Seuraa 

Itse kymmenen vuotta polttaneena, nyt räpiköin toista viikkoa lakossa. Lapsettomuudesta meidän kohdalla voitaneen puhua sillä ehkäisy on jätetty pois jo 4,5 vuotta sitten. Muutamia clomikuureja vuosien varrella syöty, mutta enempään en ole pystynyt. Ylimääräiset hormonit saavat minut todella oudoksi. Minulle on tehty myös laparoskopia, jonka tulos oli, että toinen munajohdin olisi tukossa, vaikka toinen lääkäri raporttia lukiessaan mutisi, ettei se voi pitää paikkaansa, vaan asia on tulkittu jotenkin väärin. Minulla on myös ajoittain hieman epäsäännöllinen kierto ja pitkä, tosin se on tasoittunut huomattavasti, kun suurimmat paineet lapsen saantiin ovat kadonneet. Miehen sperma on myös katsottu ja todettu sen olevan laadultaan keskimääräistä heikompaa, mutta määrä korvaa tilanteen plus miinus nollaksi, koska siitiöitä uiskenteli näytteessä viitearvoon nähden kolminkertainen määrä. Inseminaatio olisi seuraava toimi mihin meidän pitäisi ryhtyä, mutta minä en voi kuvitella, että saisin voimia siihen. Jo pelkät clomi-kuurit ovat olleet tosi rankkoja minulle. Ikää meillä on minulla 27 ja miehellä 29, joten sinällään kai pitäisi pikku hiljaa innostua jostain jos meinaa mitään!

Mutta jos on tupakoinnin vaikutuksista tarinoita, niin lukisin mielelläni!

Kommentit (1)

Ei löydy suoranaisia tarinoita, mutta tutkimustietoa vaikutuksesta kuitenkin. Tsemppiä että pysyt savuttomana, ajattele vaikka niin että turha sinun on omalla tupakoinnillasi heikentää onnistumisen mahdollisuuksia! Ero on tosi suuri. Näin minä sain itse lopetettua puolitoista kuukautta sitten ja nyt jännätäänIVF:n tulosta. Tylsää olis ajatella että inssitkin olis saattaneet tärpätä jos vaan olisin kyennyt aikaisemmin lopettamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat