Seuraa 

JIPPII!!

Meillä eka ultra takana ja ihana pieni nyytti siellä mahassa polskutteli!

Oli viikkoja kasassa sen verran ku pitikin eli 11+ mutta koska tää ultra-aika siirtyi vähän liian aikaseen vaiheeseen niin sain vielä uuden ajan mahalaukun tarkistusta varten. Sain myös yhden ylimääräisen ajan koska niillä oli jonkun koulutuksen takia tarjolla! Ihanaa kun voi käydä katsomassa pientä monta kertaa!

Ei tätä onnea voi edes käsittää. Nyt tuntuu ettei edes pelota että jotain ikävää voisi vielä sattua kun on jo näin pitkälle päässyt ja nähnyt että oikeasti mahassa asutaan! Nyt vaan haluais että se heinäkuu jo tulis että sais nähdä sen ihanan otuksen!

Erittäin ihanaa torstaita kaikille heiniksille!!!

T. Myyti 11+3 ja tyttö 1v9kk

Sivut

Kommentit (23)

ihana lukea että monella oli uttra ja kaikki hyvin!!! itse odotan vielä tammikuun puoleen väliin ennen kuin pääsen sinne! ensi viikolla eka lääkärin käynti ja toivon silloin kuulevani edes sydän äänet,kun ei viimeksi neuvolassa niitä edes yritetty kuunnella.

joku kyseli noista rattaista. ite oon kans asiaa pohtinut kun meillä esikoinen on 1v ja 8kk kun toinen tulee,joten kait sitä pitää jotkin menopelit hankkia.jos käytettynä sais niin olis hyvä!

mulla väsymys painaa edelleen ja kamala turvotus on päällä. mies jo kyseli yks ilta et miten toi sun masu voi olla noin iso! mut ei se oo iso aamulla vaan illalla aina turvottaa kauheesti.

onko kukaan muuten nähny np-ultrassa vielä sukupuolta??? mua niin kamalasti kiinnostais et kumpi sieltä tulee. olo on kuitenkin erilainen kuin esikoista odottaessa joka on poika. salaa toivon sitä pikku rinsessaa :)

katjuska rv 10+4 kait?

Joulu tuli ja meni, eikä ole oikein ehtinyt palstailemaan. Ja pahoinvointi on ollut edelleen aika tuskallista, mutta onneksi ei ainakaan sairaalaan asti ole tarvinnut mennä uudestaan. Neljä päivää oli hyvä olo, nyt taas kaksi päivää ollut aika etova olo ympäri vuorokauden.

Voi hitsi, mulla np-ultra vasta 13.1 ja vielä perjantai, kääk. Samalla on lääkärin vastaanotto, mulla on iso kysta ja nyt tsekataan miltä se näyttää. Toivottavasti olis hävinnyt.

Mä tässä jo rupesin pohtimaan vaunu-asiaa...ensin oli itsestään selvää että uusia vaunuja ei hommata. Mutta esikoinen on kuitenkin vasta 2,5v kun vauva syntyy, joten musta tuntuu että pelkkä seisomalauta ei riitä. Ainakaan tällä hetkellä ei tulisi kuuloonkaan. Mitenkäs muut heinikset jolla pieniä taaperoita, meinaatteko hommata kaksostenrattaat vai kuinka.

No, mutta mukavaa torstaita ja kohta on taas viikonloppu.

T:Tiziana rv 11+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onnittelut kaikille hyviä ultra kuulumisia saaneille. Itsellä np-ultra vasta 10.1, joten vielä vähän aikaa ennenkuin pääsee taas näkemään pikkaraisen.

Lääkärineuvola oli eilen ja sydänäänet kuuluivat tomerasti heti kun anturi mahan päälle laitetettiin:) Syke oli 170 luokkaa, joten taitaa tulla meille neljäs prinsessa jos sykkeisiin on uskominen;) Kaikki oli aivan hienosti ja nyt voi rauhallisin mielin odotella ultraa, kun alkaa tämä 12.s viikkokin olla kohta paremmalla puolella.

Jaja ja pikkarainen rv 11+3

Ensiksi: Kukkuu, ihanaa " nähdä" :) *vilkutus* Mukavaa palstailla taas yhdessä, toivottavasti susta tulee vakkari täälläkin, on niin mukavaa seurata jo aiemmin tutuksi tulleiden nikkien kuulumisia. Meilläkin tulee lapsille sitten aikas lailla sama ikäero :)

Rattaista. Kun me suunniteltiin toista lasta, ajattelin, että ehdottomasti ostamme käytetyt kaksosten matkarattaat, vierekkäin istuttavat. Matkarattaat siksi, että ne mahtuvat autonperälle, meillä on nytkin matkikset autonperällä koko ajan ja ne ovat palvelleet meitä ahkerasti mummoloissa, kauppareissuilla ja kaupungilla yms.. Mutta nyt olen saanut noihin yhden istuttaviin vaunuihimme sisaristuimen, ja nuo meidän vaunut on niin ihanat ja hyvin palvelleet, että haluaisin kyllä niitä vielä käyttää. En tiedä kuinkahan kätevää tuo sitten on esim. just kauppareissuilla (meilläkin ostoskeskukseen matkaa noin 15 min kävellen...ainiin, paitsi ollaan kyllä muuttamassa...), että onkohan se kuinka vaikea riisua vauvaa vaunuista esikon " alta" . Homma ei varmaankaan ole ainakaan aivan yhtä nopeaa ja vaivatonta, kuin vaan yhden lapsen kans.

Suurin tarve vaunuille meillä on just noidenkauppa reissujen ja sitten myös unien ajalle, luulisin että pärjätään noista vanhoilla vaunuilla ja sisaristuimella, eikö??! Ja ikäeroa tulossa siis 1v10kk. Sitten olenkin alkanut miettiä, että jospa emme hankkisi koko tuplarattaita, vaan ostaisin vaan kulkemista helpottamaan liinan. Me käydään perhekerhossa, joss on äiti, jolla on vauva ja toinen pieni lapsi. Vauva kulkee aina niin kätevän näköisesti liinassa mukana, ulos mennessäkään ei tarvitse pukea kuin yksi lapsi, vauvalle liinaan vaan tumput jalkoihin ja käsiin ja hattu päähän ja äidin takki kiinni ja eikun menoksi. Näyttää ainakin helpolta, mahtaisikohan toimia meillä...?? Onko täällä liinailijoita, puhukaapas mua ympäri ja vakuuttakaa mut liinan oston kannattavuudesta :)

Oli kyllä ihanaa lukea kaikkien hyviä ultra kuulumisia :) Täälläkin ollaan vielä ihan onnesta mykkkyrällä. Voi, alkaisipa maha jo kunnolla näkyä ja kasvaa! Ihanaa, meille tulee heinä-vauva :)))

Niinaemo ja itunen rv 12+3 sekä Mimosa pian 1v 4kk

Minäkin sain kutsun np-ultraan vaikka hiukka jo epäilin että saiko neuvolatäti toimitettua papereitani naikkarille, mutta oli hän saanut :)

Hän kun on hiukka ns hömelön oloinen.

Nyt pitäisi odottaa pari viikkoa ennen kuin pääsee ultraan katsomaan vauvelia uudestaan. Eka ultra kun käytiin niin aikaisessa vaiheessa kun vko 6+3. Silloin ei saatu kunnon näkymää eli näkyi vain että syke löytyi.

vkot 11+3, tyttö 3.5 vuotta ja poika 11 vuotta

En muista olenko jo aiemmin kirjoittanut johonkin Heinisten juttuihin...

Meillä ollaan tänään menossa viikoilla 11+1, ja np-ultra on " vasta" 10.1., joten vielä runsaan viikon pitää odottaa ja jännittää :)

Oltiin kylläkin neljä-viisi viikkoa sitten alkuraskauden ultrassa, jolloin kaikki oli hyvin, toivottavasti on edelleenkin.

Mukavaa torstaita kaikille!

Maaria

ONNEA kaikille ultrassa käyneille!! :)

Mä joudun odottelemaan ainaki yli kuukauden vielä ennen ku pääsen ultraan..mut oon onnellinen teidän puolesta:)

Mullakaan ei muuta tekemistä kun pyöriä täällä.. esikoinen ulkona ja kakkonen nukkuu. Olen vaan niiiiin onnellinen!

Vaunuista: ite olin alusta alkaen ajatellut ostaa tuplarattaat kun kolmas syntyy, kakkonen sillon 1v8kk. Pitää vaan pistää myyntiin nuo edelliset ja metsästää uusia... Netissä oon kattellu eri malleja ja pikkusen himottais nuo kolmipyöräiset, mutta onko niistä sitten Suomen talveen..se kun tulee joka vuosi takasin... toisaalta olen myös ajatellut noita peräkkäin istuttavia, jos kakkonen on kauheen mustis ja sit nipistelee vauvaa kun ne on vierekkäin.. Kertokaa mitä teillä muilla on mielessä!!

Oliko täällä joku muu jolla on migreeniä??? Pyysin tänään lääkäriltä muutakin kuin Panadolia jalääkäri kirjotti mulle Panacodia. Se on nyt sit kolmio-lääke, toivotaan että olis enemmän apua..

Ja lopuks: Perhana kun tuo paino on ruvennut nousemaan.. heti kun paha olo loppu, olen syönyt mitä vaan ja tulos on jo kilon nousu :-( mulle kun ei niitä kiloja nyt kauhiasti tarttis tulla.. lähtöpaino oli 73kg..Käääk..

Hyviä vointeja kaikille!!

Kukas tietäis, mikä on normaalipainoisten painoindeksi,ts mikä on ylipainoon raja...!? Minusta on vähän outoa, kun täällä päin tehdään nykyään sokerirasitus testit kuulemma kaikille odottajille, joilla painoindeksi on raskauden alkaessa 25 tai yli. Siis onko tuo joku 25 jo joku ylipainon raja?? Mulla oli painoindeksi siis 26 ja mullakin ois nuo rasitustestit siis raskauden puolivälin jälkeen tiedossa. Mutta kun enhän minä ole edes lihava :) Tai siis, en ole kuvitellut olevani mitenkään normaalipainon ylärajoillakaan. Eikö sokerirasitustesteihin laiteta leensä odottajat, joilla paino nousee runsaasti, tai joilla lähtöpaino on korkea. En ole ikinä mikään kovin kevytrakenteinen tai hoikka ollut, mutta en kyllä ole mieltänyt itseäni ylipainoiseksikaan. Tämmöinen " normaali" rakenteinen minä olen, leveälanteinen vain. Miksihän se testi pitää tehdä, kun esikoltakaan ei ollut mitään ongelmia painon nousunkaan eikä sokereiden kans...??!

Oi, miten ihanaa kuulla teidän ultrakuulumisianne ja että kaikki on hyvin! Itselläni ensimmäinen ultra onkin vasta 12 + 5 eli 18.1.06. Toisaalta kävin alkuraskauden ultraäänellä varmistuttamassa, että kaikki on kuten pitääkin, niin ehdin sinne hieman myöhemminkin. :)

Meillä ikäeroksi tulee (näiltä näkymin) n. 2v. tai hieman alle. Olen vakavasti harkinnut ostavani kaksosten matkarattaat. Vaunut ovat olleet oikein hyvät ja tukevat, mutta kunnollisia matkarattaita ei vain koskaan tullut hankituksi. Yhdet käytetyt ostettiin, mutta ne eivät ole olleet kovin hyvät. Vaunuista toki saa myös rattaat, mutta matkarattaat ovat niin paljon kevyemmät. Täytyy siis laittaa harkintaan rattaiden ostaminen sitten lähempänä laskettua aikaa tai jopa vauvan syntymän jälkeen. Lähinnä kauppareissuja varten niitä tulen tarvitsemaan, muuten pihamaalla pystyy ulkoilemaan ja liikkumaan ilman niitäkin. :). Itse olisin kiinnostunut myös kantoliinoista, tytärtäni varten en vain tullut koskaan sitä hankkineeksi. Nyt olisi mukavaa kokeilla liinailua, sitten kun on vielä kaksi pientä.. :)

Mukavaa, kun alkaa olla takana päin se kauhea väsymys ja kuvotus. Myös minulla on kauheaa vatsan turvotusta etenkin iltaisin, vaikka vaaka ei ole vielä liikauttanut viisariaan yhtään ylemmäksi. No, vielä sitä painoa ehtii tulemaan. Tytöstä sitä tulikin niin paljon, että tällä kertaa liikun enemmän ja pysyn erossa herkuista pieniä herkutteluhetkiä lukuunottamatta. Onneksi kaikki kilot lähtivät raskauden jälkeen, mutta olotila oli loppuajasta niin vaikea ison mahan ja massan kanssa, että en halua olla yhtä pitkä ja paksu tässä raskaudessa kuten viimeksi. :) Muutenkin kun olen vielä aika lyhyt...

Vauvantuoksuisia haaveita ja mukavaa viikkoa heiniksille!

t. Saraida rv 10+0

Onnea Myyti ja Maryanne hienoista ultranäkymistä! Samanlaista oli täälläkin :o) Pikkuinen liikkui reippaasti ja sydän löi napakasti. Kaikki, mitä tässä vaiheessa voi nähdä, oli ok. Niskaturvotusta oli 1-1,2mm eli normaali, ei sitten muihin tutkimuksiin mennäkään. La siirtyi neuvolan arviosta 8 päivää eli on nyt sitten 15.7., mutta tiesinkin tuon etukäteen ja olen laskenut viikkoja sen mukaan.

Tinka rv 11+5

Juuri kun ajattelin pari päivää sitten että naama on jo paremmassa kunnossa, niin eiköhän viimeyönä noussut valtavasti pieniä punaisia näppyjä toinen poski täyteen! Täytynee lähteä varmaan kosmetologille kun saan tämän yövuoroputken tehtyä.

Toinen murhe on nuo lonkat, joista eilen neuvolassa olikin puhetta. VAikka ei ollut edes mikään kiire yö töissä niin silti nyt lonkat taas kipuilevat. Kohta joudun kyllä luovuttamaan ja jäämään saikun puolelle jos tuo nyt jatkuu. Täytyy nyt katsoa jos ens. yön jaksais paratabsin turvin.

Mutta iloistakin kuulumista! En ole varma, mutta ihan kuin tyyppi olisi liikkunut. Aikaisemmin olen tuntenut sata varmasti liikkeitä kohdunsuun kohdalla (varmaan aina silloin kun tyyppi potkii alaspäin)...sellaisia epäsäännöllisiä töytäisyitä ja vihlaisuita ja puristusta-venytystä, mutta nyt tuntuu ylempänä sellaista pientä kuplimista ja tökkimistä, ihan kuin olisi elohiiri, mutta satunnaista purinaa. HAssua :) Aamulla tuntui automatkalla ja nyt herätessäni tässä makuulla pötkötellessä.

Ainiin siitä uudesta vuodesta joku kyseli... no töissähän minä :) Mutta aina ollaan töihin herkut tuotu uudenvuoden kunniaksi niin että toivotaan että olisi rauhallista.

Ninni rv 14+1

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille!

Eli noista tuplarattaista... Meillä on kahden ekan lapsen ikäero 2v3kk ja alkuun kokeiltiin pärjätä sisaristuimella, ihan vain koska hissiin ei mahtunut tuplia. Muutettiin ja ostettiin tuplat. Ne on ollu aivan mielettömän hyvä ratkaisu, suosittelen lämpimästi. Meillä on Emmaljungan EC2, taitaa pitkälti vastata Twin Scooteria. Niistä pitäisi nyt päästä eroon, joten... ;) (JKL:n seutu)

Suosittelen kaikille paljon jalkojen päällä oleville tukivyötä. Kertakaikkiaan tämä on hyvä keksintö. Tänään on ensimmäinen päivä töissä, ettei selkään koske kotona.

Pitänee mennä makkarakastikkeen tekoon, nam! :)

Heddastiina 12+6

Minulla oli ultra juuri sopivasti ennen joulua perjantaina niin sai hyvällä mielin aloittaa joulun juhlimisen kun kaikki oli hyvin. Niskaturvotusta 1.6 ja pituutta enpä tarkalleen muista 7-8 cm.

Muuten on väsynyt olo kun esikoisella 1 v 1 kk aloitin tapaninpäivän iltana unikoulun. ekana yönä itki vain 20min kerran ja rauhoittu omaan sänkyyn. kaksi viime yötä on ollut yhtä kaaosta. valvottu 2-3h putkeen keskellä yötä. pakko tuo unikoulu oli aloittaa ei jaksa kesällä syöttää molempia VAUVOJA.

en tiiä joko maha on putkahtanut koska kotona olen päivät ja trikoissa kuljen. vielä mahtuu farkut jotka tilasin syksyllä ja ne oli silloin tosi reilut mutta nyt ovat mukavan sopivat. esikoisen aikaan taisin jo nyt käyttää mammahousuja kun siihen aikaan kuljin normaalisti niin tiukoissa housuissa.

sassa 13+2

Meni siellä sairaalassa sitten kolme päivää ja nyt kokeillaan onnistuuko kotona olo. Aika rajusti vieläkin oksentelen, mutta iltapala on pysynyt sentäs sisällä=) Tuntuu kyllä, että joudun varmana jossain vaiheessa takasin=( vaan eipä ole mulla valittamista, naapurisängyn äiti oli ollut sairaalassa jo 9 viikkoa!

mekin ollaan ajateltu tuplarattaita, kun tuo ikäero tulee olemaan n.2-v tai hiukan vähemmän. Nyt hyytyy voimat, painun vaaka tasoon!

Wekku rv.11

Aivan ihania uutisia kaikilta! Oih.. *huokaa* Kyllä tämä raskaana olo onkin sitten ihanaa :)

Liikkeistä, eiköhän jo varhaisimmat voi tunteakin pieniä kuplia. Itse olen kanssa pikku hiljaa alkanut odottelemaan kun ystäväni sanoi että viikoilla 14 alkoi toisesta lapsesta jo tuntumaan. Tosin mulla on suuri kohtu ja esikoisestakin tunsin vasta viikolla 18, mutta josko se pikkuinen kävisi oikein tuossa kohdun " laidalla" pikkaisen tönäisemässä ;)

Muuten kaikki ok, etominen alkoi uudestaan ja varpaat&sormet varmaan kohta kuoliossa kun niin jäässä mutta muuten siis ihan jees :D

Sellaista siis tänne päin :)

Terkuin Jenni ja X 13+3

En vielä ehtinyt tässä tohinoissani paljon muuta pinoa lukea, mutta onnea muille, joilla ultrassa meni hyvin, toivottavasti ei kellekään tullut ja tule huonoja uutisia!

Mutta ette ikinä usko, meille on tulossa ihan oikea vauva :))) Siellä se mun mahassa kaikessa rauhassa köllötteli, kaikesta jännityksestäni ja huolesta autuaan tietämättömänä ja heilutteli pieniä sieviä käsiään :) Voi siellä se oli, aivan totta, me nähtiin!! Ihan oikea ihmisen alku :) Tuntuupa hyvälle, meille tulee kuulkaa vauva :)))

Ihanaa, ihanaa! Oon ihan :))) Nyt ei kun uusia pikuruisia vaippoja tilailemaan ja vertailemaan ja tekemään. Jee, meille tulee uusi vaippapylly :) (Käytetään siis kestoja...)

Nyt on mentävä, palaan ehkä vielä... Viikot vastasivat muuten päivälleen ultrassa noita neuvolan antamia.. Nyt meen!

Niinaemo 12+4

Täälläkin se pikkuinen on siellä masussa edelleen ja jatkaa kovaa kasvuaan :) Mua jännitti ihan kamalasti mennä sinne äippäpolille, että ajoin eka harhaan, sitten en löytänyt parkkipaikkaa ja sitten vielä melkein myöhästyin sieltä ultrasta ;) Että alkoipa reissu hyvin ;)

No, sitten pääsin vihdoin sinne ultraan..Kätilö alkoi ultraamaan ja sanoi, että hyvin näkyy, nukkuu vain..Ekaksi katsoi sen niskaturvotuksen, joka oli 1,9 eli OK. Sitten alkoi näyttämään muita juttuja. Kaunis pieni selkäranka, kylkiluut ja lantio näkyi todella hyvin! Erotin ne itsekin aivan selvästi. Sitten löytyi sydän kaikkine kammioineen ja se toimi niinkuin pitääkin. Aivotkin näkyivät..(sitä nyt en välttämättä olisi halunnut nähdä ;) vaikkei ne kovin selkeät olleetkaan..) Sitten löytyi mahalaukku, virtsarakko, munuaiset.. Ainakin toinen käsi oli koukussa ja nyrkki kiinni leuan alla, toinen ilmeisesti oli suorana. Jalat olivat koukussa, välillä toinen tosin kävi suorana..Pieni leuka näkyi selvästi, sekä silmä- ja nenäkuopat. Tämän jälkeen sitten mittailtiin pää-perämitta (8 cm), reisiluun ja ilm. pään halkaisija tms. Kätilö rupesi kyselemään, että milläs viikolla sun pitäis olla menossa? No, mä vaan et 12+3 ja et miten niin? No, se ei kuulemma vastannut viikkoja..Mä jo kerkesin vähän säikähtämään, kunnes se sanoi viikkojen olevan pidemmällä..

Nyt siis ollaan 10 päivää pidemmällä ja laskettu aika siirtyi, uusi LA on 30.6. mutta eihän se vielä silloin synny, joten pysyttelen täällä heiniksissä :) Nauroinkin kätilölle, että todennäköisesti tulen tänne kuitenkin vasta heinäkuussa, kun esikoinenkin meni reippaasti yli..

Olenkin tässä muutamina päivinä aivan kuin tuntenut mahassa jotain " liikettä" vähän kuin kuplimista tms..ja joitakin muitakin tuntemuksia..Voihan ne toki vielä tässä vaiheessa olla jotain mukatuntemuksiakin ;) Etova olo jatkuu satunnaisesti, vaikka senhän pitäisi olla jo ohi. Aamukin alkoi erittäin " mukavasti" , kun kissa oli oksentanut matolle ja mun OLISI pitänyt siivota se, mutta kun katsoin sitä niin johan lensi itselläkin yli. Onneksi kerkesin sotkemaan vain vessan seinät..Ei kiva! Väsymystäkin on. Mulla on koko ajan aikas poika-olo, kun mulla kans kynnet kasvaa ihan sairaan nopeasti eikä lohkeile niinkuin ennen. Muutenkin tämä on mennyt " helpommin" tähän asti. Maha ei ole kasvanut tai no, mistäs mä noiden läskien alle näen ;) Mutta isompia vaatteita en ole joutunut käyttämään.

Lähdin ultran jälkeen hyvillä mielin ale-ostoksille :) Esikoiselle tuli ostettua aluspaita ja pikkarit, ja sitten tälle uudelle tulokkaalle ostin 3 2:n hinnalla pikkubodeja, joista 2 lyhythihaista (kesää ajatellen), sitten ostin sellaisen vaalean vihreäraidallisen pikkumyssyn ja jäihän sitä matkaan myös sellainen pieni peitto (muka pikkusängyn päiväpeitto) mutta keksin sille kyllä ihan muuta käyttöä. Se oli sellainen valko-vaaleansininen, jossa oli nalleja ja palloja. Se käy todella hyvin myös muunlaisena peittona, esim. sitten isompana lattialla köllimisalustana ;) Mitähän mies tuumaa taas mun ostoksiin ;) Olin vain niin innoissani pikkuisesta!

Mutta nyt toisillekin tilaa ;)

~suviande ja öttiäinen siis 13+5~

Tervehdys!

Ja onnea kaikille ultrassa käyneille!! Teitä olikin paljon ja kaikkien uutiset olivat loistavan hyviä...tosi hienoa :)

Meidän kaksivuotias hyppäsi tänään mun vatsan päälle, ja nyt hiukan pelottaa voisko tollanen tönäisy saada jotain ikävää aikaan. Ehkä pitäis kysyä neuvolasta. Mulla on mieli ollut muutenkin alavireinen, kun olen ensi viikolla aloittamassa työt saamassani työpaikassa, ja etukäteen hirvittää ja masentaa kertoa raskaudesta. Tiedän ettei vastaanotto ole mikään hyvä (ei ole aikaisemminkaan ollut siin samassa paikassa) ja nyt vielä pomonani on tosi hermoheikko tyyppi ja kuulemma väkivaltainenkin. Eli suorastaan pelottaa koko tilanne. Välillä kaduttaa, että tuli ollenkaan haetuksi koko paikkaa :/.

Tällaisia mietteitä täällä, onneksi teillä muilla oli niiiin positiivisia viestejä, että väkisinkin vähän piristyy :)

Meri05 12+6

minustakin kummallisesti katsotaan nuo indexit:

Mulla 2 viimeisimmän lapsen syntymäpainot ovat olleet melkein 5kg, viimeisimmällä pituuttakin 56cm, paino noussut raskauden aikana 30kg (!)

Ja nyt kun kävin neuvolassa, painoindexini oli 23 ja terkka sanoi et sokerirasitusta ei tehdä raskauden aikana.

Kerroin edellisten painot ja sanoin haluavani siihen rasitukseen, mutta terkka sanoi, että vaikka nousisi miten paljon paino raskauden aikana, ei vaikuta, ne tuijottavat vain siihen lähtöpainoon : (

En kyllä ymmärrä, pelottaa että tämäkin on jättiläinen syntyessään, vaadin kyllä myöhemmin päästä siihen rasitukseen.

Ras-mam rv 10+0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat