Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei,

löytyykö täältä muita jotka panikoivat aivan mielettömästi.. onko lapsi terve vai ei...onko sokea..kuuro..yms.. Miten tässä voi raskausajasta nauttia kun koko ajan on sydän kurkussa. Ei tämän tällaista pitänyt olla. Tiedän että tämä on tosi tyhmää.. mutta en saa noita ajatuksia pois mielestä. Hulluksihan tässä tulee...

Onko muita...oletteko löytäneet jostain jotain apua... ??

Gia

Kommentit (1)

Samoissa tunnelmissa minäkin esikoistani odottelin. Huoli pikkuisen terveydestä ja voinnista oli raastava. Välillä saatoin ajatella, että koska näin kovin kannan huolta tulokkaan terveydestä, on siinä varmasti jotain vikaa. Kuvittelin, että minua ikäänkuin valmistellaan ottamaan vastaan sairas lapsi, tai kestämään vauvan kuoleminen kohtuun näillä ajatuksilla.

Ymmärrän huolesi ja siitä aiheutuvan tuskan. Uskon, että juuri näillä pelonsekaisilla ajatuksilla meitä valmistetaan äitiyteen. Odotusaikana pelkää keskenmenoa, kohtukuolemaa ja lapsen syntymistä sairaana. Kun vauva syntyy, pelkää kätkytkuolemaa ja milloin mitäkin virusta. Leikki-ikäisenä lapsi saattaa kolauttaa itsensä ja kohta lapsi on teini, jonka iltamenoja saa kauhistella sydän syrjällään. Lopulta lapsi on aikuinen, joka muuttaa pois kotoa ja sitten ei auta kuin toivoa parasta ;)

Pelkoja ja ahdistuksia on siis vain kyettävä kestämään ja pitämään " terveissä" rajoissa. Nämä tunteet kuuluvat äitiyteen ja kai rakastamiseen yleensäkin.

Itse olin aivan sekaisin lapsemme synnyttyä viime kuun lopulla. Kun kätilö nosti vauvan nähtäväksemme ja näin pojan, ensimmäinen ajatukseni oli, että sehän on ihminen. Ihan oikea ja terve ihminen, varpaat ja sormet ja kaikki =) Valtava tunneryöppy valtasi minut ja itkin kuin pieni lapsi. Lapsi oli terve, terve ihmisen lapsi!

Yritä jaksaa! Pian saat sinäkin vauvasi syliisi ja pääset ihmettelemään, kaikkea. Syntymän hetkellä ainakin minun raskausajan huoleni purkautuivat tuohon vapauttavaan itkuun. Nyt onkin sitten jo taas uudet huolet =)

Noema ja Onni-poika 5 vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat