Seuraa 

Itse kymmenen vuotta polttaneena, nyt räpiköin toista viikkoa lakossa. Lapsettomuudesta meidän kohdalla voitaneen puhua sillä ehkäisy on jätetty pois jo 4,5 vuotta sitten. Muutamia clomikuureja vuosien varrella syöty, mutta enempään en ole pystynyt. Ylimääräiset hormonit saavat minut todella oudoksi. Minulle on tehty myös laparoskopia, jonka tulos oli, että toinen munajohdin olisi tukossa, vaikka toinen lääkäri raporttia lukiessaan mutisi, ettei se voi pitää paikkaansa, vaan asia on tulkittu jotenkin väärin. Minulla on myös ajoittain hieman epäsäännöllinen kierto ja pitkä, tosin se on tasoittunut huomattavasti, kun suurimmat paineet lapsen saantiin ovat kadonneet. Miehen sperma on myös katsottu ja todettu sen olevan laadultaan keskimääräistä heikompaa, mutta määrä korvaa tilanteen plus miinus nollaksi, koska siitiöitä uiskenteli näytteessä viitearvoon nähden kolminkertainen määrä. Inseminaatio olisi seuraava toimi mihin meidän pitäisi ryhtyä, mutta minä en voi kuvitella, että saisin voimia siihen. Jo pelkät clomi-kuurit ovat olleet tosi rankkoja minulle. Ikää meillä on minulla 27 ja miehellä 29, joten sinällään kai pitäisi pikku hiljaa innostua jostain jos meinaa mitään!

Mutta jos on tupakoinnin vaikutuksista tarinoita, niin lukisin mielelläni!

Kommentit (10)

tavoistaan huolimatta ongelmia raskautua. Mutta mitä enemmän tätä elämää elän ja varsinkin tämän aiheen parissa, voin todeta, että asiat ovat hyvin hyvin yksilöllisiä! Kiitti kannustuksesta!

Kyllä mä uskon, että tupakointi on vaarallista, en ole sitä missään vaiheessa väittänytkään!! Voin vaan omalla kohdallani todeta, että ei se lopettaminen aina sitä lasta tuo. Motivaatio oli suuri lopettamiseen: saan lapsen, jos lopetan! Itse poltin 15 vuotta, ennenkuin tajusin lopettaa. Ilman lapsettomuutta en olisi varmaan lopettanutkaan, joten kai tästäkin kärsimyksestä (lapsettomuus) on minulle jotain hyötyä. :)

Ainakaan Helsingin VL ei sano juuta eikä jaata, vaikka polttaakin. Heidän mielestään sillä ei ole vaikutusta. Ja ainakin meidän kohdalla se on todistettu, että sillä ei ole vaikutusta: miehellä on hyvät siittiöt poltti hän tai ei. :) Eli ei vaikutusta! Ymmärsin että tarkoitit varmaan kunnallista (eivät aloita hoitoja ennen lopetusta).

Tällä ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, ei todellakaan!! Ymmärrän sen, että tupakka on myrkkyä (sekä passiivinen) ja ei kannata polttaa, olen samaa mieltä.

Tsemppiä lopettaneille!!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että menneisyydessäni kovana polttajana poltin vielä plussan tehtyäni (luomu), ja se oli sitten kohdun ulkoinen... sen jälkeen kärsein sekundäärisestä lapsettomuudesta vuosia, ja poltin edelleen.

viime kesäkuussa tein yllätysluomuplussan, kaiken järjen mukaan meillä ei olisi ollut mitään mahd ilman hoitoja raskautua, mutta niin vain mahdollisuus vielä annettiin, ja arvaa poltanko?

en enää ikinä, plussan tehtyäni lensi kaikki kessut roskiin, ei tehnyt edes mieli koska olin luvannut itselleni että en anna ikinä anteeksi jos nytkin menee pieleen idioottimaisen kessuttelun takia.

*kyllä laittoi ylempi taho miettimään*

Kerroit tuossa, että tupakointi lisää km ja extraa. Itselläni on ollut molemmat viimeisen vuoden aikana. Molemmilla kerroilla olen ollut autuaan tietämätön plussasta tupakoidessani. Extran aikana oli vuotoa ja testit negaa, ja kun sattui vappu niin vetelin sitten tupakkaakin vaikken hoidon ja piinan aikana polttanutkaan. Syksyllä olen taas polttanut, kun on ollut hoitotauko, ja ylläriluomuplussa päättyi heti keskenmenoon, tein vasta viikon jatkuneiden menkkojen jälkeen plussatestin...

Nyt olemme menossa kohti ekaa ivf:ää ja tupakat on taas heitetty nurkkaan. Mutta siis kiinnostaisi, että mistä tuo yhteys tupakoinnin ja km ja extran välillä johtuu??

ettei tupakointi terveellistä ole, yleisesti ottaen olen kuullut ja lukenut että tupakointi lisää ainakin extraa 2%.

googlettamalla löytyy lisäinfoa koska tähän tulisi niin pitkä romaani aiheesta etten sitä ala kirjoittamaan.

jos tupakoinnilla ei olisi mitään haittavaikutuksia, tuskin lääkärit sitä keltään kieltäisivät, eikös joissakin sairaaloissa kehoteta ensin lopettamaan ja vasta sitten aloitetaan hoidot? tai ainakin lopettaminen suotavaa?

Meillä lapsettomuutta n. 4 vuotta takana ja tupakoimattomuutta reilut 1,5 vuotta kummallakin. Eli ei ainakaan meillä auttanut asiaa, koska ei ole tullut plussan plussaa koskaan. Tupakoimattomuus on pop ja aion pitää siitä kiinni kaikesta huolimatta. Näin kuitenkin todistin, että ei se aina tupakasta ole kiinni, vaikka lääkärit niin väittävätkin!!

Tsemppiä kaikille lopettajille, helppoa se ei ole, kokemuksesta tiedän.

sai alkunsa kun olin ollut kuukauden lakossa=). Täysi yllätysvauva, kaksi olen saanut ivf:llä ja nyt neljättä odotan joka on sitten clomi-metuvauva=)...ja lakossa olen nyt ollut plussasta asti, eli reilu kuukauden.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat