei esikoiselta voinu säästää.

Vauvanvaatteita on taas tarttunu kaupoista mukaan, vaikkei niitä olis lisää tarvittukkaan. Ne vaan on niin söpöjä, ettei niitä voi vastustaa.

Hui! Jos tämä herra päättää syntyä veljensä tavoin 2 viikkoa etuajassa, niin se tarkottaa sitä, että synnytykseen on alle 5 viikkoa!!!

En vieläkään käsitä, miten tää raskaus on menny näin nopeesti??

Justhan mä olin rakenneultrassa(rv18), jotenkin tuntuu että ne viikot on hävinny jonnekkin.

Nyt lähden taas pyykkivuoren kimppuun. Joulun kyläilystä kerty kamala kasa pyykkiä, joita jaksoin vasta tänään alkaa pesemään.

Tintti & Masu-ukko 33+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla oli tiistaina neuvola ja etukäteen ajattelin, että paino huitelee varmaan ihan omissa lukemissaan, sen verran hyvin tuli joulunaikaan syötyä (eikä mitään kovin terveellistä...) ja turvotuskin on melkoista. Mitä vielä, paino oli laskenut. Kaikenkaikkiaan mulle on tullut kuutisen kiloa painonlisäystä. En ole juuri koskaan kärsinyt turvotuksesta enkä ennen tätä raskautta tiennyt, mitä tarkoittaa närästys. No nyt tiedän :). Oppia ikä kaikki.

No juu, mutta paitsi että turvotusta löytyy niin verenpaine on koholla ja se sai terkan epäilemään raskausmyrkytystä. Huomenna menen uudelleen terkalle tarkistuttamaan paineet ja ensi viikolla polille tarkempiin tutkimuksiin. Turvotusta lukuunottamatta mulla on hyvä olo, joten en kovin huolestunut ole, mutta hyvä tietysti että katotaan.

Hemoglobiini oli noussut 123:een, en muista koska olisi viimeksi ollut noin korkea :-o. Näillä arvoillahan pääsisi jo luovuttamaan verta :).

KL rv. 35

nyt ratas asiaa.

Teillä monilla on varmaan käytössä ns.sateenvarjorattaat, mitä semmoset maksaa nykypäivänä??? Mun viime ratasostosta on niiiiiiin kauan etten enää osaa edes hahmottaa rattaiden hintoja.

Nimittäin Vantaan vauvatalo Johannassa oli jotkut Carena .....Lux kärryt 79 e, onko ne halvat vai kalliit?? mulla ei oikeesti oo mitään hajua, haluan siis pikkurattaat yhdistelmien rinnalle...

ne yhdistelmät nimittäin saa jäädä sisälle lumien sulamisen jälkeen,asun 4. kerroksessa ja ei oo hissiä!!!!

että pikkurattaat on tosi tarpeen meillä.

ja Fassiloora kyseli et oksennanko vielä, no en oksenna, pari kertaa laatta lensi kunnolla ja siihen loppui.ONNEKSI.

nyt koiraa pissille( se muuten oli oksentanut korinsa eteen)

Kuumetta ja tyttö 34+6 tai jotain,suhteellisuuden taju on hukassa

Mies ja poitsu on päikkäreillä, itsellänikin olis tilaisuus mutta sängyssä pyörimiseksihän toi meni kun selkää jomottaa... :(

Lähdetään tänään anoppilaan loppuviikoks joten oikein hyvät uudet vuodet kaikille jo etukäteen!!!!!!

Marju ja Minni 34 tasan!

Ihanaa! Nyt on sairaslomalle jäämisen jälkeen ensimmäinen päivä että saan levätä yksin kotona! Taidan silittää vauvalle vaatteet jotka pesin pari päivää sitten. Vauvan huoneen remontti on vihdoin ohi ja nyt alkaa näyttää siltä, että me ehditään sittenkin! Pinnasänkykin on petaamista vaille valmis. Joulu olikin melkoinen rypistys, sillä Onni ja Helmi täyttivät Joulupäivänä 3-v. Kun siis pukkihössötyksestä päästiin, niin äiskä rupesi leipomaan synttärikakkua ja taas oli paketteja pöytä pullollaan! Arkeen palautuminen on ollut hieman hankalaa!

Vähän jänskättää, sillä Onnille tuli leikkaus parin viikon päähän. Ehdottivat viikkoa ennen laskettua aikaa, mutta siihen en suostunut. Saivat onneksi aikaistettua sitä vähän. Toivottavasti vauvalla ei ole sama aikataulu... Saapa nähdä miten siitä lapsen nukuttamisesta selviää näin herkässä mielentilassa. Oli meinaan edelliselläkin kerralla aika kova pala ilman masuakin!

Neuvolassa kaikki oli taas kunnossa. Kilojakin oli kertynyt vasta viisi alun laihtumisen takia. Tänään kävin kumminkin labrassa ottamassa maksa-arvot kun pikkuisen on alkanut kutisemaan. Kaksosraskaudessa mulla oli hepatoosi joka alkoi näillä viikoilla. Voi siis olla psyykkistäkin... Tuleepahan ainakin testattua!

Kaikkea hyvää paisuville masuille ja kivuttomia hetkiä,

Noora rv 34+1

Joulu jo takana ja vuoden vaihde edessä. Mulla on jo kuohuviinipullo ostettuna, että saan kilistää uudelle ja toivottavasti paljon paremmalle vuodelle!! Ystäväpariskunnan luokse olen menossa vuotta vaihtamaan, joten he saavat nautiskella pullon loppuun, itse vain maistan yhden lasillisen.

Mulla alkaa äitiysloma viimeinen päivä joulukuuta elikäs ylihuomenna. Huomenna viimeinen päivä työttömänä vähään aikaan, jesss!! Toivottavasti sitten, kun töitä seuraavan kerran lähden etsimään niin olisi työmarkkinoilla vähän parempi tilanne, vaikka nyt en enää olekaan niin paikkakuntaan sidoksissa kuin aikaisemmin.

Masussa on ruennut vaavi hikkailemaan ja potkut tuntuu välillä melko kipeinä, mutta pääasia, että vaavi voi hyvin. Mulla on 12.1. synnytystapa-arvio, mites muilla?

En varmaankaan pääse enää koneella käymään ennen vuoden vaihdetta, joten toivottelen jo nyt kaikille HYVÄÄ UUTTA VUOTTA :)

Viipukka ja Jere-Emilia 33+4

Täällä oltiin ihan vaan kotosalla koko joulu ja suurin osa siitäkin kahestaan esikoisen kanssa, koska isi joutui olemaan töissä joulun aikanakin. Kuhan sitten vaan kynttilöitä polteltiin ja kinkkua syötiin. Joulupukki ei käynyt vaan laitettiin lahjat päiväunien aikaan kuusen alle kuten viimekin vuonna. Esikoinen vähän vajaat 3v. vanha ja ei osaa vielä joulupukkihommaa hahmottaa, joten jätimme pukin tilaamisen ensi vuoteen. Että joulu oli todella rauhallinen mun ja esikoisen osalta, kun ei käynyt ketään kylässäkään paitsi anoppi tuomassa muutaman lahjan esikoiselle. Meillä ei oikein " toimi" miehen suvun osalta nämä yhteiset juhlapyhien vietot, kaikki vaan omissa oloissaan on ja omaa sukuani ei edes asu meidän asuinpaikkakunnalla ja oma äitini ja mummolani on yli 300km:n päässä ja en jaksanut lähteä esikoisen kanssa kahestaan niin pitkän matkan päähän muutaman päivän vuoksi ajelemaan enää tässä vaiheessa raskauttani.

Neuvolassa kävin eilen eli ke-aamuna. Kaikki arvot näytti hyviltä ja vauvan sydänäänet oli 140-150 luokkaa ja mun sf-mittani oli 32cm. Terkkarikin oli vaan vähän ihmeissään kun paino ei ollut noussut kuin 200g sitten 2vk:n takaisen edellisen neuvolakäynnin. Kait se kuitenkin ihan ok? Rupesin itsekin miettimään sitten, että pitäis kait sitä painoa tässä raskauden vaiheessa nousta enemmän parissa viikossa, kun vauvan pitäisi aktiivisesti nostaa painoaan ja kasvaa loppuviikkoina..että vähän alkoi huolestuttamaan. Kokonaispainonnousu koko raskauden aikana on mulla nyt 9,4kg. Esikoisesta nousi tosi paljon enemmän, yhteensä 21kg, joten tämä raskaus on painonnousun suhteen ollut ihan eri maata. Sf-mitta kuitenkin on noussut käyrien mukaan tässäkin raskaudessa ja masu on jo kyllä iso. Nyt alkoikin sitten viikon välein neuvolassa juoksemiset, seuraava neuvola jo ensi viikon tiistaina.

Mitäs teillä muilla painonnousut olleet viime aikoina?

Eipä kummempia. Vauva liikkuu tosi paljon ja on alkanut jo tulemaan vähän kipeänkin oloisia supistuksia ajoittain ja lonkat ovat kipeytyneet ja esim. sängystä nousut on aika hankalia, ei tahdo päästä kävelemään aluksi. Vauva on raivotarjonnassa, mutta ei ole vielä kiinnittynyt. Liikkeet tuntuu tosi vahvoina ja kiehnäävinä.

PS. Mulla alkoi äitiysloma tiistaina joten virallisesti nyt sitten ollaan äitiyslomalla, kiva juttu!

Terv. Camilla76 rv35+2 (eli laskettu aika 1.2.06)

Ollut voinnin suhteen niin ihana päivä tänään että olen oikein unohtanut olevani raskaana ja isolla mahalla :) Vauva on potkiskellut ihan normaalitahtiin ja olenkin sille sitten leperrellyt tippa linssissä. Koira seuraa mua paikasta toiseen, sillä on ihme paimentamisvimma (no, onhan se sakemanni...) ja tuntuu etten mihinkään pääse ilman sen vahtivaa katsetta. No, se on meidän vauva vielä vähän aikaa...sitten joutuu jakamaan vähän huomiota muuallekin.

Painonnoususta sen verran että saldo on nyt 6,5 kiloa (huom, en ole käynyt joulun jälkeen puntarissa...), tosin ottaen huomioon että eka neuvolassa lähtöpaino 72 kiloa eli ei mikään ihan höyhensarjalainen. Mullakin oli hb noussu ja viimeks sitä ei mitattukaan ollenkaan, olis ihan kiva jättää tuo rautatabujen syönti pois, ne sekoittavat mun mahaani entisestään...olen siis ollut ihan superlöysällä kesäkuusta asti joten käsitys ummetus on mun kohdalla ihan jotain hepreaa...

Tammikuun alku on tosi vilkasta mulla ainakin: 2.1. neuvola, 5.1. synnärille tutustuminen, 9.1. valmennus neuvolassa ja 13.1. synnytystapa-arvio. Niin, ja 10.1. pitäis vielä juhlia vanhenemista...

Äippäloma mulla alkoi eilen, olen kyllä jo toista viikkoa lomalla, pidin talviloman pois alta.

Nyt katsomaan Everwoodia, ihanaa loppuviikkoa kaikille!

Sasuliini ja hajuherne 34+6 (...vastahan sitä plussas...???)

Flunssa se sitten iski minuunkin. Äh, ja mä kuvittelin että " raskaushormoonit" suojaa. Neljästä asti oon valvonut kun esikoinen herätti. Sitten ei enää saanutkaan unta kun kurkkua koskee ja nokka tukossa ja vuotaa. Nyt kyllä nukuttaisi. =/ Poika kyllä veti sikeitä sitten puoli kahdeksaan..

Vauva se vaan jaksaa potkia. Hyvä vaan. Tuntuu olevan raivotarjonnassa kun kyljet on ihan hellänä kun potkii niihin.

Mä yritän nyt vetää vaateet niskaan. Jos tänään jaksaisi ulkona käydä pojan kanssa. Pari päivää ollaan jo sisällä oltu.

-sitruuna ja minttuvihtori 33+0-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat