Seuraa 

Onko täällä muita, joilla on hoidettu pco:ta metujen avulla? Ootteko jatkanu lääkkeen syömistä raskauden alussa? Jos, niin mille viikoille asti. Meillä raskaus onnistui juuri näiden metformiinien avulla ja oon nyt alussa syöny niitä. Mutta niitä ei saa kuitenkaan jatkaa rv 12 pidempään. Mulla vaan yht' äkkiä iski paniikki, että onko niistä pienelle jotain haittaa?!

-vaakku- rv 10+0

Kommentit (7)

plussasin eka metukierrosta, eli ihmetabuja ovat=). Minulle lääkäri sanoi ensin kun määräsi minulle Diformineja, että lopettaa plussaan, sitten kun todellakin plussasin ja soitin varmistusta niin sanoi että jatkaa n.4viikkoa vielä, eli nyt on menossa8+1 ja parina päivänä olen jo ottanut vain yhtä tabua kahden sijasta ja tänään en vielä ole ottanut ollenkaan, eli pitäis kait uskaltaa lopettaa pikkuhiljaa kokonaan. Minulla on takana jo 3täysiaikaista raskautta eli keskenmenoriski ei kohdallani ole normaalia suurempi joten senkin takia varmaan pitäis uskaltaa lopettaa. Uskon kyllä vakaasti että metuista tulee vielä johtava hoitomuoto pco:laisten lapsettomuushoidoissa, kyllä se ihmeitä saa aikaan, ja mielestäni suht " luomusti" =)...

metuista ei ole todettu olevan mitään haittaa sikiölle. Mulle lääkäri sanoi, että voisi periaatteessa jatkaa rv 12 jälkeenkin, mutta siitä ei ole oikeastaan mitään hyötyä. Metujen tarkoitus tässä alussa on ymmärtääkseni tukea sikiön kasvua/ravinnon saantia. Rv 12 istukka ottaa tämän paremmin haltuun, joten sen takia metujen tukea ei enää tarvita.

Itselläni se tilanne, että plussasin n.8 metukierron jälkeen. Olen siis normaalipainoinen pco potilas. Juuri lopetin metujen käytön kun 12 viikkoa tuli täyteen. Eli viikon verran olen ollut ilman ja olo on ihan samanlainen kuin aiemminkin eli hyvä.

bisous rv12+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei.

Pikkukakkonen sai alkunsa metformiinilla, mulla myös siis pco. Jo lääkettä määrätessään lääkäri sanoi, että mikäli tulee raskaaksi, voisi ne lääkkeet lopettaa. Sanoi, että niiden syömisestä ole haittaa, muttei hyötyäkään ja siksi suositellaan lopetusta. Sen sijaan hän kirjoitti mulle toista lääkettä, taisi olla keltarauhashormonia pariksi viikoksi (olisko ollut viikot 7-10?) Hän sanoi ja lääkkeen sisälläkin luki, että tällaista lääkitystä käytetään usein tukihoitona sikilön kiinnittymisen varmistamiseksi esim. keinohedelmöityksen yhteydessä. Kysäise, kannattaisiko sunkin ottaa sitä? Mulla tosin vaikutti varmaan sekin, että sain kaksi alkuvaiheen keskenmenoa näiden lasten välissä eli varmaan juuri siinä kiinnittymisessä ollut ongelmaa.

Onnea taipaleellenne!

t. KevätKakkonen rv27

Kiitos [color=silver]kevätkukkanen[/color], kun vastasit viestiin!

Lääkäri meinasi, että metformiini saattaisi vaikuttaa ennalta ehkäsevästi keskenmenoon, että siksi varmaan kehotti syömään rv 12 asti. Tuntuu, että lääkäreillä on hieman eriäviä mielipiteitä tästä asiasta. Mutta kyllähän siitä on hyötyä, jos se kerran auttaa meitä ja muita pco:sta kärsiviä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat