Vierailija

plus tietenkin kaikki kaksosten tykötarpeet. Poikien painoarviot olivat tälle aamulle A 3140g ja 3690g!!! Viikkoja on kasassa nyt 39+5. Maanantaina sitten käynnistykseen jos eivät itsekseen tajua syntyä,jännää!!!

Uskomatonta että olen päässyt näin pitkälle,näin helpolla ja vauvatkin ovat noin isoja. Malttamattomana vain odottelen että saisin lapsoset pian tavata.

Muita kaksosten äitejä tai odottajia paikalla?

Kommentit (23)

tulee ihan haikea olo kun ajatteleekin sitä mitä koet nyt.

itse olin reilu vuos sitten samassa tilanteessa. viikkoja oli myös 39+5 ja tuntui ettei mitään tapahdu. illalla sitten nukkumaan mentäessä meni lapsivedet A:lta ja noin 4h40min siitä oli vauvat jo maailmassa.

Poika painoi 3520g ja tyttö 3450g. 3päivää oltiin sairaalassa ja pääsimme kotiin.

mulla sf mitta oli 50 cm 4 päivää ennen synnytystä.

Onnea kovasti jo etukäteen,koskaan ei tiedä milloin alkaa tapahtumaan ja sitten voi tapahtuakkin jo rytinällä:)

Onko nämä muuten ensimmäisesi vai miten?

on se vaan niin ihanaa kun ihmiset saa vauvoja

Itse kun olen vain yhden kantanut ja siinäkin sf-mitta yletty 29cm:iin. Vaikialta elämä tuntu sillonkin niin entäs jos olisi 45cm tai 50cm! Hatunnosto teille tuplien kantajat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla piti olla noin 3400 g + 3000 g vauvaa masussa, mutta en päässyt ihan siihen. Pojat syntyivät viikolla 38+6 ja toinen painoi lopulta 3340 g ja toinen 2830. Synnytys käynnistettiin toksemian takia, ja tapahtui alateitse ilman komplikaatioita (itse asiassa se oli helpoin synnytkseni). Pojat ovat tällä hetkellä 2,5-vuotiaita pikkumiehiä ja nukkuvat juuri päiväuntaan tuossa takanani. Paljon onnea tulevaan!

terv. neljän äiti

meillä kaksoset oli esikoiset, joten ei sitä osannut sillain pelätä..

mutta kyllä se maha oli iso!! ja ne liitoskivut.. puistattaa vieläkin kun muistelee..eipä siinä paljoa pystynyt liikkumaan, hyvä että kotoa autolle pääsi!

mutta kyllä ne lapset palkitsevat kaiken kärsimyksen. :)

T: se jolla sf-mitta oli 50cm 2viikkoo ennen synnytystä..

Ja he painoivat syntyessään 2000g ja 2400g.Paljon vaan tsemppiä tuplaodottajille.Ja 10, älä sinä stressaa asialla mitä et ole kokenut ; ) Mikäs ihme sua nyt vaivaa, eikös tämä palsta ole aihe vapaa?Alatkos sorsia nyt monikko odottajia vai yritätkös provoilla? ; )

Sf mittani on 45cm,pari viikkoa sitten mitattu. Lapset ovat ensimmäiseni,joten senkin puolesta tämä on niin jännää aikaa.

Sitten haukkujalle: En ole todellakaan mitään sääliä tänne tullut kaipaamaan. Minulla ei ole niin paha olla todellakaan kun voisi kuvitella. Ennemminkin olen ylpeä saavutuksestani ja siitä että olen saanut mentyä näin pitkälle ja lapseni ovat saaneet kasvaa hyvänkokoisiksi vauvoiksi,näin heillä on paremmat lähtökohdat elämälleen.

Ihanaa kun nuo vauvat tuolla potkiskelevat,jotenkin tuntuu hassulta että enään muutama yö ja sitten ovatkin jo ulkona ja kukaan ei mahassa enään möyri.:)

ap

Itselläni oli viimeisellä viikolla vauvaa reilut 7kg vatsassa ja siltä tuo viirupesä näyttää edelleen... Upeaa kun olet päässyt noin pitkälle ja olet vielä tolpillasikin! Oikein mukavaa synnytystä ja paljon voimia vauva-aikaan!!

t. kaksosten äiti

yksi huonosti nukkuva vauva. Mulla niitä oli kaksi. Ehkä se juuri onkin tehnyt sen, että enää en jaksa valittaa turhasta =). Kiitos siitä näille jo 4-v tenaville.

Huh, miten jaksat! Itsellä oli vain vajaa 5kg kun syntyivät 2kk etuajassa. Ja olo oli kurja!

Tsemppiä synnytykseen! VOithan synnytttää ne vaikka la-su yönä, toisen ennen puolta yötä ja toisen jälkeen :)

Tsemppiä loppumetreille, ap. Huh, luen kauhuissani noista SF-mitoistanne - vasta sulattelen ajatusta kaksosraskaudestani, joka vastikään todettiin. Kun tuntui jo edellisraskaudessa, että en enää jaksaisi kantaa yhtään isompaa mahaa, ja ajatus kolmesta alle kolmevuotiaasta perheessä tuntuu työläältä, varsinkin tässä alkuraskauden väsymyksessä kun ajattelee. Pelottaa koko homma! Olitteko te muut alussa yhtään kauhuissanne?

Muttei kuitenkaan niin kamala kuin aluksi ajattelin. Sf mitta on mitattu pari viikkoa sitten viimeks ja oli silloin sen 45cm. On tässä hommaa mutta ihme kyllä taivun kuitenkin laittamaan sukat ja kengät vielä itsekkin:)

Jotenkin tuntuu ihan uskomattomalta että nämä lähtis täältä itsekseen tulemaan kun mitään ennakko supistuksia tai muutakaan oloa ei ole ollut. Tiukassa tuntuvat pojat siellä olevan:)

Mutta ehkä jo ensi yönä...:)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat