Vierailija

Minulle tehdään sterilisaatio synnytyksen jälkeen, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan.

Nyt haluasinkin kokemuksia sterilisaatiosta.

Synnytyksen jälkeen tehtävä sterilisaatio pidentää sairaallassolo aikaa muutamilla päivillä. Elikä kuinka kauan olette olleet sairaalassa toimenpiteen jälkeen.

Onko jotain jälkioireita jotka liittyvät sterilisaatioon? Oletko ollut tyytyväinen valintaasi?

Kommentit (15)

Varmempi asiasta en olisi voinut olla! Mitään kipuja, ongelmia tms. ei ollut. Mutta elämä on helpompaa! kun en esim. pelkää raskautta (pillereitä unohdin aina ottaa, kierukkaa en suostunut edes kokeilemaan). Uskon sterilisaation varmuuteen. Uskon siihen enemmän kuin esim. syömiini pillereihin, varsinkin kun olin aika huoleton niiden suhteen, " otin kun muistin" -tyyli. Jos vahinkoraskaus steriloituna nyt tulisi, niin se asia käsitellään sitten.

Synnytyksen jälkeen piti olla syömättä, jotta aamulla olisin leikkauskunnossa.

Itse operaatio tehtiin spinaalipuudutuksessa ja kesti 15 minuuttia. Pääsin tunnin tarkkailun jälkeen osastolle vauvaa imettämään.

Ei pidentänyt sairaalassaoloa minulla yhtään, lähdin kolmantena päivänä synnytyksestä, niin kuin aiemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miksi naisilta aina kysytään oletko ihan varma että et halua lisää lapsia.

minulla pari mieskaveria jotka tehneet sterilisaation kolmekymppisinä lapsetttomina ja eikä heiltä kukaan tivaa, että oletko todella varma että et halua lapsia.

No, miehet ovat yli neljäkymppisiä ja eivätkä ole koskaan katuneet lapsettomuuttaan.

Kyllä nainenkin voi olla varma ettei halua lisää lapsia, on niitä sitten 1 tai neljä.

Tee sterilisaatio, jos olet 110% varma, että haluat sen.

Minä tein ja nyt kadun!

Löysin uuden rakkauden ja haluamme yhteisen lapsen, mutta....

Rankkkoja hoitoja käyty läpi jo kaksi vuotta, eikä tulosta näy!!!!

Harkitse TODELLA tarkkaan!

Lisäksi se on tehtävä vuorokauden sisällä synnytyksestä, joten ei passaa synnyttää viikonloppuna, kun päiväkirurginen osasto on kiinni.

Ja lisäksi kannattaa muistuttaa sterilaatiosta vielä silloin, kun tulet synnyttämään, muuten eivät muista koko asiaa.

T. Se steriloitu, joka yöllä synnytti

Sterilisaatio tehdään samalla reissulla. Kolme aikaisempaa synnytystä kun on normaaleja alatiesynnytyksiä joten kaippa tämä neljäskin on.

Eniten minua huolettaa miten imetys lähtee käyntiin.

Mutta miehen kanssa todettiin että parasta hoitaa homma samalla käynnillä koska mies on kumminkin hoitamassa lisompia apsia kotona.

ap

ja lisää en halua. Jos lisälapsia haluamme tulee ne muuta kautta kun biologisesti.

Minulla on kaikki raskaudet olleet erittäin hankalia ja mitä enemmän ikää kertyy sitä hankalampia raskaudet ovat.

Miehen kanssa asia puhuttu jo paljon ennen tätä raskautta selväksi. Ja asiata keskusteltu neuvolassa ja lääkäri kirjoittanut läheteen.

ap

Hienoa jos saat tehtyä sen synnytyksen yhteydessä. Minulle sitä ei tehty koska epäilivät että synnytyksen jälkeen nainen hormoonipöllyissä haluaakin sen perua. (asun helsingissä ja näin minulle sanottiin että on käytäntö vaikka olen 38 v ja tämä oli 3.lapsi).

Mutta, mitään oireita ei siitä tullut. Ainoastaan hartiat olivat kipeinä pari päivää ja se hartiakipu johtui siitä varjoaineesta jota ruiskuttavat kohtuun. Sairaslomaa tuli 3 pv mutta olisin kyennyt töihin.

Itse en ole katunut koska jo iänkin puolesta en tee enää lapsia. Nämä 3 riittävät hyvin ja kierukkaa en halunnut. Yrittivät suositella hormonikierukkaa koska se on ehkäisyvarmempi kuin sterilisaatio joka oli minulle yllätys. Hormonikierukasta tulee raskaaksi 1/1000:sta kun sterilisaatiosta 3/1000:sta. Minulle laitettiin klipsit ja johtimista ei leikata palaa muutakuin sektion yhteydessä.

Halut ovat pysyneet aivan samoina, ainostaan kuukautisten kiertopäivä on lyhentynyt parilla päivällä mutta se voi johtua jo iänkin puolesta.

Jälkisupistukset olivat kovia (synnytin kolmannen lapsen) joten en osaa sanoa, oliko sterilisaatiolla mitään kipuvaikutuksia, mutta sain hyvää kipulääkettä piikkinä vuorokauden ajan operaation jälkeen ja se tehosi hyvin.

Muita jälkivaikutuksia ei ole ollut. Kuukautiset ovat kuin ennenkin, kuukautiskipuja ei edelleenkään ollenkaan, kierto on sama kuin ennen, seksihalut samat tai paremmat, kun ei tarvitse välittää ehkäisystä. Olen todella tyytyväinen enkä kadu pätkääkään :-)

Yhdyn aikaisempaan vastaukseen. Meillä on kolme lasta ja vain kaksi suunniteltiin, kolmas tuli yllätyksenä kierukan kanssa. Ajattelin että kyllä minä tiedän etten halua enää lisää lapsia, kun jo on yksi " ylimääräinen" :-)

Nyt on kuitenkin rupenut se jo tehty sterilaatio (sektion yhteydessä tehtiin) mietityttämään, ja vaikka arki on aika rankkaa työ, lasten ja talonrakentamisen keskellä niin kuitenkin salaa toivon että sterilaatio pettäisi ja tulisin uudestaan raskaaksi.

Ei se sterilaatio mitään vaivoja ainakaan mulle aiheuttanut, tunsin oloni paljon paremmalta kuin aiemman sektion jälkeen.

sterilisaatio synnytyksestä seuraavana päivänä. mitään oireita ei ole tullut ja sairaalareissu kesti synnytys ja steriilisatio mukaanlukien 3 päivää. Enkä ole 4 lapsen jälkeen katunut päivääkään. kuukautiset ovat ehkä runsaammat, kuin ennen, mutta ei mitenkään haitaksi asti. ja olo on huolettomampi, kun ei tartte syödä pillereitä eikä huolehtia kierukan tarkistuksia ym..

tuohon on helppo vastata, että olemme aivan varmoja.

Olemme käyneet läpi sijaisvanhempi koulutuksen ja olemme vakavsti harkinneet sijaislapsia.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat