Seuraa 

Siis mitä mitä..Minä aloittamassa pinoa?! En ainakaan löytänyt alotettua tälle päivälle.

Joulut on vietetty ja paluu arkeen. Lapset olivat eilen ja tänään jo päikyssä ja minä sairaslomalaisena kotona..tai siis kävin kaupoilla eilen mutta mukaan ei tullut kuin sideharsoja ja ruokatarvikkeita ; ) Aattelin huomenna käväistä muutamassa lastentarvikeliikkeessä hakemassa hoitoalustaa ym pientä. Ens viikolla meen sitten vielä alennusmyynneille hakemaan vauvalle sitä fleece haalaria jos enään löytyy..

Minäkin jopa herkuttelin jouluna ja p....t välitin verensokereista..ajattelin vain että täytyy sitä nyt edes parina päivänä saada syödä kunnolla jne. Nyt taas ankaraa dieettiä noudattanut tän viikon. Lapset sai vähän liikaakin lahjoja ja nyt niillä sitten innokkaasti leikitään ja tapellaan ; ) Itse en kauheesti mitään saanut..Sain toivomani uuden pölynimurin, pyjaman, kelloradion ja sellasen lasikoriste enkelin ikkunaan ja yhden suklaarasian jonka pistelin menemään heti niiden pyhien aikana ; )

Omassa (.) sen verran että tuntuu kuin vatsa olisi valahtanut nyt jo alemmas?! Ja yksi kaverikin sanoi samaa..Minulla kun oli jo aikas iso tuo massu niin nyt tuntuu kuin olisi pienentynyt. Toivottavasti ei kohdunsuulla mitään hälyyttävää kuiteskaan kun muutamia kipeitä supistuksiakin tullut. Tosin vain yksi kerrallaan ja korkeintaan pari-kolme päivässä kestoltaan 5 sekunttia, joten ei uskoisi hälyyttäviä olevan. Vauveli tosin liikkunut aikas vähän viimepäivinä..

Sitten sain taas flunssan. Jopas olinkin viikon terveenä edellisen flunssan välissä ja silloin söin kuurinkin poskiontelontulehdukseen ja nyt pukkas taas tauti päälle. Tässähän tää lomailu meneekin sairastaessa. Nytkin ihan veto pois ja aattelin mennä hetkeksi huilimaan kun yö tuli dedä dukossa sukuttua diin huonosti.

Soittelin eilen kelaankin ja päätös äippärahasta yms on jo tehty 23 pnä joten pian on tulossa kotiin laput..luultavasti tänään..Joten postia odotellen palailemisiin maalismasut. Lauantaina tulee jo tasan 29 viikko täyteen. HUI!

Sivut

Kommentit (29)

Enpä ole pitkään aikaan saanut mitään tänne kirjoitettua mutta lukenut olen päivittäin. Joulu siis oli ja meni. Ensi vuonna ollaan kyllä ihan kotona tai sitten jos anoppi huolii niin mennään sinne. Meni jotenkin joulusta fiilikset kun kaikilla oli ihan hirveä stressi ja missään ei saanut auttaa. Mentiinkin sitten aattona kaikki nukkumaan jo klo 22. Isä selvästi kyllä odotti että miehet olisivat jääneet vielä parantamaan maailmaa. Lahjoja tuli taas kiitettävä pino ja oli pukki muistanut äiskääkin digi kameralla. Jos sais vaikka nyt otettua uusia kuvia masusta.

Uusi vuosikin jo kolkuttelee ovella ja meillä ei vieläkään mitään suunnitelmia. Ajattelin silti korkata kuohuvan pullon... tosin sellaisen lasten. Pitäähän sitä poksauttamaan päästä ja on paljon parempaa kun aito kuohari.

Omassa ( . ) on taas vilske käynnissä. Eilen vihloi alavatsaa oikealta puolelta ja esikoisen kanssa pulkkaillessa (minä vedin ja tyttö istui kyydissä) tuli muutamia supistuksia, ei kauhean kivuliaita mutta epämukavia kuitenkin. Rinnat vuotaa ihan mielettömästi jos ei käytä liivejä. Kotona mielummin olen ilman kun ahdistaa sen verran. Olenkin varmaan aika sexy näky paita märkänä... Yöllä ei ihme kyllä ole vuotanut.

Heitänpä pienen kysymyksen ilmoille. Tietääkö miehenne mikä raskausviikko teillä on menossa? Meillä ei isännällä hajuakaan. Puhuin yhden miehen ystävän kanssa raskaudesta (hänen vaimo myös odottaa) ja sanoin että jouluna onkin jo viikko 30. Mieheni kysyi että eikös se ole jo lähempänä viikkoa 50? Että näin meillä...

Nyt laittamaan ruokaa! Hyvää uutta vuotta kaikille!

Kati (rv 30+5)

Enpä ole ehtinyt paljon kirjoittelemaan tai edes surffailemaan. Töissä oli viime viikolla kamala kiire ja nyt taas lomalla kotona tällä viikolla vielä enemmän kiire. Lomalla, kun voi tehdä kaikkea, mitä on jo pitkään suunnitellut.

Saa nähdä miten töissä istumista jaksaa vielä alkuvuoden viikot. Millaisilla perusteilla sitä sairaslomaa loppuajasta voi oikeastaan saada eli ei varmaan riitä, että tuntuu hankalalta istua se kahdeksan tuntia koneen ääressä. En voi sanoa,että oma työ olisi fyysisesti mitenkään raskasta, henkisesti kyllä toisinaan. Kaikkiein vaikeinta on kuitenkin paikallaan istuminen, kun ainoat liikunta mahdollisuuden on käynti vessassa tai kahvihuoneessa ja tietysti juoksentelu parin pöydän väliä, kun täytyy tuuraajaa opastaa. Näin kotona lomaillessa voi välillä loikoilla sohvalla ja sitten taas tuohuta.

Mekin ollaan hankittu tällä viikolla vauvalle hoitopöytä ja hoitoalusta. Pari vaatetta ostin jo lomareissulla marraskuussa, sellaisi kummalle vaan sopivia. Nyt lomalla olen lisäksi käynyt läpi vanhoja vauvanvaatteita, joita olikin vintillä parin äitiyspakkauslaatikon verran. Täytyy sanoa, että jos saadaan tyttö niin vaatteita löytyy huomattavasti paljon enemmän. Pojalle taas täytyy ehkä ekoina viikkoina vielä jotain hankkia, kun ei ihan vaaleanpunaisia paitoja ja sukkia viitsi käyttää. Saa nähdä...

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Oskarinoma 27+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Piti ihan tarkistaa, että tietääkö mies mikä raskausviikko mulla on menossa ja kyllä tuo tiesi. Johtuu ehkä siitä kun miehen siskolla on laskettu aika tammikuussa ja sisko tai äiti siltä aina välillä kysyy mikä viikko mulla on menossa, niin että sillä on vähän paineita tietää ;)

NapNap: Joo, mä käyn Myyrmäen neuvolassa nyt kun noita pieniä neuvoloita suljettiin ja niitä keskitettiin tuonne isoon uuteen, joka rakennettiin Myyrmäkeen. Raskauden alussa kävin vielä pienessä neuvolassa. Kaikki labrat ja terveyskeskuskäynnit on myös Myyrmäessä.

Jaksamista Innelle! Malttia levätä myös muille!

Itsekin sitä malttia tarvitsisin, tuntuu tosi vaikealta olla tekemättä mitään, kun ei saisi siivota eikä kantaa oikeastaan mitään. Täytyy vaan pakottaa itsensä olemaan paikallaan, mutta perheriita tästä kyllä viikon kuluessa tulee, kun mies ei siivoa vaikka me tukehdutaan pölyyn...

Toistamiseen vielä hyvää uutta vuotta kaikille!

Talvilomalla täällä siis lorvailen....tai siis toipilasta vielä hoidellen, kun vieläkin on tuo pikku-ukko kovassa nuhassa ja yskässä, mutta kuume on onneksi hävinnyt jo!

Tänään lähdetään sukulaisille yökylään ja huomenna on sitten ne pelottavan raskaat hautajaiset *kerää voimia*, joten en varmaankaan seuraavaan viikkoon pääse koneelle...

lähdetään siis aattona virallisesti lomalle koko perhe tuonne Tahkolle laskemaan ja pulikoimaan yms. ja siellä ei varmaan ole kone mahdollisuutta ja ehkä hyväkin keskittyä välillä puhtaasti yhdessä oloon ja rentoutumiseen viime kuukausien hässäkän jälkeen.

Toivotan siis jo etukäteen KAIKILLE MAALISMASUILLE OIKEIN ILOISTA VUODEN VAIHDETTA JA EHDOTTOMASTI VIELÄ PAREMPAA ENSI VUODEN ALKUA!!!

Urkki 8)

Muuten NapNap, me ehkä käydään samassa neuvolassa, käytkö sä Myyrmäen neuvolassa?

Neuvolassa ei mitään erityisempää, sairaslomaa jatkettiin äitiysloman alkuun asti. Kun kohdunsuu on pehmennyt ja kohdunkaula lyhentynyt, niin eipä ne siitä enää takaisinkaan palaudu ennen kuin sitten joskus synnytyksen jälkeen. Tilanne oli kuitenkin ihan sama kuin 10 päivää sitten kun kävin viimeksi lääkärissä. Nyt sitten vaan tarkkaillaan, täytyy malttaa ottaa rauhallisesti että saa olla kotona ja ettei vauva syntyis keskosena. Olo on kuitenkin ihan ok, olen kai jo tottunut näihin supisteluihin ja jomotuksiin...

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Zia rv 30+6

Aamulla oli neuvola, kaikki muuten ok, mutta hemppa on 105. Nyt sitten lisätään raudan annostusta.

Olin pari päivää sairaslomalla, nyt taas töissä ja kova hässäkkä päällä! Onneksi olo on jo parempi, mutta onneksi on viikonloppu vapaata että saa taas levätä. Ensi viikolla sitten uudella innolla...

Oikein hyvää vuodenvaihdetta kaikille maalismussukoille!

NapNap rv30+2

Eilen valittelin kun vauva ei liiku mutta yöllä sitten rymisteli senkin edestä vaikka tämä päivä tähän saakka on taas ollut aika hiljainen ; ) Täytyy vaan uskoa että kaikki on hyvin. Huomasin että taitaa olla vauvan asento muuttunu kun liikkeet tuntuu enemmän selkään päin tarkotan että potkiii niinkuin selkäänpäin tms. Ostin tänään vaunuihin sadesuojan ja hyttysverkon. Vielä pitäsi hakea se hoitoalusta, vaipat, liivinsuojat ja se fleecehaalari. Sitten olis kaikki jos vaikka tulokas päättäisikin syntyä etuajassa niinkuin minusta on laknut tuntumaan. Ens viikolla käyn nämä hakemassa..Olen nääs odotellu äitiysavustusta (otin siis rahana) ja tänään tuli päätökset. Maksettu jo 23 pnä mutta ihan eri tilille kuin minne esim päivärahat sitten menee..Huh taas mitä touhua. On juu onneks mun tili mutta en missään papereissa ole säästötilini numeroa laittanut ja kun tuo päiväraha maksetaan kuitenkin ilmottamalleni käyttötilille. Sama käsittelijäkin oli vielä nää laput täyttäny että mikähän ihme hänen päässään on liikkunut? Ei kai mikään. Nyt täytyy vaan käydä maanataina pankissa nostamassa tuo raha kun mulla ei ole sille säästötilille korttia.

En muista kirjottelinko jo eilen uudenvuoden suunnitelmista, mutta tässä tulee nyt. Huomenna mennään kaveriperheelle syömään ja ammutaan raketit jo ajoissa ja sitten tullaan kotio tuomaan lapset nukkuun. En anna valvoa kovin myöhään heidän koska eivät kuitenkaan aamulla nuku yhtään sen pidempään kuin normaalistikaan. viimestään klo 22 sänkyyn ja sillä sipuli ; ) Sunnuntaina käydään anopilla syömässä mikäli on parantuntu sen verran flunssastaan että jaksaa kokata. Ite en ole parantunu flunssastani viä mutta ei nenä kovin tukossakaan ole ja oon saanu jo paremmin nukuttuakin joten eiköhän tämä tästä taas.

Tosiaan pian me maaliskuiset alamme jo jakaantumaan..Ei tää raskausaika minun milestäni mikään kovin pitkä ole, mutta taas jos verrataa eläimiin niin...Tuntuu että koko raskausaika on mennyt tosi nopsaa, mutta toivon että tulokkaat pysyisivät masussa vielä jonkin aikaa. Onneksi ollaan jo niin hyvällä mallilla että kaikki todnäk selviytyisivät vaikka syntyisivätki jo. Ei muutakun HYVÄÄ UUTTAVUOTTA toivottelen kaikille.

että liikkuuko teidän vauvelit vielä ajoittain todella vähän ja vaisusti useana peräkkäisenä päivänä? Mulla nyt ssis 28+5 viikot ja ainakin 3 päivää jo ollut tätä hiljaiseloa. Tänään apaut 5-7 vaisua liikettä masussa ollut entisten kovienkin potkujen tilalla onko vieläkin ihan normaalia?

Tää liikkeitten vähyys saa mut hulluksi mutta olen jo kerran aiemmin käynyt neuvolassa tämän takia ja kaikki oli silloin ihan ookoo kun kuunneltiin sydänäänet. Muistaakseni viikolla 24+ tms. Hävettää sielläkin juosta aina samoissa merkeissä.

Muistan vaan että kadessa aiemmasskin rakskaudessani on ollut tätä samaa ongelmaa. Vauvat ovat liikkuneet välillä tosi vähän mutta kuitenkin kaikki on sujunut hyvin tähän asti ja loppuun saakka. Entä nyt?

Ois ihanaa jos vastaisitte pian kun oon niin huolesta sykkyrällä.

töistä. No, onneksi avulias ukki tuli hakemaan ja pääsin töihin sitten. Ei ole enää kävelemään minusta pitkiä matkoja ja saatika tuossa pakkasessa. Meillä mittari näytti -25:ttä että ei kiitos! No, huomenna en töihin aio ollenkaan vaan pidän siivouspäivän. Kiva on sitten uuttavuotta vastaanottaa puhtaassa kodissa :). Minkälaisia suunnitelmia muuten mussukoilla on uudenvuodenaatoksi? Me mennään ystäväperheen luokse saunomaan ja syömään ja yöllä sitten olisi tarkoitus käydä katsomassa kaupungin järjestämä ilotulitus. Esikoinenkin luultavasti jaksaa valvoa sinne asti kun tietää, että ilotulitusta mennään katsomaan.. niin ja pitäähän ne tinat tietysti valaa jossain välissä sitten..Että siinä suunnitelmia meille ihan tarpeeksi.

Olo on muuten ihan mainio mutta väsyttää suunnattomasti! Yöt on tullut nukuttua tosi huonosti. Supistelee nykyään öisin ja pikkuinen jumppaa mahassa, että myske käy vaan. Hurjan näköistä ihan kun maha heiluu :) mutta hyvä siis, että liikkuu. Ne supistukset vaan tahtoo olla jo aika ilkeän tuntuisia. Lääkärissäkin kävin jo tilanteen tarkistuttamassa mutta kaikki on onneksi ihan mallillaan. Sanoi vain, että ihan normaalia on.. niin ja samalla sitten kuulin sukupuoli arvion ja toinen tyttöhän se olisi meille tulossa lääkärin mukaan. Saa sitten nähdä.. varma ei lääkäri siis ollut. Mutta minäpäs taas jään taustailemaan ja kirjoittelen taas kun aikaa on vähän enempi. Päivät tahtoo vain olla niin kiireisiä kun töitä olisi muillekkin jakaa. No, ei olisi kuin kuukausi enää..

Iloiset päivän jatkot mussukoille ja onnea vuodelle 2006! Toivottelen jo nyt kun luultavasti en enää tämän vuoden puolella pääse kirjoittelemaan..

Toukotar ja ipana 29+2 (jos en ihan sekaisin laskuissa ole..hmm)

Eipa ole pitkaan aikaa tullutkaan kirjoitettua.. Oltiin perheen voimin Pyha-tunturilla joulu, ja olen ollut aikamoisessa netti pimennossa. Taalla kotona Aidin luona on uskomattoman hidas liittyma, joten taydellisen tilannekatsauksen pystyn tekemaan vasta loman jalkeen kotona!

Joulu meni ihanasti hiihdellen (monot kun vaan sai ensin jalkaan.. ) ja syoden. Oli tosi mahtavasti lunta ja pakkastakaan ei ihan hirmuisesti ollut. Huomenna Helsinkiin uudeksi vuodeksi, vaikka tuskin mitaan suurempia pippaloita tuleekaan pidettya!

Kymppi meni rikki taallakin, ja nyt siis viikko 30. Mulla on tuo painonousu hidastunut onneksi siita, kun siina viikoilla 20-25 tuntui et tata vauhtia tulee painoa ainaskin 30 kiloa...

Mutta paremmat uutiset sitten kun ollaan taas kotona,

Oikein hyvaa uutta vuotta 2006 kaikille Maalismussukoille!!!!!

Browniette 30+0

mukavaa joulunjälkeistä elämää kaikille!

Mulla on ollut töissä ihan mahdottoman kiire jouluun saakka, joten en täälläkään ole ehtinyt juurikaan edes käymään. Nyt sitten koitan päättää, pitäisikö suosiolla jäädä joululomalta sairaslomalle kun selkä on vaivannut aika mojovasti jo viikolta 18. Viime aikojen ihanuutena siihen päälle on ilmaantunut järisyttävät liitoskivut, joten 40 km työmatka suuntaansa ja seisomatyö ei oikein enää houkuta nyt kun täällä kotona on välillä jopa sellainen olo, että mihinkään ei satu. Koulun joulujuhlassa kyllä vielä uhosin, että jaksaisin tammikuun olla vielä töissä, vaan empäs tiedä. No, hetipä tuli taas tätä omaa napaa :)

Joulut on menneet mukavasti kotona rauhoittuessa, esikoisen kanssa olen koittanut hiukan ulkoilla, vaikka pitkiä matkoja en jaksakaan kävellä. Hankin itselleni joululahjaksi potkukelkan, jolla olen posket punaisina innoissani potkinut, kun on joku peli jolla pääsee liikkumaan ;-)

Oliko täällä muita, joilla on iso sf-mitta? Mulla vatsa on ihan valtava ja painava, sf-mitta on mennyt raskausviikkojen mukaan ja olen NIIN lopen kyllästynyt ihmisten voivotteluihin ja päivittelyihin siitä, kuinka iso olen ja kuinka heillä ei viimeisilläänkään ollut tällaista mahaa. Hemmetti!

Mukavaa uuden vuoden odotusta teille kaikille, koitan hiukan enemmän olla taas läsnä jos kerran olen kotosalla.

Anna + asukas 30+1

Pitkästä aikaa pinoudun. Toissapäivänä oli neuvola, jossa mainitsin terkkarille miten työlästä kävely on. Jopa kauppareissut ovat inhottavia, vaikka tietysti autolla mennään. Supistelee niin kovin että tuntuu kuin pienokaisen päälaki jo vilkkuisi haaroista. Terkkari laittoi lähetteen labraan kaiken maailman kokeisiin, epäili jotain streptokokkia(?). Lisäksi ainakin hiiva ja tulehdusarvot sekä puolitusinaa muuta. Kävin sitten eilen, mutta ei kuulu vielä tuloksia. Menee varmaan ensi vuoteen... No, 3. päivä on jo seuraava neuvolakäynti ja katsastetaan tilannetta uudelleen. Pääsisiköhän sitä ultraan? On kyllä melkoisen utelias olo, miltä kapellimestari näyttää.

t: Hönniäinen ja kapellimestari rv tasan 31

[color=blue] Nyt oon saanu töissä asioita vähän järjesteltyä, joten on aikaa vähän surffailla netissä...

Meillä ei ole mitään ihmeellistä suunnitelmaa uudenvuoden juhlistamiseksi, mennään ehkä jonnekin kavereiden luokse, vielä ei ihan tarkasti tiedetä. Raketteja olisi kiva kyllä mennä jonnekin katsomaan!

Zia: En käy Myyrmäen neuvolassa, vaan Pähkinärinteen. Käytkö sinä Myyrmäessä? Jos terveyskeskuskeen on asiaa, niin sitten käyn Myyrmäessä.

Innelle jaksamisia! Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.

Me ostettiin meille uusi tietokone! Netti saadaan toimimaan vasta puolen kuun jälkeen, mutta sitten voin kotonakin täällä pyöriä. Sanoin miehelle, että meidän on ehdottomasti saatava uusi kone, ennen kuin jään äitiysvapaalle, ja nyt sitten se ostettiin!

Niin, ja ostettiin VAUNUT! [/color]

En ole aiemmin paljon kirjoitellut, mutta on mukavaa lukea samassa vaiheessa olevien juttuja!!

Itselläni täysi työ jaksaa ja odotella lapsen synnytystä, koko ajan on jotain häikkää jossain arvossa ja taas määrätään tutkimuksiin. Mitään ei ole vielä onneksi löytynyt ... viimeksi sain viikon sairaslomaa kun istukassa näkyi liikettä. Lääkäri totesi vain kylmän rauhallisesti, että se on sitten todella vaarallista jos istukka irtoaa.

Niinpä. Taidan kadehtia kaikkia teitä, joilla menee hyvin, vatsa kasvaa ja potkut tuntuu. Mulla kiloja tullut onneksi jo kuusi (tätä ennen huomautettiin koko ajan kun paino ei nouse), vauvan potkuja tunnen melkein joka päivä (niitä kun pitäisi tuntea vähän väliä, mutta mulla ei kyllä tunnu vaikka miten olen paikallani). Niin ja nyt sitten vielä tämä istukka. Masentaa kun ei voi nauttia raskaudesta vaan aina kauhulla odottaa seuraavaa neuvolaa tai lääkäriäkäyntiä ...

Odotan jo sitä hetkeä, kun näkisin mahan heiluvan tai edes pikkaisen liikahtavan. Nyt kun se vain pinkeänä on paikallaan ja vaikka kuinka tuijottaisi, ei mitään liikettä näy!

Eli tulisi jo maaliskuu ja vauva syntyisi TERVEENÄ. Jos sitten vaikka joku sanoisi, että kaikki kunnossa. Joka tapauksessa aurinkoista talvipäivää kaikille :)

Inne 30+1

Duunissa menee koko vkloppu. Huomenna pääsen 24 kotiin eli juuri silloin, kun muut ampuvat raketteja;=(

Kävin Kelassa kyselemässä tänään niin hakemustani ei ole edes käsitelty (ollut sisällä kuukauden) ja tulevista päivärahoistani vähennetään ekasta lapsesta saamani kotihoidontuki + kuntalisä. Eli siis plus miinus nolla. Surkeeta.

NapNap me ostettiin kans uus tietokone (melkein 900 eur) ja odotan innolla laajakaistan tuloa.

Uutta taloa ollaan laitettu, maalattu, osteltu uusia kaappeja, tasoja ym. ym. puuhaa riittää aamusta iltaan. Ihana kyllä tulee.

Hirveesti ei ehdi miettimään omaa oloa paitsi poika liikkuu taukoamatta öisinkin. Oppispa nukkumaan, kun syntyy maailmaan! Noin 9 viikkoa ehkä odotusta jäljellä jos tulis samoihin aikoihin, kun esikoinen. Aika vähän enää!

VIETTÄKÄÄ IHANA UUSI VUOSI!

Pinja rv29+3

P.S.Muistuttelen miestäni aina välillä kysymällä mikä viikko on menossa. Muistaa suht oikein ja sanoi haluavansa perhehuoneeseen tälläkin kertaa synnytksen jälkeen!! Ollaanpa edistytty!

Apua joku huhtikuinen saanut jo vauvansa... Iik kohta mekin alamme jakaantumaan... Tuli nyt jotenkin taas konkreettisesti todellisemmaksi ajatus synnytyksestä... Toivotaan kuitenkin että kaikilla menee hyvin loppuun asti. Mutta nyt siis sitä ruokaa laittamaan...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat