Seuraa 

eli naperoni on 6 viikkoinen, ongelmana on kaikki, ainakin tuntuu siltä. Pisimmäit unet jotka neiti nukkuu on 1½ tuntia. Ja mahavaivoja valittaa koko ajan, syy siihen on kun omasta " tyhmyydestäni" olen antanut lohdutukseksi rintaa kun itkee. Ja napero on koko ajan täynnä. Olen syöksynyt omasta mielestäni pahaan kierteeseen johon yritän keksiä ratkaisua ennen kuin väsähdän. Alkaa tätä äitiä pikkasen väsyttämään. Tyttö itkee suurinpiirtein koko valveilla olo ajan, väsymystä ja mahaansa. Onko teillä hyviä keinoja tähän ongelmaani???

Kommentit (6)

Se ei tietysti lohduta omaan väsymykseen ja hätään nyt, mutta voit olla aivan varma, että vaihe menee ennen pitkää ohi. Tällä palstalla on ollut tosi paljon kirjoituksia huonosti nukkuvista ja itkuisista vauvoista ja erilaisia vinkkejä oireisiin. Jos vaan jaksat selailla...

Voit kokeilla esim:

- kantoliinaa/rintareppua

- cuplatonia (apteekista) aina ennen rintaa

- vyöhyketerapiaa, ei auttanut meillä, mutta monia muita on auttanut

- vatsalla nukuttamista, kun olet itse hereillä (ja voit valvoa, ettei pää käänny patjaan...)

- kiinnitä huomiota omaan ruokavalioon: älä syö mitään mausteista, suklaata, sipulia, omenaa, pähkinöitä...

- hiero vauvaa hellästi myötäpäivään (suoliston suuntaisesti) masun päältä, alaselästä, jalkapohjista...

Pyydä apuun ystäviä ja sukulaisia hyssyttämään vauvaa vaikka päivällä pariksi tunniksi, että voit itse nukkua tovin. Ja nuku tosiaan kaikki hetket, kun vauvakin nukkuu. Unohda kodinsiisteys jne. mutta syö, juo ja käy suihkussa :), se jotenkin piristi minua, kun tuntui ettei jaksa eikä pysty enää mitään.

Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se voisi rauhoittaa vauvaa niin, ettei aina rinnallla tarvisi rauhoittaa. Jos isä tai joku toinen aikuinen on saatavilla, pyydä häntä rauhoittamaan vauvaa ja ottamaan syliin. Näin vauva ei tunne rintamaidon hajua ja mahdollisesti rauhoittuu paremmin toisen syliin tutin kanssa. Meillä esikoinen ei suostunut alkuun ottaan tuttia ja tuttipulloa minulta, koska haistoi sen paremman. Sitten kun hän oppi imeen tuttia, kelpasi se myös minun tarjoamana.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat