Seuraa 

Ajattelin kysäistä teiltä samanikäisten vanhemmilta, että mitenkä teidän vauvat nukkuvat öisin. Meidän poika nukkui jo läpi yöt omassa sängyssään, mutta nyt haluaa tulla meidän väliin klo 00 ja nukkuu siinä rauhassa aamuun asti. Onko muiden vauvat samanlaisia?

Jonna-P ja poika 11kk

Kommentit (4)

kun tilaa ei ole muuhun. Nukkumaan menee n. 20, heräilee kymmenisen kertaa yössä tuttia etsimään, joskus vähän pidemmäksikin aikaa. Nukkuu kuitenkin omassa sängyssään koko yön ja ilman syöttöjä.

Meillä mennään nukkumaan n. klo 20. Tyttö heräilee ehkä alkuyöstä kerran pari ennen kuin itse olemme päässeet nukkumaan, eli ei häiritse. Nukkuu sitten hyvällä tuurilla läpi yön jonnekin klo 7-8 mutta yleensä herää kerran yössä vettä juomaan (osaa itse, mutta haluaa samalla hieman turvatankkausta eli äidin käynnin huoneessa.) Rauhoittuu ihan minuuteissa ja pääsemme jatkamaan unia. Aamulla yleensä kannan neidin vielä meidän väliin nauttimaan maitopullonsa ja joskun siinä saatetaan vähän torkahtaa.

Nyt lievä mahatauti ja mahdolliset hampaiden tulot tekee nukkumisesta levottomampaa, mutta yhtä pitkään nukutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaikki uudet asiat ja hampaidentulo valvottaa meillä, eli melkein joka yö on enemmän tai vähemmän levotonta. Tyttö nukahtaa rinnalle/omaan sänkyyn klo 20-21. Saattaa herätä montakin kertaa illan aikana, mutta rauhoittuu aika hyvin silittelemällä. Joskus puolenyön jälkeen herää, otan viereen, imetän. Saattaa nukkua aamuun asti tai voi myös herätä vaikka viisi kertaa...ja meillä aamu on klo 5.30-6.00. Olen jo asennoitunut siihen, että meillä yöt tulevat olemaan levottomia vielä piiiitkän aikaa. Tämä on siis ainukainen lapsi, eli vielä pääsen aika helpolla ja saan nukkua riittävästi.

Iltapuuron jälkeen vaihdellaan yökkäri päälle, juodaan mamma ja pestään hampit. Sänkyyn poika menee noin klo20.30. Eeli nukkuu omassa huoneessa (nukkunut 8½kk iästä) ja nukahtaa itse aikansa " juteltuaan" unipupulle...

Yöt vaihtelevat, toisinaan nukutaan aamuun asti ilman heräilyjä, mutta toisinaan saapi huoneessa käydä muutamia kertoja kaveria kääntämässä, kun esim harjoittelee konttaamista ja on vaikkas miten päin sängyssä.

Yösyötöt Eeli jätti pois 4kk iässä eli yöllä ei enää syödä.

Aamulla poika herää iloisena jutellen klo7-8.30.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat