Seuraa 

Kommentit (15)

No ei oo kauhiasti liikettä enää täällä jouluisten pinossa... Mullakin se odotus vaan jatkuu, ei vieläkään MITÄÄN lähdön merkkejä!

Ei oo auttannu meillä mitkään ässät eikä houkuttelut.

Huomenna on jälleen neuvola, viime kerralla tiistaina terkka sitten ilmoitti että takaraja on lauantai 7.1. Jos ei siihen mennessä ole tullut ni täytyy klo 9 marssia synnärille että " huomenta, mää haluun tänään lapsen " ! Eli nyt ainakin tiedän millon viimeistään! Voisin mä kyl mennä jo nyt viikonloppuna la-su välisenä yönä... :)

Hauskaa pakkaspäivää meille muutamalle kärsijälle!

m.tt rv 40+3

...kuten myös närästys, alapään kivut, päänsärky, univelka (en saa nukuttua) ja kaikki muut vaivat. Kitikiti valivali ;)

Rv 40+6 tänään, esikoinen syntyi 40+5, eli pidemmälle meni vaikka kovasti toivoin ettei menisi.

Mulla on maanantaina yliaikaiskäynti Tyksissä (siis 41+3), ja kuulemma takaraja käynnistykselle on 5.1. eli ensi viikon torstai. Tyksistä sanottiin että rv 42 yli ei anneta mennä, mutta mulla tuo 42 tulis täyteen just loppiaisena, ja koska pyhäpäivinä ei käynnistyksiä tehdä niin pääsen/joudun päivää aikaisemmin. Toivon edelleen että poju osaisi tulla maailmaan ilman käynnistyksiäkin, mutta alkaa vähitellen usko mennä. Kun ei oo supistuksia ollenkaan, vaikka kaikki kotikonstit on kokeiltu moneen kertaan.

Tällaista tää on, odottavan aika on pitkä...ja tuntuu ihan järkyttävältä ajatella että vauva syntyisi vasta ensi vuonna. Siihenhän on ikuisuus! :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No höh, kirjoittelin tuossa viestiä joka hävisi bittiavaruuteen..

Paikat epäkypsät, haluan että vauva syntyy tammikuun puolella, väsyttää aika ajoin, supistuksista ei MITÄÄN havaintoa.

Isoveljet on olleet pettyneitä kun ei vauvaa kuulu, vanhempi narisee että se piti tulla joulukuussa! No, vielä ehtis mutta en usko.

Tsemppiä kaikille loppumetreille!

rocka rv 39+5

täälläkin, aivan kuten aluksi itse uumoilinkin. Sitten tulivat kohdunsuun aukeamiset ja pehmenemiset ja lääkärin vakuuttelut siitä, että ennemmin syntyy. Niinpä aloin jo kuvitella, että jouluna olisi käärö jo nahkani toisella puolella, jollen nyt vallan marioita tekisi ja jouluyönä synnyttäisi. Vaan vielä mitä!

Lueskelin ilokseni eilen oikein tätä kansalliseepostamme ja siitä Väinämöisen syntyä, tuli nääs sellainen välähdys mieleen, että kovaa taisi tarun mukaan hänenkin äiremuoreellaan olla. Ja niinhän se oli, että 700 vuotta Väiski viihtyi kohdussa eikä ollut syntyä millään, vaikka ilman impi meren paksuksi panemana siinä kovin kärvistelikin. Tunsin mytologian naikkosta kohtaan kovasti sympatiaa ja ajattelin, että taitaa se Väiski lymytä omassakin kohdussani.

Tänään laskettu aika. Kävelin esikoisen kanssa oikein revittäen neuvolaan sellaiset 2,5 kilometriä suuntaansa ja kävin apteekissakin ostamassa kaikkea mahdollista synnytyksen jäkeiseen elämään (kuten näette, optimisti vielä olen, kyllä se sieltä vielä tulee!), kuten Microlaxia ja peräpukamavoidetta vauvantarvikkeiden ohessa. JA mikä olikaan tulos? Ei supistuksen supistusta, mutta armoton vihlonta tuolla hävyssä, en edes unta saanut pojan nukkuessa päiväuniaan. Aivan itketti koko kipu. Nyt miehet lähtivät anopin luo ja minä jäin pakottavine häpyineni möllöttämään kotiin.

Neuvolassa oli kaikki ok, vain lapsiveden määrä alkaa olla vähäinen, minkä olen tuntenut itsekin. Sanoinkin eilen kaverille, että ei toivoakaan, että lapsiveden menoakaan tässä huomaisi, kun sitä lienee kokonainen tippa jäljellä, kaikki muu on ehtaa lihaa ja luuta, omaa vauvaani. Seuraava aika annettiin ensi torstaiksi, silloin siis rv 41+0, ja toivon tosiaan, ettei tarvitsisi enää mennä. Yliaikaiskontrolli on Vaasassa aina 12 pv lasketun ajan jälkeen. Saapa nähdä, miten tämän mimmin käy. Esikoinen tosiaan meni 6 pv yli la:n ja syntyi muutama tunti ennen omia synttäreitäni. Nyt jos menisi saman verran yli, olisivat sinä päivänä lapsen isukin synttärit. Odottaneeko niitä?

Koetetaan jaksaa, vaikka täällä mieli jo kovasti herkkänä välillä onkin! Onneksi paino oli suklaasyöppöydestäni huolimatta MYSTEERINOMAISESTI tippunut. Olenkin jatkanut valitsemallani tiellä avaten tänään jälleen uuden konvehtirasian.

Vitanova rv 40+0

Olen aktiivisesti lueskellut joulupinoa, mutta oma kirjoittaminen on aina vaan jäänyt. Eli meillä oli laskettu aika 15.12 ja vauva edelleen sisällä!!! Alkaa tuo vitutuskäyrä olemaan aikas suuri:( nyt olen tällä viikolla käynyt kahdesti PHKS:ssä (ti ja nyt tänä aamuna) ja nyt viimein sovittiin käynnistysaika lauantaille eli viikkoja silloin 42+2. Ymmärrän toki että käynnistystä on turha aloittaa kun paikat on todella epäkypsät, sentti kohdunsuuta ja hädin sormelle auki, mutta kuitenkin... että voi olla odottavan aika pitkä. Lääkäri oli onneksi todella mukava ja jaksoi selittää, miksi laittaa vielä kotiin ja muutenkin kertoi koko ajan mitä teki ja näki.

Meillä on tosiaan esikoinen tulossa ja minulla pitkä kierto (n.42pv.), joten nämä kuulemma vaikuttavat. Onneksi vauvalla on kaikki kunnossa, vettä riittää ja istukka vain hieman kalkkeutunut. Liikkuu edelleen paljon, mutta on kuitenkin hyvin kiinnittynyt. Painoarvio oli tänään 3560g, eli ihan mukavan kokoinen. Vauvalla on kuulemma pitkät sääret;)

Tosin tän päivän keikan jälkeen päätin, että nythän ei sitten vauva tule vasta kuin ens vuoden puolella. Kun kerta on vauva, sekä äiti jaksanut odottaa näinkin pitkään, voi sitten odottaa la-su väliseen yöhön;) Olisihan se hienoa synnyttää ensimmäinen lahtelainen vuosimallia 2006!!

Paljon onnea kaikille Joulumuoreille, jotka olette pienokaisenne saaneet, olette joka päivä olleet mielessäni kun olen pinoa lukenut. Paljon onnea ja voimia myös jäljellä oleville, kuinkakohan moni siirtyy tammikuisiin?

Terveisin Niina ja uskomaton tenava 42+0

Tällä puolen ollaan VIELÄKI=)Onneks on muitaki 41 viikkolaisia=)

Mulla oli l.a 18 päivä,.eli nyt 41+4 ,.käynnistys 1.1 klo 10=)kääks!

koskaan ei oo tarvinu käynnistää,.tämä siis jo neljäs raskaus,.edel.syntyny,.40+5,40+2,40+5..edellinen synty paris tunnis..eile nlassa kävin ,.huomena uuestaan,.ultran mukaan painaaki 4200g,.muut painanu 3510-3605g..

ON TÄÄ RANKKAA TÄÄ LOPPU=)KOITETAAN JAKSAA VIELÄ HETKI=)maaliskuusta asti oottanu että olis meillä jouluna vauva ,.niin EI NIIN EI=)Masentaa ihan jo ku ei jaksa ku joka paikka kipeenä,päästä alapäähän....ja huoli vielä vauvasta et pysyis nyt HENGIS =)

Ärsyttäää suunnattomasti ku jotku sitte kehtaa kitistä yö valvomista vauvan kans ,.sitähän se sitte on seuraavat vuodet,.oisin toooooooosi ONNELLINEN ku saisin jo NYYTIN HENGIS tähän maailmaan=)

Tulipahan tekstiä mut tälläne fiilis täälä=)

T;ama

..en tiedä tehdäänkö niitä käynnistyksiä täällä sunnuntaisin, mutta näköjään ainakin lauantaisin ja juhlapyhistä välittämättä. Minulla näet se käynnistysaika nyt lauantaina 31.12. klo 9:30. Aiemmin itse uumoilin, että eikai ne nyt juhlapyhinä käynnistä, mutta kyllä vaan. Tasan 42+0!

Ja noista neuvolakäynneistä.. Se että et ole ensisynnyttäjä on varmaan just syynä noihin harvempiin käynteihisi.. Minä tälläisenä noviisina siellä ramppaan.. =) Ja arvot senku paranee loppua kohden! Onpahan nyt sit käyty koko veromarkkojen edestä ainakin tämän ekan kanssa noissa neuvoloissa!!

Mutta lauantaita pelolla odotellen,

Zeta (edelleen 41+5)

Mulla on kerrankin rauhallinen fiilis tämän vauvan suhteen, tulee sitten kun on tullakseen. Eilen oli niin mukava neuvolakeikka, että sekin jo pelkästään piristi mieltä. Mulla on ollu kolmella edellisellä kerralla eri täti ja nyt oli pitkästä aikaa oma, joka on ihan mun lemppari.

Tosiaan nuo käynnistysajat vaihtelevat aika paljonkin. Jorvissa on ihan vakkarikäytäntö, että yliaikaiskontrollit on 41+3 ja 41+6 ja sitten 42+2 käynnistetään, jos ei aiemmin ole aihetta.

Eilen sain vähän painoarviotakin, siis ihan mahan päältä vaan tunnustellen. Sen mukaan vauva ois 3,5-3,7 kg eli ihan ok, mutta hirvittää silti, että onkin isompi. Elelen nimitäin myös suklaalla ja pipareilla ja välillä otan Rennietä päälle :)

Itse asiassa meillä onkin päivä taas jo pitkällä, tyttö meni 20.30 nukkumaan ja heräsi siinä vähän viiden jälkeen. Yhdeksään asti sain sitä valvotettua ja sitten oli pakko pistää typsy päikkäreille. Saas nähdä, millaisen raivopään isi tapaa illalla kotiutuessaan.

Mutta, koitetaan nyt pitää näitä pinoja yllä. Kärsivällisyyttä ja tsemppiä kaikille!

kaaka ja Tilkku 40+2

Anteeksi että pomppailen tänne pinoon seuraksesi näin yhtäkkiä, olen kyllä aktiivisesti taustaillut.. vähiin käy nää joulukuiset! Pakko oli vaan kirjoittaa, kun katselin tuosta listasta, että EKKS:aan olet synnyttämään menossa.

Itsekin joulukuinen olen (la oli 17.12.), ja EKKS:aan menossa nähtävästi lauantaina käynnistykseen! Tänään on viimeinen neuvola.

Sitä vaan olin ihmetellyt, kun muistaakseni jo aiemmin kirjoittelit, että sinulla saattoi nyt loppuaikanakin olla reilusti neuvolakerroilla väliä. Itselläni oli viikkojen 36-40 välillä kerran viikkoon, ja viikon 40 jälk. 2 krt vkossa. Aika huimasti voi käyntikerrat saman sairaanhoitopiirin/kaupungin(?) sisällä vaihdella (itse olen LPR:sta).

Ja vielä tuosta yliaikaiskontrollista, sellaisesta minulle ei ole missään vaiheessa puhuttukaan! Ainoastaan käynnistyksesta tasan 2 vkoa la:n jälkeen. Näiden laskuoppien (ja neuvolatädin) mukaan se olisi siis 31.12., tänään tosin on se viimeinen neuvola, joten varmaankin saan puhnummeron josta tuota aikaa varailla. Sittenhän se varmistuu, että koska käynnistellään (tää tupajumi ei tunnu muuten ulos tulevan).

Alkaa jo pikku hiljaa jänskättämään, jos sinne käynnistykseen tosiaan joutuu! Arvasin, että yli la:n menee (esikoinen kyseessä), mutta että näin paljon!! IIKS!!

-Zeta 41+5

Minä olenkin joka välissä valittanut, ettei ole niitä supistuksia omasta takaa. No eilen oli tunnin ajan 10 minuutin välein. Loppuivat tunniksi ja sitten tuli taas kolme kokonaista, kun menin nukkumaan. Yöllä heräsin sitten neljän maissa ja alkoi tulemaan 5 minuutin välein oikein kipeitä tapauksia. Ja annas olla, hiipuivat ja loppuivat kuuteen mennessä. Mutta sain päänsäryn ja väsymys on eiliseen verrattuna potenssiin 10!! Kolmet päiväunet olen tässä vaiheessa ottanut ja koko ajan väsyttää. Piti oikein pistää meikkiä naamaan, että piristyisin. On kuitenkin tuo esikoinen tuossa " hoidettavana" . Taitaa kohta olla toisinpäin, kun on mamma niin väsynyt.

Huomenna olen ehkä viisaampi, kun on se yliaikaistarkastus. En kyllä kovin pitkälle aio odottaa käynnistystä, kun olo on itselläni tällainen ja vauvalla liikkeet laiskoja. Edellisetkin on olleet käynistettyjä. Edellisen kerran olenkin nähdyt lääkäriä ja saanut ultrakuvaa nähdä rv 36+3. Silloin oli painoarvio jotain 2700 g ja arvioitu syntymäpaino rv 40 4000 g. Kolmas tulossa meille ja neuvola/lääkärikäynnit on varmaan neljäsosa esikoisen odotusajasta. Ihan niinkuin tässä tulisi jotenkin itse asiantuntijaksi... rehellisesti myönnän olevani pihalla kuin lumiukko. Ja tieto lisää tuskaa, ekalla kerralla olin onnellisen tietämätön kaikista mahdollisista asioista, joita raskauden ja synnytyksen aikana voi tapahtua.

*Kitta75 ja masuvauva rv 40+6*

Niinhän siinä sit kävi kuten yksipäivä kirjoittelin. Huomenna oisi käynti synnärillä tän turvotuksen takia. Painoa oli tullut viime keskiviikosta 5KILOA, AAPUUVA... Verenpaine oli hiukka noussu ja pissiki oli silti puhdasta (oisko toi suklaan syönti tehny tehtäväsä ;) )

Tai sit tää on jokin piilevä myrkytys.

No toisaalta kiva nähä vaavi huomen ultrassa ja saan luultavasti kokoarvionki. Tähän asti lääkäri vaan sanonut ettei ainakaan ole yhtä iso kuin esikoinen (4390g) silti napa vetää viimesiään ja mitatki on monta senttiä suurempia ku sillon.

Vaikkakin vaavi kyl mahtuu viel käänteleen itteesä puolelta toiselle. Ei oo viel asettunu lähtökuoppaansa =D Huomen ollaan sit senki suhteen viisaampia.

Toivon todella ettei olisi mitään erikoista ja jouduttaisi käynnistämään. Monien muitten lailla todellakin toivon syntymää tammikuussa. (menkkojen mukaan laskettu aikahan oisi vasta huomen, eli toivos on hyvä elää...)

Katellaanpa sit huomen, mikä oli tuomio jos etes takas kotio päästävät

:(

Jalat tiukasti ristissä viel pari päivää meillä lopuilla...

T: K ja vaavi rv 40+6

Päiv

Yksin taidan täällä olla.Nyt on sitten ihan se asenne että ensi viikolla on ensimmäinen yliaikaiskontrolli(näin ainakin olen ymmärtänyt et olis 41+3?)Eiköhän meillä ole vauveli kainalossa viim.parin viikon päästä.Ei sitä meinaa kyllä millään tajuta.Aika rauhallinen olo on.Huomenna neuvola.Viime yökin meni suht hyvin.Nukuin 21-02 ja 05-08.

Ääh!Meillä on vähän känkkä aamu.Tyttö haluais olla koko ajan sylissä ja rusinatkin pitäis syöttää.Ei yhtään jaksas kuunnella toisen narinaa.No jos se päivä tästä kirkastuisi tytöllekin.Heräsi tänään tavallista aikaisemmin kun oli omassa sängyssä.

No täällä sitä vatsaa vaan kasvatellaan.Saattaa vauvallekin tulla kunnon kasvupyrähdys kun äiti elää suklaalla=)

rvko40+4

Tämä " pyrstötähti" pysyy sisällä niin kauan kunnes ulos otetaan (ens ti), ei minkäänlaista merkkiä synnytystouhuista. Myönnettäköön, että olo on hieman pettynyt. No, pääasia että nyt syntyy - tyyli on vapaa. Tänään neuvolassa kaikki ok, joten seuraavan kerran kipaisenkin 3.1. aamulla kimpsuineni vauvanhakureissulle. Uskomatonta! Jaksamista kaikille, vielä viimeinen rutistus!

Tiikuri ja vaava 39+6

Eli täällä sitä vaan kotona sitkeesti roikutaan. Olossa ei enää ole liiemmin kehumista, kolottaa, närästää, päätä särkee ja sen semmoista kivaa.

Neuvolassa käyty tällä viikolla jo kahdesti, ja huomennakin pitäs vielä siellä pyörähtää. Vähän on viitteitä alkavaan myrkytykseen joten tiiviisti seurataan.

Tosin nyt olen jo valmis tätä pakettia ensi vuodelle odottamaan, mutta saas nähdä kuin käy. Vauva ei oo laskeutunut yhtään, eikä kiinnittynyt mihinkään, joten ei ainakaan itse edesauta synnytyksen käynnistymistä.

Kättärin yliaikakontrolli on sit ens viikon keskiviikkona jos siine asti pysyttelee sisäpuolella.

Tsemppiä kaikille viimemetreille!

Tintti99 rv 40+4

Olen uudelleen synnyttäjä niin voi olla ettei sen takia ole ihan niin useasti ollut noita neuvoloita.(eli 35+1,37+3lääkäri,38+4,39+4 ja sit huomenna40+5)Itsestä vaan tuntuu nuo muutaman päivän heitotkin niin pitkältä ajalta kun ennen kävin maanantaisin niin nyt sitten loppuviikosta=)

Tuosta yliaikaiskontrollista sen verran että olen vaan täältä palstalta lukenut että moni käy niin ajattelin sitten että niin on myös täällä.Ehdin jo niin toivoa että ensiviikolla olisi päässyt ultraan.Meille tulee sitten se rvko42 8.1 näinköhän käynnistyksiä tehdään sunnuntaisin?

No huomenna olen taas viisaampi neuvolan jälkeen niin tulen sitten taas kertomaan kuulumisia.

edelleen40+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat