Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (29)

Me aateltiin kertoa lapsille vasta np-utran jälkeen. Näkee että kaikki on kunnossa. Niin me tehtiin viime raskaudessakin mutta esikoinen ja toinen lapsista sanoivat että arvasivat kun mulla oli niin huono olo.

Kyllä jos kysyvät kerron mutta nyt on vielä sen verran hyvä olo etten paljastu. eikä se kyllä haittaakaan vaikka paljastuu. voi olla että kerrotaan ens viikolla ekan neuvolan (4.1) jälkeen. Kun 8.1 on kuopuksen 1-vuotis syntärit. Miehen vanhemmat tietävät niin on se jotenkin noloa jos synttäreillä kuuluvat asian joltain muulta kun meiltä. ja hoitavatpa kertomisen lopuille jotka eivät tiedä.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja kirppu 7+5

peeveli, kiitos kommentistasi. Tuo on ihan hyvä argumentti omalle äitillenikin. Itse ainakin olen huomannut, että määrätietoisimpia ja ammattitaitoisimpia ovat juuri naiset, joilla lapset alkavat olla jo teini-ikäisiä. Silloin voikin jo kunnolla panostaa itseensä ja saavuttaa ammatillisia tavoitteita. Ja sekin on totta, että jos vaan hengissä selvitään, lienee eläkeikä paljon nykyistä korkeampi meidän vanhuudessamme.

Mii. Olen Jyväskylästä ja samoilla viikoilla tosiaan mennään :). Kiva juttu! Onkohan meitä elokuisia muita (on ainakin joitakin toisilla palstoilla)? Nähdään ehkä viimeistään laitoksella sitten :D, vaikka ajatus tuntuu taas kaukaiselta. Mua kyllä ihan hirvittää tuo lähisukulainen, joka synnyttää millä hetkellä tahansa. Pelottaa ajatella olevansa itse samassa jamassa sitten kesällä. Kunhan nyt selviää tästä alkuraskaudesta.

Oletko Mii menossa omakustanteisiin lisäultriin? Täällä on yllättävän huono palvelu kuntalaisille. Ultrakin taitaa olla vuodelta miekka ja kilpi. Olis pitänyt olla tarkempi kun viimeksi äänesti kunnan päättäjiä ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Väsy ja nälkä, koko ajan.

Tänään tuli kutsu np-ultraan, se on 18.1. Uutta mulle oli, että lapussa oli vain 1 aika, kun edellisissä odotuksissa on kutsuun laitettu myös jo rakenneultran aika. Ovat kai muuttaneet käytöntöä. Ekaan neuvolaan menen viikon päästä, mutta siellä nyt ei varmaankaan mitään ihmeellistä, papereita pyöritellään.

Paljon voimia Lillille, odottavan aika on pitkää ja epätietoisuus raastavaa!

Nyt pojat alkoi painin, joten menen tuomariksi...Äidin tärkeä tehtävä. Matkakumme vaivaa mua, olis ihana päästä vielä turvallisilla viikoilla, eli ennen rv30 jonnekin reissuun. Ollaan haaveiltu matkasta 3-kymppisten aikoihin, mutta tämä vauveli on vielä niin pieni, että matkat taitaa silloin jäädä väliin.

Hyviä vointeja kaikille!

Pumpuli rv8+6 (jos vielä pysyn kärryillä)

Aamusta lähettiin ulos pulkkamäkeen. Kuopus on päiväunilla ja isot syövät itekin pitäis saada syötyä jotain. Eilen illalla oli eka kertaa sellanen olo ettei tee mieli syödä ja sama jatkuu. Aamukahviakaan en saanut kun osin juotua. Nyt kun sais syötyä niin sit kahvin keittoon muuten on kohta ihan armoton päänsärky.

Lilli76 voimia vatsakivun kanssa. Toivotaan parasta.

itsellä ruokien suhteen mieliteot heittelee laidasta laitaan. Mieluiten raikasta hedelmiä ja salaattia. Juusto on hyvää. Sitä tulee höylättyä aina pari siivua kun käy jääkaapilla ja maito maistuu todella hyvältä. Muutenkin on kova juomaan maitoa. Viime raskaudessa maidossa oli mun mielestä joku sivu maku ja jäi juomatta.

Nyt ei tee yhtään mieli makeeta. Joulusuklaat ei uponnut vaikka muuten syönkin paljon suklaata. Salmiakki on täälläkin ihan pop ja hyvä että maistuu kun mulla on tosi alhanen verenpäine niin alkuraskaudesta pyörryttää jatkuvasti varsinkin jos verensokerikin on päässyt laskemaan. Tähän juuri toi salmiakki on hyvä ensiapu.

Mulla olis ens viikolla neuvola 4.1 rv 8+4 taitaa olla aika yleinen aika käydä ekassa neuvolassa. Täällä on kaksi ultraa np ja rakenne. Np-ultran varaan ekan neuvolan jälkeen. menee tammi-helmikuun vaihteeseen.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja kirppu 7+5

Olin tänään ehtinyt aamulla jo elohiirten pinon aloittaa, mutta se oli varmaan mennyt ohi, joten liitän mun viestin tähän ketjuun.

Heippa elohiirille!

En ole tänne vielä paljon kirjoitellut ja nyt ajattelin uskaltaa avata päiväpinon. Täällä viikkoja kasassa 9+0 ja vähän epätietoinen olo. Ensimmäisen lapsen sain Keski-Suomessa ja siellä ultrattiin heti raskauden alussa. Nyt pääkaupunkiseudulla joutuu odottelemaan n. viikolle 12 ja sitten vasta näkee, että kaikki on niin kuin pitääkin. Raskausoireet ovat kyllä sen verran vahvat, että ei tässä sen puolesta tarvitse epäillä. Juttuja vaan olen lukenut tuulimunaraskauksista ym., joten välillä on huoli, että onhan vaan kaikki hyvin. Ekassa raskaudessa en osannut tällaisia edes ajatella. Toisaalta nyt ei ole aikaa tarkkailla omaa tilaa jatkuvasti kuin esikoisen kanssa. Joudun laskemaan viikotkin ihan kalenteria katsellen ja ekassa tiesin heti missä mennään ja montako viikkoa ja päivää on kasassa.

Te, joilla on muita lapsia, niin milloin olette kertoneet heille, että vauva on tulossa? Olen ehkä vähän aikaisessa, mutta päätin eilen asian paljastaa 2,5 vuotiaallemme. Pelkäsin, että ymmärtää muuten asian puheistamme. Ajattelin, että on parempi, että kuulee sen meiltä, eikä joudu arvailemaan mitä tapahtuu. Ja sain selitettyä myös miksi äiti on niin kamalan väsynyt ja huonovointinen iltaisin.

Mukavaa torstain alkua kaikille!

Pantteri 9+0

Ensimmäinen keinoalkuisesti alkanut raskaus meneillään, nyt rv6+1. Huomenna olisi ensimmäinen ultra kun ollaan lähdössä pariksi viikoksi reissuun ja pitäisi tarkistaa että matkustaja/matkustajat ovat turvallisesti kyydissä ja oikeassa paikassa kiinni. Jännittää kyllä jo kovasti että mitä siellä näkyy vai näkyykö mitään.

Lillile kovasti tsemppiä ja voimia tuohon rassaavaan odotteluun. Toivotaan että se kysta vaan vihoitteli ja että alkio näkyy sitten ensi kerralla.

Mulla tämä raskaus on välillä niin oireeton että mietin kokoajan että onko siellä mitään. Nyt kun turvotus on vähentynyt niin tuntuu että rinnatkaan eivät ole niin kipeät kuin ennen ja se huolettaa. Mahassa kyllä nipistelee ja viiltelee etenkin näin iltaisin. En ole ollut pahoinvoiva enkä mitenkään huomattavan paljon väsyneempi kuin normaalisti. Mitään mielitekoja ei ole. Eli huolestuttavan tavallinen olotila. Haluaisin edes vähän huonoa oloa että tietäisin että kaikki on ok. Mutta huomennahan näkee sitten jo jotakin ja onko kaikki ok.

Terveisin, Hetula ja matkustajat

Onko muuten elohiirille joku ketju joka pysyy samana vai alkaako se joka päivä uusiksi? Ajattelin vain, että onko joku sellainen yleinen missä olisi esim. listaa elohiiristä.

tosin alkaa olla jo voiton puolella. Viime yönä kävin syleilemässä pönttöä pari kertaa, mutta uskoisin sen olleen ihan oikeaa mahatautia. Ainakin lapsellamme oli juuri päivä sitten samanlainen. Mutta tiedä sitten. Flunssasta yritetään toipua ja maha on hellänä tuon oksentelun jälkeen, mutta pitäisi tässä muutamaksi tunniksi töihin mennä.

Ensimmäinen raskaus oli mulla lähes täysin oireeton ja hehkuttelin jo itselleni että niinkö on tämäkin, mutta nähtäväksi jää ;) Viikkoja 7+2.

Ikävää, kun on tuommoista vaivaa, eikä sitten selviä, missä vika lopulta on... :( Tsemppiä nyt kuitenkin.. toivotaan kovasti, ettei se ole mitään vakavaa.

Minäkin olen hetkittäin aika hysteerinen... Mistä sitä tietää, onko siellä ketään? Ja mistä tietää, jos se onkin väärässä paikassa? Olen yrittänyt vähän etsiä tietoa ja vauvakirjasta lukea, mutta aika vähän on mitään tietoa siitä, millaiset oireet voivat viitata näihin ongelmiin. Se vaan, että jos on kohdunulkoinen, niin sit tulee kovat kivut ja vuodot ja on kiire sairaalaan. Eikö sitä sitten voi tuntea yhtään aiemmin kuin sitten, kun se munatorvi ratkeaa? Ja voiko se tosiaan sitten kasvaa johonkin viikolle 12 asti siellä, johan se sitten on aika iso otus... ahdistavaa, kun pitää pelätä vielä monta viikkoa. Ja keskenmenoa pitää tietysti pelätä myös.. mistä senkään tulon voi arvata? Ja viittaako oireettomuus sitten tuulimunaan? Jotenkin sitä toivoo, että olisi keskenmenon saanut jo iskeä, jos on iskeäkseen.. että olisi siellä vähemmän kaavittavaa, jos semmoiseen joutuu.

Nukkumaan mennessä tulee mietiskeltyä näitä. Ja vaikka ei miettisikään, niin on muuten vaan levoton olo. Toissailtana nukahdin tosin ihanan helposti. Menin vaan sänkyyn, käännyin kyljelleni ja ajattelin, että aamulla nukun niin kauan kuin nukuttaa. Muita ajatuksia en sitten muistakaan :) Harvinaista. Huoh.. vielä 12 päivää ekaan neuvolaan, ehkä siellä saa jotain pientä varmuutta lisää. No, viimeistään kolmen viikon päästä ultrassa.

Lillille tsemppiä! Mullakin varsinkin iltaisin on outuoa tunnetta alavatsalla, luulisin että on sitä venymistä tms....

Kuopusta odottaessa pääsi meilläpäin kahteen ultraan, np ja rakenne. Nyt toivon että pääsisin jo alkuraskaudessa ultraan jossa selvitettäis raskauden ajankohta. Kuukautisten alkamisajankohdan mukaan laskettuna mulla olis menossa nyt 7+4 mut edellisen kierron pituuden mukaan laskettuna olis 5+6.

Muistan hyvin tuon työmotivaation katoamisen raskauden alettua ;) Nyt kun on hoitovapaalla niin ei onneksi sitä ongelmaa ole :). Vociferille vielä että kyllä sitä uraa kerkee vielä tekemään, ajatteleppa kuin paljon meillä on vielä työikää jälellä ja kun sitä ei tiedä pääseekö edes 70 vuotiaana eläkkeelle sit aikanaan...

Mies etsii kuumeisesti uutta autoa kun tän nelosen myötä jää nykyinen auto pieneks... Sanoin kyl et ei ole vielä mitään kiirettä, eihän tässä edes tiedä päästäänkö loppuun asti.

Mul on tänään vähän vähemmän huono olo kun eilen... ja sama tuon syömisen kanssa, suolaista tekee mieli, makeeta ei kauheesti. Mut semmonen mä olen kyl tavallisestikin, enemmän hyvän ruuan ystävä kuin makean perään.

Tänään pitäis vielä pojan kanssa mennä suksia kokeilemaan kun ostettiin mulle ja pojalle uudet sukset toissapäivänä ;) Jos sais jonkilaista laduntynkää tonne pihalle tehtyä.

Pian ollaan viikon lomalle lähdössä pohjoseen, toivottavasti menee reissu hyvin.

Kaikilla lienee ihan samoja pelkoja ja vaikeaa uskoa, että masussa on elämää. Itsekin ultrassa kyllä kävin viikko sitten ja syke ja 1,5 milliä siellä näkyi. Ei ne km:t parane murehtimalla, ne tulee jos tulee. Nyt pitäs vaan osata nauttia siitä, että on ainutlaatuisesti ekaa tai jo useammatta kertaa raskaana!

Mulla on ollut tosi huono olo useamman viikon, ja kun nyt on ollut joitakin parempia päiviä, niin jo miettii, että onko se normaalia ;). Tosin tänään olo on taas aika oksu. En tiedä, kerronko vielä äitille mitään. Niillä on veljen vaimon synnytys käsillä, eikä äiti muusta puhukaan <3. Mun raskautumisesta äiti tuskin on yhtä onnellinen. Oon perheen ja suvun ainut akateeminen, ja koulu ja jo alkanut työura jää kesken.

Mulla on mielihaluna kans salmiakki, kuin aiemmalla kirjoittajalla (ihan tolkuton himo suorastaan). Oon kyllä välillä syönyt 150 grammaakin kerralla ja kärsinyt tosi huonosta omatunnosta sen jälkeen. Välillä himoitsin mehujäätä, nyt se on out. Pinaattikeitto on nyt POP, sitä aattelin taas keitellä.

Valon tuoja n. rv 9+0

Menipäs kaksi viikkoa äkkiä! Eilen aamuyöstä palattiin Thaimaan lomaltamme. Ihana loma, vaikka kotiinkin on aina kyllä ihanaa tulla. Tytöt odotti kotiintuloa enemmän kun me vanhemmat, me oltaisiin voitu vielä lomailla toiset pari viikkoa. Mutta ainahan kaikki kiva loppuu aikanaa!

Matkat meni yllättävän hyvin ja oma vointini oli koko ajan hyvä. Ei vatsavaivoja kenelläkään, iso plussa siitä!! Ja aika rohkeasti söin kaikkia ruokia. Onneksi en tosiaan ole kärsinyt yhtään pahoinvoinnista näin alkuraskaudesta. Muuten matka olisi ollut kyllä aika tuskainen.

Täällä on ilmeisesti tapahtunut ainakin nimenvaihdos, Elolintusista Elohiiriin, vai ymmärsinkö ihan oikein? Itselleni ei ole väliä kumpaa nimeä käytetään. Pääasia että pääsee vaihtamaan odotusajan kuulumisia :o)

Nyt on pakko jatkaa töitä, niitä kun on kertynyt aika mahtava pino kahden viikon aikana. Väsymys vaan painaa aika pahasti, joten taitaa tää päivä mennä enemmän papereita selaillessa!

Kirppu06 ja maha 9+1

Olo on ollut tänään mitä mainioin eikä ole ainakaan pahoinvoinnista tuntemuksia. Eilen oli ihmeellisen energinen olo kun piti alkaa siivoaan kymmenen aikaan illalla!!! Sitten yöllä ei kunnolla nukuttanut, mutta virkkuna oon ollut... kylläpäs vaihtelee!

Lillile tsemppiä ja toivotaan että se kuuluu asiaan eikä oo mitään vakavaa.

Itsellänikin käy mielessä että onko kaikki hyvin kun ei oo niitä nipistelyjä niin jatkuvasti kuin alussa, mutta kyllä niitä sitten aina tuntuu. KAippa sitä ei kuulostele niin tarkkaan enää...

Mielitekoja ei minulla kummemiin ole ollut, mutta salaattia voisin syödä enemmänkin kun joku vaan tekis. Ja no persikoita teki illalla mieli, mutta sekin meni sitten ohi. Raskasruoka ei siis oikein maistu.

Taidanpa suunnata alennusmyynteihin, kun olokin on ihan OK! (koputtaa puuta)

Ahkerasti olen pinoja käynyt lukemassa ja joskos nyt uskaltautuis jo mukaan!

Elikkä täältä hämeestä olen ja yks laps on ennestään (2v).

Alku raskaus on mennut ihan kiitettävän pahan olon kourissa mitä ei esikoista oottaessa ollut oikeestaan ollenkaan ja väsymys on jotain ihan kamalaa.

Ensimmäinen neuvola olis maanantaina 2.1 ja täällä on kaks ultraa joihin ainakin viimeks neuvolasta varattiin ajat saas nähä onko käytäntö pysynyt samana tai onko eri neuvoloissa eri käytännöt kun ei ole sama neuvola kun esikoista odottaessa!

ensimmäistä oottaessa eka neuvola oli rv10 eli nyt on muutamaa viikkoa aikaisemmin eli eivät taida sydänäniä vielä kuunnella. Alkuraskauden ultraan olis kyllä ollu kiva mennä että sais aikaisemmin jo tietää onko siellä masussa ketään.

en muista nimimerkkiä mutta oliskos ollut lilli jolla oli kipuja, toivottavasti kaikki on hyvin!!!!!!!

Mä olen aivan poikki, oltiin pojan kanssa pulkka mäessä ja nyt on veto veks. Iltapäivällä on neuvolla eka sellainen ihan kivaa. Mä olen miettinyt kanssa noita keskenmeno juttuja ja mitä enemmän miettii sitä enemmän saa hyvteria vallan. Me ollaan lähdössä etelään koko perhe viikon kuluttua ja kahen viikon reissu tiedossa. Odotan lämpimään pääsyä, lentäminen jänskää kun on koko ajan niin ällö olo.

Mä yritän saada tänään kanssa varattua ultran sit heti kun tulen reissusta niin olo jotenkin helpottuu kun on eka ultra ollut ja jos kaikki on ok. Mietittekö te monikko raskautta ja sen mahdollisuutta? Mulla pyörii sekin mielessä.

No mut nyt meen pötköttää hetkeksi ja sit neuvolaan...

Hei jaksamista yritetään kuitenkin nauttia kuvotuksista ja muista vaivoista huolimatta!

Ikävää nuo keskenmenopelot. Tiedän tunteen. Tänään ja eilen on ollut suhteellisen hyvä olo, pahoinvointi helpottanut. Nyt sitten pelottaa, että onko se merkki alkoin kasvun pysähtymisestä. Kaksi aiempaa " " onnistunutta" raskautta aiheuttivat pahoinvointia ja oksentelua rv 15 ja rv19 saakka. Toisaalta taas 3 keskenmenoa olivat kaikki täysin raskausoireettomia. Ei pahoinvointia, ei mitään oireita. Sitten päättyivät keskenmenoon. Nyt tietenkin pelottaa, että josko pikkuinen on luovuttanut. Enkä uskalla iloita oman olon paranemisesta.

Ensimmäinen neuvola olis kahden viikon päästä, rv 9+. En tiedä, että voidaanko siellä kuunnella vielä sydänääniä. Kun odotin tuota nuorempaa vuonna -01, silloin mulla on äitiyskorttiin merkattu, että sydänäänet kuultu rv 10+4. No, sittenhän sen näkee. Ensimmäisen ultrankin olen jo varannut, meni helmikuun alkuun.

T:Jamssa rv7+5

Tää yrittää nyt palstailla oikein kahdesti peräkkäin, kun on muuten aina välillä hiljaisia päiviä :)

Hyh, kun on kylmä. Ei ollenkaan motivoi työnteko, kun on sormetkin niin jäässä, ettei näppiksen naputtelu houkuttele.. paitsi tänne :D

Olikos se niin, että Vocifer on myös Jyväskylästä. Mehän ollaan varmaan yhtä aikaa sairaalassa sitten elokuussa :) kun mulla on menossa rv 9 + ehkä 4.

Ultrista ja neuvoloista. Kun mä soitin neuvolaan ja varasin sitä ekaa aikaa, niin se täti varasi mulle samantien ajat ultraan ja ensimmäiseen lääkärintarkastukseen myös. Eli ei tarvitse itse miettiä... meillä ei tietääkseni tarjota kuin se np-ultra ja toiseen voi sitten mennä yksityiselle tms. Luulenpa että uudelleen synnyttävillä voi olla vähän vapaammat kuviot, ja onhan teillä muutenkin vähemmän noita neuvolassa käymisiä ym. Mun ultra on 18.1. ja se neuvola tosiaan sitten rv 10 + viikko ennen ultraa. Olisipa vähemmän noita läskipeitteitä mahalla, niin saattaisi silloin jopa jotain sydänääntä kuulua...

Ja nälkäkin on yllättäen taas, vaikka jotain pientä oon mussuttanut vähän väliä. Tänään on ollut omituinen olo, sänky houkutteli koko aamupäivän ja kävinkin pötköttelemässä vähän väliä. Tuntui vaan, että on huono olo pystyssä.. tai jotenkin semmoinen sumea, ettei mistään tullut mitään.

Eli siis eilisen jälkeen ei mitään uutta, sama kaamea kuvotus ja väsymys vaivaa yhä. Eilen oli muuten eka päivä kun kuvotus ei hellittänyt edes illaksi, yleensä on siinä klo 18 alkanut hellittämään. Mitä mielitekoja teillä muilla on? Mun tekee ihan sairaasti mieli salmiakkia ja jotain suolaista esim maissilastuja, joita äsken söin ihan liikaakin.

Toivottavasti Lilli76 (muistinkohan oikein) kaikki menee hyvin ja vatsakipu hellittää. Sanottiinko sairaalassa mitään mistä se vois johtua?

Mä soitin äsken neuvolaan, sain ekan neuvola-ajan reilun viikon päähän 10.1. Millä viikolla muut ovat saaneet ekan neuvola-ajan jos kaikki on mennyt hyvin eikä ole riskiraskaus? Mulla silloin neuvola aikana viikkoja vajaat 9, ehkä 8+4. Harmi joudun vaihtamaan neuvolaa, kun meillä on neuvolapiirit jotenkin muuttuneet. Olis ollu kiva käydä samassa paikassa ja samalla neuvolatädille kun esikoisestakin.

Mites muuten muille on sanottu tosta ekasta ultrasta? Mä kun sitä kysyin, et pitääkö jo ite varata niin neuvolatäti vastasi et sen saa ite päättää kumpaanko menee. Omistuista, ite saa päättää?! Ymmärsinkö oikein? Meillä ei enää pääse kuin yhteen ultraa jos kaikki menee hyvin. Esikoisen kohdalla oltiin kahdessa ultrassa, koska ekalla kerralla ei nähty kaikkea mitä lääkäri halusi nähdä. Kai mä varaan ajan viikolle 13.

Ei muuta tällä kertaa. Hyviä vointeja kaikille elohiirille!

emine & poitsu 1v2kk rv noin 7

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat